تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 8:25
کد خبر : 98194

حمله به یک کاروان آمریکایی در نیجریه با چهار کشته

حمله به یک کاروان آمریکایی در نیجریه با چهار کشته
در حمله افراد مسلح به یک کاروان آمریکایی در نیجریه، چهار غیرآمریکایی از جمله دو افسر پلیس و دو کارمند کنسولگری آمریکا کشته و سه نفر نیز ربوده شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ همزمان با چالش‌هایی که رئیس جمهور منتخب نیجریه و ارتش این کشور پس از تشدید حملات اخیر با آن روبرو هستند، افراد مسلح به یک کاروان آمریکایی در جنوب شرقی نیجریه حمله کردند و چهار غیرآمریکایی را کشتند و سه نفر دیگر را ربودند.

به گفته منابع رسمی، افراد مسلح دیروز سه شنبه به یک کاروان آمریکایی در منطقه «اوگبرو» در ایالت «آنامبرا» در جنوب شرقی نیجریه حمله کردند و چهار غیرآمریکایی را کشتند و سه نفر دیگر را ربودند.

سخنگوی پلیس نیجریه، تأیید کرد که هیچ شهروند آمریکایی در کاروانی که هدف حمله قرار گرفته، حضور نداشته است. وی افزود که افراد مسلح دو افسر نیروی سیار پلیس و دو کارمند کنسولگری آمریکا را قبل از آتش زدن خودروی آنها کشتند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن این حمله را تأیید کرد. کربی گفت که یک کاروان آمریکایی متشکل از تعدادی خودرو در نیجریه مورد حمله قرار گرفت. او نیز این گفته سخنگوی پلیس نیجریه را مبنی بر اینکه در این حمله هیچ شهروند آمریکایی کشته نشده است، تکرار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کارکنان دیپلماتیک واشنگتن در نیجریه در حال همکاری با سرویس‌های امنیتی نیجریه برای انجام تحقیقات درباره این حمله هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: ایمنی پرسنل ما همیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد و ما حداکثر اقدامات احتیاطی را هنگام حمل و نقل و تردد زمینی انجام می‌دهیم.

این حمله در منطقه‌ای رخ داد که شاهد تشدید حملات منتسب به جدایی‌طلبان در سال‌های اخیر بوده است و این حملات معمولاً ساختمان‌های پلیس یا دولتی را هدف قرار می‌دهند.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.