تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 - 6:41
کد خبر : 95140

حکم بازداشت چهار مقام دولت سابق عراق در ارتباط با پرونده سرقت قرن

حکم بازداشت چهار مقام دولت سابق عراق در ارتباط با پرونده سرقت قرن

کمیته شفافیت عراق از صدور حکم بازداشت و تحقیقات قضایی علیه چهار مقام ارشد دولت مصطفی الکاظمی به اتهام مشارکت در پرونده موسوم به «سرقت قرن» خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیته شفافیت دولت فدرال عراق از صدور حکم بازداشت و تحقیقات علیه شماری از مقامات ارشد دولت سابق این کشور به اتهام تسهیل در ضبط مبالغ سپرده‌های مالیاتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره تحقیقات کمیته شفافیت فدرال عراق با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: در پی پیدا شدن شواهد جدید مبنی بر دست داشتن شماری دیگر از چهره‌های دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق در جرم سرقت سپرده‌های مالیاتی، دادگاه «کرخ» قرار بازداشت و تحقیقات علیه چهار نفر از مقامات دولت قبل را صادر کرد.

این اداره اعلام کرد که حکم دستگیری و تحقیقات قضائی علیه «علی عبد الامیر علاوی» وزیر دارایی سابق، «رائد جوحی» رئیس دفتر، «مشرق عباس» مشاور سیاسی و «أحمد نجاتی» منشی شخصی نخست وزیر در دولت سابق عراق صادر شده است. همچنین دستور توقیف وجوه منقول و غیرمنقول آنها به استناد مفاد ماده (۱۸۴/ الف) قانون آئین دادرسی کیفری عراق صادر شده است.

گفتنی است که منظور از «سرقت قرن»، ناپدید شدن ۳.۷ تریلیون دینار عراقی (حدود دو و نیم میلیارد دلار) از درآمد سپرده‌های مالیاتی است که حدود دو ماه قبل از پایان دوره دولت سابق به ریاست مصطفی الکاظمی، توسط چند مقام ذیربط فاش شد. «سرقت قرن» به بحث رایج مردم عراق و محافل سیاسی تبدیل شد تا اینکه صدای آن به خارج از عراق رسید و رسانه‌های عربی و غربی آن را پوشش دادند.

منبع: پایگاه خبری شفق نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.