تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 11:55
کد خبر : 114647

نیروهای مسلح یمن خبر داد؛

حمله یمن به کشتی انگلیسی و هواپیمای آمریکایی در دریای سرخ

حمله یمن به کشتی انگلیسی و هواپیمای آمریکایی در دریای سرخ

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه از حمله به یک کشتی انگلیسی و ساقط کردن یک پهپاد آمریکایی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دریایی ما یک کشتی انگلیسی را در خلیج عدن با تعدادی از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار دادند که موشک‌ها به صورت مؤثر و مستقیم به کشتی مذکور اصابت کرد.

این بیانیه تصریح کرد که این عملیات باعث آسیب رسیدن به کشتی مذکور و توقف کامل آن شده و در نتیجه خسارت‌های زیادی که به آن وارد شده در معرض غرق شدن قرار گرفته است.

سریع تصریح کرد که نیروهای یمنی در این عملیات در خلیج عدن تلاش کردند کادر انسانی کشتی انگلیسی در امنیت باشند و بتوانند از کشتی خارج شوند.

این بیانیه همچنین تصریح کرد که سامانه دفاع هوایی یمن نیز موفق شده یک هواپیمای «ام کیو ۹» آمریکایی را در الحدیده با موشک‌های مناسب هدف قرار دهد. این پرنده درحال انجام اقدامات خصمانه ضد یمن بوده است.

سریع تصریح کرد که نیروهای یمنی در اتخاذ اقدامات نظامی مناسبات و علمیات ضد تمام اهداف خصمانه برای دفاع از یمن و تأکید بر مواضع خود در حمایت از ملت فلسطین هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید که عملیات نیروهای مسلح در دریای سرخ و بحر العرب تا توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری المسیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.