تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 12:42
کد خبر : 109200

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/روز پنجاهم؛

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری
حمله عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و اذعان رسانه‌های عبری زبان به پیروزی حماس در نبرد با رژیم صهیونیستی از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش تیتر داغ؛ حمله اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری همزمان با شادی ساکنان این منطقه از آزاد شدن اسرای زن فلسطینی نشان دهنده عجز و ناتوانی اشغالگران صهیونیست از سرپوش گذاشتن بر شکست خود برابر نیروهای مقاومت فلسطین است.

شبکه صهیونیستی «کان»: ارتش اسرائیل عملا در غزه در حال شکست است

شبکه عبری زبان کان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عناصر نظامی خود را در نوار غزه کاهش خواهد داد.

در این گزارش آمده است: ۱۲ هزار نظامی اسرائیلی در غزه باقی نخواهند ماند. یکی از مشکلاتی که ارتش در غزه با آن رو به رو است ممانعت از انتقال ساکنان جنوب این باریکه به شمال آن به شمار می‌رود.

در این گزارش تاکید شده است: یگان‌هایی از ارتش اسرائیل مامور اجرای این روند هستند. البته بدیهی است که در همه زمینه‌ها موفق نخواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است: از لحاظ عملیاتی ارتش اسرائیل در حال شکست است. مجموعه‌ای از مشکلات در برابر نیروهای اسرائیلی در غزه وجود دارد که در زمان آتش بس به پایان نمی‌رسد.

شبکه صهیونیستی کان تاکید کرد: مشخص است که جنبش حماس تلاش می‌کند اقدامات ارتش اسرائیل در غزه را از بین ببرد. این احساس در اسرائیل وجود دارد که آتش بس تاوان دارد.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند: هر کس به حماس تسلیت می‌گوید باید اوضاع بعد از ۴۹ روز درگیری را نگاه کند. حماس ثابت کرد که همچنان قدرتمند بوده و کنترل نوار غزه را به دست دارد. ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها این است که فلسطینی‌ها به منازل خود در شمال نوار غزه بازگردند.

ارتش اسرائیل عملا در غزه در حال شکست است

گزارش قطر در خصوص اولین روز تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو

ماجد بن محمد الأنصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گزارش خود در مورد اولین روز آتش‌بس و عملیات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی گفت که اسرائیل عصر روز جمعه ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرده و جنبش حماس نیز ۱۳ نفر از زنان و کودکان اسرائیلی و ۱۰ تایلندی و یک اسیر فیلیپینی را آزاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد که کامیون‌های امدادرسانی که قرار بود امروز وارد نوار غزه شوند، موفق به عبور از مرزها شدند تا کمک‌های معیشتی و حیاتی را به فلسطینی‌های محاصره شده در نوار غزه برسانند.

الانصاری ادامه داد که دولت قطر ارتباط مستقیم با دو طرف توافق و کمیته صلیب سرخ را در طول عملیات ادامه می‌دهد. دولت قطر از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و عملیات تبادل اطلاعات بین دو طرف و صلیب سرخ را در زمان مشخص برای بررسی تحولات و اتفاقاتی که ممکن است پیش بیاید، تسهیل می‌کند.

گزارش قطر در خصوص اولین روز تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو 

حماس نابودشدنی نیست/ «طوفان الاقصی» افتخار فلسطین است

«سمیر المشهراوی» معاون رئیس جریان الاصلاح در جنبش فتح در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: باید به یک راهکار سیاسی برای دستیابی به استقلال ملی و تحقق حقوق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود رسید. ما راهکارهای جزئی را رد می‌کنیم.

المشهراوی تصریح کرد: اسرائیل نمی‌تواند جنبش حماس را نابود کند چرا که این جنبش ریشه دار است. وقایع ۷ اکتبر باعث افتخار فلسطینی‌ها و لکه ننگی بر پیشانی اشغالگران است.

وی افزود: ارتش رژیم اشغالگر نمی‌تواند هیچ تشکیلات سیاسی در فلسطین را نابود کند. با وجود ویرانی‌های وحشتناک در نوار غزه شاهد بازگشت صدها فلسطینی از مصر به سرزمین خود هستیم. این روند بیانگر مقاومت ملت فلسطین است.

