تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 7:46
کد خبر : 98941

خبرهای خوش برای محیط‌بانان/ نیاز کشور به ۸۰۰۰ هزار محیط‌بان

خبرهای خوش برای محیط‌بانان/ نیاز کشور به ۸۰۰۰ هزار محیط‌بان

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن ارائه خبرهای خوش برای محیط‌بانان گفت: پیگیر افزایش سهمیه سالانه استخدامی محیط بانی هستیم و کشور به ۸۰۰۰ هزار محیط‌بان نیاز دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ جمشید محبت‌خانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت حقوقی محیط‌بانان گفت: رئیس سازمان محیط زیست به رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان ابلاغ کردند که پیگیر ۲ موضوع باشند؛ ابتدا موضوع نیروی انسانی محیط‌بانان است که تا بتوانیم چارت سازمانی را تکمیل کنیم و برنامه‌هایی در این راستا در دستور کار است.

محبت‌خانی بیان داشت: موضوع دوم که رئیس سازمان در شنبه گذشته اعلام کردند باید پیگیری شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد، جبران زحمت محیط‌بانان است.

وی افزود: میزان ساعتی که محیط بانان کار می‌کنند با توجه به حقوقی که دریافت می‌کنند یا اضافه کاری که پرداخت می‌شود تطبیق ندارد و این مساله هم در حال اصلاح است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره آمار شهدای محیط‌بان گفت: ۱۵۰ محیط‌بان شهید داشته ایم که نام ۵۰ نفر از این عزیزان در بنیاد شهید احراز شده‌اند و بقیه عزیزان هم در حین خدمت جان خود را از دست داده اند و دنبال این هستیم که مصوبه را پیش ببریم تا این عزیزان هم شهید خدمتی محسوب شوند.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های اصلی ما کمبود محیط‌بان است؛ ما باید ۸۰۰۰ هزار محیط‌بان داشته باشیم در صورتی که الان ۳۸۵۰ هزار محیط‌بان داریم یعنی تقریباً از نصف هم کمتر است.

محبت‌خانی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای جذب محیط بان دارید یا خیر؟ بیان داشت: به دنبال این موضوع هستیم که سهمیه استخدامی سالانه را بالا ببریم.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان اداری استخدامی که تا به امروز با ما همکاری کردند، ان‌شاءالله با افزایش سهمیه هم همکاری کنند تا این مشکل را حل شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.