تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 6:13
کد خبر : 94961

خط قرمز ما جغرافیای ایران است/ «دف» مهمان نی‌انبان شد!

خط قرمز ما جغرافیای ایران است/ «دف» مهمان نی‌انبان شد!

تازه‌ترین کنسرت موسیقی لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان درحالی پیش روی مخاطبان قرار گرفت که این گروه همچون دیگر اجراهای خود، غافلگیرهای جالب توجهی را به تماشاگران ارائه داد.

به گزارش تیتر داغ؛ گروه موسیقی لیان بوشهر شامگاه روز چهارشنبه یازدهم اسفند ماه طی تازه‌ترین کنسرت موسیقی که پس از مدت‌ها دوری از پایتخت به سرپرستی محسن شریفیان نوازنده شناخته شده نی انبان و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در تالار وحدت تهران برگزار شد، قطعاتی از آثار منتخب و جدید خود را پیش روی مخاطبانی که تالار وحدت را مملو از جمعیت کرده بودند، قرار داد.

یکی از ویژگی‌های کنسرت شب گذشته گروه لیان بوشهر که به تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار شد، حضور لیانا شریفیان فرزند محسن شریفیان به عنوان یکی از نوازندگان کنسرت بود که بخش ابتدایی کنسرت با حضور این هنرمند و نوازندگی نی انبان او آغاز و با استقبال مخاطبان هم مواجه شد.

محسن شریفیان که طی روزهای گذشته برنده جایزه باربد بخش کتاب جشنواره موسیقی فجر نیز شده بود، مانند دیگر کنسرت‌های گروه لیان بوشهر تلاش کرد تا با اجرای رپرتواری از گونه‌های مختلف موسیقی منطقه بوشهر شب خاطره انگیزی را برای مخاطبانش فراهم کند. چارچوبی که حضور یک نوازنده مهمان از منطقه کردستان به فضای محتوایی کنسرت، حال و هوای ویژه یا را تزریق کرد.

در این بخش از کنسرت بود هیوا رنجبر نوازنده دف در قالب چند قطعه با محسن شریفیان و دیگر اعضای گروه به اجرای آثاری همراه با نی انبان و دیگر سازهای محلی بوشهر پرداخت که اجرای این آثار با استقبال پرشور مخاطبان مواجه شد.

وی دریکی از بخش‌های کنسرت بود که در صحبت‌های کوتاهی که با تماشاگران پرشور سالن داشت، از اتحاد و همدلی ایرانیان صحبت کرد و گفت: متاسفانه در حالی که دیروز مراسم خاک سپاری مادر بزرگ هیوا رنجبر بود، اما او خودش را به این کنسرت رسانده تا در این گفتمان موسیقی همراه ما باشد و همراه او بگوییم که جغرافیای ایران خط قرمز ماست و برای حفظ آن دریغ نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این کنسرت بود که با قدردانی از مخاطبانی که به کنسرت گروه لیان آمده‌اند، خاطر نشان کرد: همان گونه که قبلاً هم گفته بودم، معتقدم انسان‌ها در هرشرایطی به شنیدن موسیقی احتیاج دارند. این موسیقی همواره دربرگیرنده کارکردهای مختلفی است که نباید شنیدن آن را از مخاطب دریغ کنیم. قطعاً در این چارچوب ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم میزبان شایسته ای از شما مردم عزیز ایران باشیم.

تک نوازی انبان، «دیزالب در بوق صدای سنج و دمام»، «باب الهوا»، «کرسمیل»، «نی می»، «سی تو»، «دلبر اهوازی»، «خیام»، «جفتی و کاخن»، «تینا»، «یاد بندر» قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند. ضمن اینکه لیانا شریفیان، محمود بردک نیا، حمزه مقدم، حمید اکبری، مرتضی پالیزدان، محسن قدرتی، فرزاد خسروی، حسین کاوه خو، محمد رضا مقدم اعضای گروه لیان در این کنسرت به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی بودند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.