تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 7:18
کد خبر : 25541

خودروهای کلاسیک ایران در معرض دید عموم قرار گرفت

خودروهای کلاسیک ایران در معرض دید عموم قرار گرفت

رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران خبر داد.

به گزارش تیتر داغ: پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران، گفت: در آستانه میلاد حضرت امام صادق هستیم؛ امروز موزه افتتاح می شود و آماده بازدید می شود.

او بیان کرد: این هدیه به ملت مردم ایران است که شایسته خدمات خوب هستند.

فتاح گفت: تمام خودروهایی که در این موزه وجود دارد متعلق به رضاشاه بوده که روی برخی از آنها مرمت هایی انجام شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: خودروهایی که در موزه وجود دارد با رنگ اصلی هستند و تغییری در آنها رخ نداده است.

این مقام مسئول گفت: برخی ادعا داشته اند در بازسازی این‌خودروها از مهندسان خارجی کمک گرفته شده است که اینگونه نیست؛ تمام کارها توسط مهندسان داخلی صورت گرفته است.

او بیان کرد: در این موزه ۶۱ خودرو در معرض دید قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز وجود دارد.

فتاح گفت: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری فرمودند: حفظ و‌سیانت از موزه های جمهوری اسلامی کار با ارزشی است که در بنیاد مستضعفان انجام‌ شده است و نیاز است امکاناتی برای بازدید مردم قرار گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما نظر پرسیده ایم و سعی کردیم این خودروها در معرض عموم‌ قرار گیرد. طی ماه های آینده چند موزه افتتاح خواهد شد و به ظرفیت موزه کشور اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: این اشیایی که در موزه دیده می شود، متعلق به مردم است و باید در معرض دید آنها نیز قرار گیرد. موزه ای که افتتاح می شود، از نظر استاندارد بین‌المللی هم‌ تراز است. مجوزهای لازم را گرفته ایم ، تمام مسایل مربوط به موزه طبق ظوابط پیش رفته است.
فتاح گفت: می شد این خودروها را فروخت و ثروتی را وارد کشور کرد و حتی کارخانه خودروسازی درخواست خرید خودرو را با قیمت بالا داشت اما ما آن را برای مردم حفظ کردیم.

او تشریح کرد: عمده خودروها متعلق به خاندان سلطنتی و تعدادی مربوط به وابستگان بوده است؛ ۲ برابر این خودروها اکنون‌ در خزانه است و به مرور در معرض دید عموم قرار خواهیم داد. گواهی می دهیم مسئولان جمهوری اسلامی از این خودروها استفاده نکرده اند.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: برخی از این خودروها منحصر به فرد است و نمی توان روی هیچ کدام از خودروها قیمت گذاشت مگر آنها را حراج گذاشت تا ببینیم چقدر قیمت دارد. بسیاری از این خودروها تاریخی است.

فتاح گفت: دعوت می کنیم از مردم که از فردا از این خودروها بازدید کنند. انبارها بسیار پر و با ظرفیت هستند و با دیدگاه جدید تعداد نمایشگاه ها افزایش پیدا کند.

کد ویدیو

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.