تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 14:36
کد خبر : 92575

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند به یک راه‌اندازی خانگی مناسب اشاره می‌کند که در آن وسایل و دستگاه‌ها می‌توانند به طور خودکار از راه دور از هر نقطه و با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های شبکه کنترل شوند. دستگاه‌های یک خانه هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و به کاربر

خانه هوشمند به یک راه‌اندازی خانگی مناسب اشاره می‌کند که در آن وسایل و دستگاه‌ها می‌توانند به طور خودکار از راه دور از هر نقطه و با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های شبکه کنترل شوند. دستگاه‌های یک خانه هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و به کاربر اجازه می‌دهند تا عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کند.

خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

دستگاه های یک خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و می توان از طریق یک نقطه مرکزی، تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا کنسول بازی به آنها دسترسی داشت. قفل درها، تلویزیون ها، ترموستات ها، مانیتورهای خانگی، دوربین ها، چراغ ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. این سیستم بر روی تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه نصب شده است و کاربر می تواند برنامه های زمانی ایجاد کند تا برخی تغییرات اعمال شوند.

سیستم های خانه هوشمند

خانه‌های هوشمند می‌توانند سیستم‌های بی‌سیم یا سیم‌کشی یا هر دو را داشته باشند. نصب سیستم های بی سیم راحت تر است. قرار دادن یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم با ویژگی هایی مانند روشنایی هوشمند، کنترل آب و هوا و امنیت می تواند هزینه کمی داشته باشد که آن را بسیار مقرون به صرفه می کند.

نقطه ضعف سیستم های بی سیم، این است که به  Wi-Fi قوی و خدمات باند پهن در سراسر خانه خود نیاز دارید. این ممکن است شما را ملزم به سرمایه‌گذاری در توسعه‌دهنده برد یا نقاط دسترسی بی‌سیم سخت‌افزاری کند. سیستم‌های خانه‌های هوشمند بی‌سیم به دلیل اندازه کوچک‌تر معمولاً برای خانه‌های کوچک‌تر موجود یا املاک ها مناسب‌تر هستند.

از سوی دیگر، سیستم های سیمی قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند و معمولاً هک آنها دشوارتر است. یک سیستم سیم کشی شده می تواند ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد. علاوه بر این، سیستم‌های خانه هوشمند سیم‌کشی شده به راحتی می‌توانند مقیاس شوند. بنابراین، اغلب در هنگام طراحی یک ساختمان جدید یا انجام یک بازسازی اساسی، این روش پیش فرض است. نصب یک سیستم هوشمند لوکس و سخت می تواند هزینه زیادی برای صاحبان خانه داشته باشد. علاوه بر این، باید فضایی برای تجهیزات سخت افزاری شبکه از جمله کابل های اترنت داشته باشید.

چگونه یک خانه هوشمند بسازیم

گرمایش

محصولات خانه های هوشمند اکنون کنترل بیشتری بر دستگاه های گرمایشی از جمله زمانی که محصولات روشن، خاموش و کنترل می شوند. محصولات هوشمند ممکن است مجهز به حسگرهای دما یا رطوبت باشند تا در صورت رعایت معیارهای خاصی، به طور خودکار روشن یا خاموش شوند. این خط از نوآوری های خانه های هوشمند به سیستم های تهویه مطبوع نیز گسترش می یابد.

نورپردازی

محصولات نورپردازی قابلیت های خانه را افزایش می دهند. چراغ ها را می توان روشن و خاموش کرد، بر اساس یک برنامه زمان بندی قرار داد، یا تنظیم کرد که بر اساس زمان طلوع یا غروب خورشید تغییر کند. مانند برخی از محصولات سنتی تر، چراغ ها اغلب می توانند بر اساس حرکت تغییر کنند. لامپ های هوشمند می توانند از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار کنند و آمار یا معیارها را به تلفن شما نمایش دهند.