المشهراوی ادامه داد: تمام اختلافات سیاسی در برابر دردها و رنج‌های ملت فلسطین کنار می‌رود. هر پیروزی که فلسطینی‌ها محقق کنند متعلق به تمام شهروندان فلسطینی است.

وی تصریح کرد: تقویت مقاومت ملت ما در کرانه باختری و غزه در کنار پیروزی نیروهای مقاومت می‌تواند باعث شود این آخرین جنگ علیه ملت ما باشد. از نیروهای فلسطینی در کرانه باختری می‌خواهم برای یاری رساندن به غزه در برابر اشغالگران به پاخیزند. برادران عرب ما نیز باید مواضع خود را در قبال غزه یکپارچه کنند. غزه ثابت کرد که اشغالگران خانه‌ای سست‌تر از عنکبوت دارند.

حماس نابودشدنی نیست/ «طوفان الاقصی» افتخار فلسطین است

شهادت ۶۶ خبرنگار در حملات اشغالگران به نوار غزه

اتحادیه اصحاب رسانه در فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۶ خبرنگار از جمله شش خبرنگار زن به شهادت رسیده‌اند.

به تازگی نیز «فرح عمر»، خبرنگار و «ربیع المعماری»، فیلمبردار شبکه الیمیادین در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به گروه خبری این شبکه در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله وحشیانه و نازیستی رژیم اشغالگر صهیونیستی را به خبرنگاران شبکه المیادین در جنوب لبنان که به شهادت فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری عکاس این شبکه منجر شد، شدیداً محکوم می‌کنیم.

حماس بیان کرد که این جنایت در ادامه جنایات زنجیروار دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران انجام گرفت که آخرین مورد آن شهادت دکتر مصطفی الصواف، بلال جاد الله، آلاء الحسنات و آیات خضوره بود.

در این بیانیه آمده است که سیاست قتل و کشتار خبرنگاران هرگز نمی‌تواند به مخفی نگه داشتن حقیقت جنایات نازیستی صهیونیست‌ها در حق کودکان و زنان و نسل‌کشی این رژیم تحت حمایت مستقیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت صهیونیستی او بیانجامد.

شهادت ۶۶ خبرنگار در حملات اشغالگران به نوار غزه

اسرای آزاد شده فلسطینی چه گفتند

لحظه تاریخی آزادی تعداد ۳۹ نفر از اسرای فلسطینی در اولین روز از عملیات تبادل اسرا بعد از آتش‌بس در غزه که پس از حدود ۵۰ روز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری و شهادت نزدیک به ۱۵ هزار فلسطینی صورت گرفت، لحظاتی متفاوت از اشک و لبخند و غم و شادی را رقم زد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب در این رابطه گزارش داد: شرکت کنندگان در مراسم استقبال از اسرای فلسطینی نیز در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شعارهایی در حمایت از گردان‌های القسام و مقاومت غزه سر داده و از جانفشانی این گروه‌ها برای آزادسازی اسرای فلسطینی تشکر و قدردانی کردند.

این احساس متفاوت در اظهارات اسرای فلسطینی آزاده شده نیز مشاهده می‌شود. «مرح باکیر» دختر نوجوان فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی که ساکن شهر قدس است، بعد از دیدار با خانواده خود در اظهاراتی تصریح کرد: احساس آزاد شدن از زندان در برابر خون شهدای غزه و جانفشانی‌های بسیار بزرگی که خانواده من در غزه انجام دادند، بسیار سخت است.

ساره عبدالله از دیگر اسرای نوجوان فسطینی از شهر نابلس بعد از ادای سجده شکر در قبال آزادی خود گفت: من حماس و غزه را بسیار دوست دارم و به وجود افرادی نظیر محمد الضیف و یحیی السنوار افتخار می‌کنم، چرا که آنها تنها کسانی بودند که در کنار ما ایستادند.

ملک سلمان از دیگر اسرای زن فلسطینی که دیروز آزاد شد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از حوادث ۷ اکتبر ارتباط ما را با خارج به کلی قطع کرد. وی ادامه داد: من به تمامی خانواده‌های شهدا در نوار غزه تسلیت می‌گویم.

