تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 6:43
کد خبر : 9014

خیران و اهالی طارم سفلی در صف مبارزه با کرونا

خیران و اهالی طارم سفلی در صف مبارزه با کرونا

بخشدار طارم‌سفلی گفت: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از این بیماری در بین روستاهای بخش طارم سفلی توزیع شده است. همچنین در شهر کلج نیز کارگاه خیاطی برای تولید ماسک برپا شده است که نیاز این بخش به ماسک را رفع می‌کند.

به گزارش تیتر داغ ؛در پی شیوع ویروس منحوس کرونا اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از این بیماری در بین روستاهای بخش طارم سفلی توزیع شده است.

وی ادامه داد: از طریق شوراها و دهیاران دستورالعمل و هشدارهای لازم ابلاغ و به نظر اهالی این بخش رسیده است چراکه رعایت بهداشت فردی جزو اقدامات پیشگیرانه محسوب می‌شود و خوشبختانه همکاری خوب مردم را نیز شاهد بودیم.

بخشدار طارم‌سفلی عنوان کرد: پیش از نوروز اطلاع‌رسانی کردیم افراد ساکن در شهر به روستاها مراجعت نداشته باشند و در ایام تعطیلات نوروز مشاهده کردیم که ۸۰ درصد مردم این دستور را رعایت کرده و ۲۰ درصد بقیه نیز موارد بهداشتی را رعایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بخش طارم سفلی به واسطه دهیاران چندین مرحله ضدعفونی شدند و در این میان خیرین نیز نقش بسزایی داشتند؛ یکی از خیرین ۱۵۰۰ لیتر آب ژاول در اختیار بخشداری قرار داد که پس از رقیق شدن با آب، ۸۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده جهت ضدعفونی روستاها تهیه و در اختیار دهیاران قرار گرفت.

توزیع ۶۰ بسته معیشتی در دهستان چوقور

حسنی اشاره کرد: همچنین خیران دیگری نیز اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کردند که این بسته‌ها از طریق دهیاران در اختیار نیازمندان قرار گرفت؛ در دهستان چوقور نیز ۶۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

وی تشریح کرد: رزمایش دفاع بیولوژیکی شهدای مدافعان سلامت در سطح بخش برگزار و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ضدعفونی کردن معابر شهر سیردان صورت گرفت. همچنین در ایام نوروز محدودیت‌های ترافیکی اعمال و تردد خودروهای غیربومی در بخش ممنوع شد؛ برای حضور مردم در گردشگاه‌ها نیز محدودیت ایجاد کردیم و در ورودی بخش در شهر لوشان با برپایی ایستگاه سلامت افرادی که قصد ورود به طارم را داشتند غربال شدند.

بخشدار طارم سفلی در پایان سخنانش گفت: به کمک بسیج ماسک و اقلام بهداشتی در سطح روستاها توزیع شد و علاوه بر آن در شهر کلج نیز کارگاه خیاطی برای تولید ماسک برپا شده است که نیاز این بخش به ماسک را رفع می‌کند.

منبع ؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.