خانه هوشمند چیست؟

صوتی/تصویری

یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده‌تر خانه‌های هوشمند، بسیاری از محصولات سرگرمی اکنون به شدت به یکدیگر متصل شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با یک ریموت کنترل کرد. تلویزیون و بلندگوها اکنون قابلیت‌های بیشتری برای پخش با فرمان با استفاده از برنامه‌ها دارند، از جمله نگه‌داشتن آن‌ها بر اساس برنامه یا قابلیت کنترل صوتی.

امنیت

یکی از معقول ترین جنبه های یک خانه هوشمند، قابلیت امنیت است. بسیاری از محصولات دارای قابلیت‌های دوربین هستند که حرکت را ردیابی می‌کنند، فیلم می‌گیرند یا امکان فید ویدیوی زنده را فراهم می‌کنند.

بسیاری از خانه های هوشمند نیز با کیت های امنیتی مدرن بازسازی می شوند. این شامل آشکارسازهای حسگر حرکت در زمانی که افراد نباید در خانه باشند، نظارت بر خانه، اعلان‌ها و هشدارهای رفتار مشکوک، و امکان قفل کردن درها یا پنجره‌ها از راه دور با استفاده از تلفن همراه است.

 

مزایا و معایب خانه های هوشمند

نصب سیستم فناوری خانه هوشمند راحتی را برای صاحبان خانه فراهم می کند. به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر ویژگی ها با استفاده از دستگاه های مختلف، صاحبان خانه می توانند همه آنها را با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند. از آنجایی که کاربران به یک دستگاه قابل حمل متصل هستند، می‌توانند اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها را در مورد مشکلات خانه‌هایشان دریافت کنند. به عنوان مثال، زنگ های هوشمند درب به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا افرادی را که به درب خانه می آیند حتی زمانی که در خانه نیستند، ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند. کاربران می توانند دمای داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را نیز تنظیم و کنترل کنند.

 

خانه هوشمند چقدر هزینه دارد؟

محصولات خانه های هوشمند بیشتری که به بازار عرضه می شوند، به طور مداوم بر تولید کنندگان، رقابت و قیمت محصولات فشار وارد می کنند. از سوی دیگر، این نوآوری‌های باورنکردنی به طور مستمر در حال گسترش توانایی‌های خود هستند و ممکن است با قیمت‌های برتر ارزیابی شوند. به طور کلی، یک خانه هوشمند می تواند با تمرکز بسیار روی یک محصول شروع شود. این استراتژی به افراد اجازه می دهد تا با حداقل سرمایه در فناوری هوشمند سرمایه گذاری کنند.

 

چرا خانه هوشمند مهم است؟

خانه هوشمند از این جهت مهم است که به خانوار اجازه می دهد انرژی بیشتری را بهینه کند. علاوه بر این، به یک خانواده اجازه می دهد تا در زمان صرفه جویی کند و وظایف را به نحو احسن انجام دهد. خانه هوشمند به دلیل راحتی که نسبت به روش های سنتی انجام وظایف فراهم می کند، مهم است.

خانه هوشمند چیست؟

آیا خانه هوشمند را می توان هک کرد؟

از آنجایی که اتوماسیون خانگی اغلب نیاز به اتصال شبکه زنده دارد، اگر پروتکل امنیتی محصول خانه هوشمند دارای پروتکل های امنیتی ناکافی باشد، سیستم های اتوماسیون خانگی را می توان هک کرد. علاوه بر این، افراد باید مراقب باشند تا اطلاعات حساس ورود به سیستم را به اشتراک نگذارند یا فاش نکنند، زیرا ممکن است این دستگاه‌ها برای کنترل به رمز عبور یا دسترسی به دستگاه شخصی نیاز داشته باشند.

 

آیا هوشمندسازی ارزشش را دارد؟

سرمایه گذاری در یک خانه هوشمند یک تحلیل هزینه است که اغلب نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای تجهیز خانه شما با محصولات مناسب دارد. علاوه بر این، نیاز به آموزش خود و کسب مهارت در درک نحوه استفاده از محصولات وجود دارد. با این حال، مزایای صرفه جویی در زمان انجام وظایف و همچنین صرفه جویی در هزینه های بالقوه ابزار، ممکن است یک خانه هوشمند ارزش آن را داشته باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.