فاطمه شاهین از دیگر اسرای فلسطینی بعد از آزادی گفت: از مردم غزه که صبر و استقامت کرده و برای آزادی تمامی اسرا خون خود را نثار کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. وی ادامه داد همه ما اطمینان داریم که مقاومت به اقدامات خود در آزادسازی کامل اسرای فلسطینی ادامه خواهد داد.

فاطمه شاهین یکی دیگر از زنان فلسطینی آزاد شده می‌گوید که هر لحظه در زندان‌های اسرائیل به اندازه یک سال طول می‌کشد.

اسرای آزاد شده فلسطینی چه گفتند

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

درحالیکه شهرهای مختلف کرانه باختری شاهد برگزاری جشن و سرور به مناسبت آزادی و بازگشت اسرای زن فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بود اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس به همراه ۱۵ جنگ افزار و تجهیزات نظامی خود حمله کردند.

این اشغالگران همچنین به منطقه عرانه واقع در شمال شهر جنین یورش بردند. شهر البیره نیز شاهد حملات اشغالگران صهیونیست و یورش به منازل شهروندان فلسطینی بود.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی نیز حمله کردند.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که خالد حشاش جوان فلسطینی که چند روز قبل در حمله اشغالگران به نابلس زخمی شده بود به شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر نیز حمله کرده و اقدام به بازرسی منازل فلسطینی‌ها کردند. شهر الخلیل نیز شاهد حمله عناصر اشغالگر بود.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر حمله به مناطق مختلف کرانه باختری اقدام به تخریب زیرساخت‌های اردوگاه عسکر در شرق نابلس کردند. آنها مزار شهید حمزه الاشقر را تخریب کرده و تصاویر شهدای فلسطینی را پاره کردند.

این اشغالگران همچنین مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه برای درمان افراد زخمی شده در جریان حمله صهیونیست‌ها شده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان: حماس پیروز این نبرد است

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: هر کس به حماس تسلیت می‌گوید باید اوضاع بعد از ۴۹ روز درگیری را نگاه کند. حماس ثابت کرد که همچنان قدرتمند بوده و کنترل نوار غزه را به دست دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها این است که فلسطینی‌ها به منازل خود در شمال نوار غزه بازگردند.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

اسرائیل زیو سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: اگر حماس توانسته در شرایط کنونی درگیری‌ها را متوقف کند پس پیروز شده است.

رسانه‌های عبری زبان در ادامه گزارش دادند: کابینه اسرائیل تمام اسرای اسرائیلی را نادیده گرفته و یا در حق آنها خیانت کرده است. اگر کابینه از تمام توان خود برای آزادسازی آنها استفاده نکرده دچار اهمال کاری و خیانت شده است.

این رسانه‌ها اذعان کردند: حماس هنوز از بین نرفته و مسئولان این جنبش نابود نشده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: جنبش حماس با وجود عملیات زمینی ارتش همچنان قدرتمند است. این جنبش امور را در سطوح رهبری و اداری به دست گرفته و موفق شد اسرائیل را به سمت آتش بس انسانی بکشاند. این در حالیست که پیش از آن نتانیاهو تاکید کرده بود که بدون نابودی حماس هیچ آتش بسی در کار نخواهد بود!

معاون رئیس جریان الاصلاح در جنبش فتح در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که اقدام حماس افتخاری برای تمام فلسطینی‌ها است و سران اسرائیل نخواهند توانست این دستاورد را پاک کنند چرا که ریشه دار است.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری

گریفیتس: امیدواریم آتش بس طولانی مدت محقق شود

از سوی دیگر مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: امیدواریم در پی روز نخست آتش بس، روزهای بعدی نیز فرا برسند و آتش بس انسانی طولانی مدت محقق شود.

این در حالیست که هلال احمر فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست قبل از آزادسازی یکی از اسرای فلسطینی دست او را شکستند. این نهاد فلسطینی تاکید کرد که اقدامات لازم برای انتقال وی به بیمارستان انجام شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی لیست اسرایی که قرار است از غزه طی فردا آزاد شوند دریافت خواهد کرد.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.