تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 11:28
کد خبر : 106666

حمایت رئیس‌جمهور برزیل از ملت فلسطین

حمایت رئیس‌جمهور برزیل از ملت فلسطین

رئیس جمهور برزیل بر حمایت کشورش از فلسطین و لزوم بازشدن گذرگاه‌های انسانی در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در تماس تلفنی خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تاکید کرد.

وی در جریان این گفتگو تلفنی تصریح کرد که باید گذرگاه انسانی برای عبور مردم فلسطین باز شود. داسیلوا بر حمایت کشورش از روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهور برزیل همچنین نسبت به اوضاع غیرنظامیان در غزه و محاصره اعمال شده بر ساکنان این منطقه و ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.

داسیلوا بیان کرد: بی گناهان در نوار غزه نمی‌توانند تاوان بدهند. بررسی راهکار سیاسی و تحقق صلح در منطقه بسیار مهم است. برزیل آمادگی کمک به این روند را دارد.

روز گذشته نیز سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی ضمن حمایت از مردم فلسطین، اعلام کرد که آنان علیه اشغالگران مبارزه می‌کنند.

همچنین سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در نشست خبری مشترک با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در قاهره گفت: ما دیدگاه مشترکی با ترکیه در مورد اهمیت تلاش برای غلبه بر تبعات جدی انسانی درگیری‌های جاری بر فلسطینیان داریم.

وزیر امور خارجه مصر با یادآوری حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، افزود: تغییر درگیری به سمت عملیات نظامی به این دلیل به وجود آمد که حقوق مشروع مردم فلسطین محقق نمی‌شود.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.