تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 5:39
کد خبر : 32701

خط و نشان آزادکار طلایی جام تختی برای مدعیان تیم ملی

خط و نشان آزادکار طلایی جام تختی برای مدعیان تیم ملی

قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی پس از کسب این عنوان اعلام کرد برای حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی باید به اوج آمادگی دست یابد.

پیکارهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی در حالی به میزبانی شهر تنکابن برگزار شد که نفرات برتر اوزان دهگانه توانستند یک گام دیگر به دوبنده تیم ملی اعزامی به رقابتهای جهانی نزدیکتر شوند.

یکی از نفرات برتر این دوره از مسابقات جام تختی نیز «مجتبی گلیج» دارنده مدال برنز کشتی جهان بود که توانست با کسب قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم، با روحیه و انگیزه مضاعفی راهی مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شود. البته او برای رسیدن به دوبنده تیم ملی رقبای سرسختی دارد که اصلی ترین آنها محمدحسین محمدیان است.

در همین راستا مجتبی گلیج با حضور در یک برنامه تلویزیونی به عملکردش در جام تختی و برنامه‌هایش برای رسیدن به ترکیب تیم ملی اشاره کرد و گفت: «هنوز به آمادگی مورد نظرم نرسیدم و با ۷۰ درصد آمادگی در جام تختی شرکت کردم. البته با جدیت باید ادامه دهم و تمریناتم را بیشتر و بهتر پیگیری کنم. حدود یک ماه تا انتخابی تیم ملی با محمدحسین محمدیان زمان دارم که امیدوارم در این مدت به آمادگی مطلوب برسم به نتیجه دلخواهم برسم.»

وی ادامه داد: «رقبای خیلی خوبی در جام تختی داشتم. عبدی و شریعتی‌نیا کشتی‌های خوبی مقابل من گرفتند و در فینال هم با امیرعلی آذرپیرا به عنوان یک حریف خوب و جوان است که عنوان قهرمانی جوانان جهان را هم در کارنامه دارد مباریه خوبی داشتم. او از آینده داران وزن ۹۷ کیلوگرم است و می‌تواند یکی از مدعیان تیم ملی لقب گیرد.»

گلیج به باختش در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو مقابل اسنایدر آمریکایی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در آن مسابقات تنها سه ثانیه جلوی حریف کم آورد به فینال ۹۷ کیلوگرم نرسیدم. امیدوارم بتوانم یک بار دیگر در برابر این حریف توانمند امریکایی قرار گیرم و شکست را جبران کنم. خوشبختانه نخستین گام را با قهرمانی در جام تختی برداشتم و باید در گام بعدی که انتخابی تیم ملی است با محمدحسین محمدیان کشتی بگیرم.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «باید در رقابتهای انتخابی با فکر و برنامه به مصاف حریفانم بروم، چراکه رقیبی همچون محمدیان بسیار باهوش، فنی و توانمند است. امیدوارم در مسابقات انتخابی به برتری برسم و نماینده کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان باشم.»

چهل و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه با حضور ۱۳۵ کشتی‌گیر از کشورهای ایران، ارمنستان و گرجستان در شهر تنکابن استان مازندران برگزار شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.