تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 7:30
کد خبر : 28582

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

لاتا منگشکار خواننده محبوب و قدیمی سینمای هند که چند دهه بجای قهرمانان زن فیلم‌های هندی آواز خوانده بود، در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او ماه ژانویه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد و کم خونی داشت. به همین خاطر و به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود. پس از مرگ او دولت هند دو روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ لاتا منگشکار خواننده محبوب و قدیمی سینمای هند که چند دهه بجای قهرمانان زن فیلم‌های هندی آواز خوانده بود، در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او ماه ژانویه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد و کم خونی داشت. به همین خاطر و به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود. پس از مرگ او دولت هند دو روز عزای عمومی اعلام کرد.

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

به او لقب «مکله ملودی» و «نایتینگل هند» داده بودند.او کار خود را در سینمای هند از سیزده سالگی در سال ۱۹۴۲ شروع کرد. برای بیش از ۳۰ هزار ترانه به گویش‌های مختلف کشورش خواند. نخستین ترانه او به نام «دل مرا تورا» برای فیلم «مجبور» در سال ۱۹۴۸ منتشر شد و آخرین آلبوم ترانه های او برای یک فیلم سینمایی برای یاش چوپرای فقید در فیلم «ویر زارا» ۲۰۰۴ بود. آخرین تک ترانه لاتا منگشکار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد که ادای دینی به ارتش کشورش بود.

خواننده افسانه‌ای سینمای هند درگذشت

او بالاترین نشان شهروندی، بهارات راتنا را در سال ۲۰۰۱ دریافت کرد. لاتا منگشکار جوایز ملی فراوانی را در طول زندگی خود بدست آورده بود. از جایزه پادما بوشان گرفته تا دادا صاحب پالکی.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.