تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 8:57
کد خبر : 88284

خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید

خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید

فصل پاییز با انواع مرکبات از راه می رسد که هر کدام از آنها، خواص زیادی برای سلامت بدن دارند. اما، یکی از این میوه های پاییزی، خیلی خاص است.

به گزارش تیتر داغ؛ فصل پاییز که از راه می‌رسد، با خودش انواع میوه‌های آبدار و خوشمزه را هم می‌آورد. نارنگی، پرتقال، انار، سیب و…، از جمله میوه‌های فصل سرد سال هستند که هر کدام از آنها، هزاران خاصیت دارند.

از بین مرکبات فصل پاییز و زمستان، می‌توان به نارنگی اشاره کرد. میوه‌ای که خوردن آن خیلی سهل و آسان است. این میوه پاییز از اوایل مهر وارد بازار می‌شود و تا اوایل زمستان نیز در میوه فروشی‌ها یافت می‌شود.

اما، نارنگی چه خواصی دارد.

یک عدد نارنگی کوچک که حدود ۷۶ گرم وزن دارد، ۴۰ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین، یک نارنگی کوچک ۰.۶ گرم پروتئین، ۱۰.۱ گرم کربوهیدرات، ۰.۲ گرم چربی، ۱.۳ گرم فیبر، ۸ گرم قند و ۲۶.۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند.

نارنگی به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت همزمان ویتامین C، تیامین و فولات شناخته می‌شود.

هر عدد نارنگی کوچک می‌تواند حدود ۲۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن برساند. این مقدار از ویتامین C نزدیک به ۳۴ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می‌کند.

ویتامین C می‌تواند از طریق افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب در بدن، سطح استرس اکسیداتیو را کمتر کند و باعث پیشگیری از آسیب‌های سلولی ناشی از حضور رادیکال‌های آزاد در بدن شود.

از طرف دیگر، یک نارنگی کوچک می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را هم تأمین کند و مقدار قابل قبولی از ویتامین B۶ را هم به بدن برساند.

ویتامین A موجود در نارنگی جزو ویتامین‌های محلول در چربی است که می‌تواند به حفظ سلامت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن کمک کند.

مصرف روزانه نارنگی در روزهای سرد پاییزی می‌تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی و اکسیژن‌رسانی بهتر به عضلات بدن کمک کند.

علاوه بر اینها، نارنگی حاوی مواد معدنی ارزشمندی همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.