تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 9:32
کد خبر : 118210

داروخانه‌ها برای خرید دارو نقدینگی ندارند/ ۱۴۰۰ میلیارد چک برگشتی

داروخانه‌ها برای خرید دارو نقدینگی ندارند/ ۱۴۰۰ میلیارد چک برگشتی

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، به تشریح مهم‌ترین مشکلات داروخانه‌ها پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛ هادی احمدی، به موضوع پوشش پرسنل خانم در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در داروخانه‌ها به دلیل رعایت پوشش اسلامی توسط پرسنل، مشکلی در این زمینه نداریم چون همه داروخانه‌ها قوانین جاری کشور را رعایت می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: ما تابع قوانین و بخشنامه‌های صادره از طرف سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هستیم، به طوری که سازمان نظام پزشکی یک کمیته اخلاق و متن منشور حقوق بیمار دارد و ما طبق سوگندی که یاد کرده ایم باید به تمام بیماران خدمات بدهیم.

احمدی ادامه داد: اصلی ترین مشکل داروخانه‌ها در حال حاضر کمبود دارو و کمبود نقدینگی در صنعت دارو است. مشکل ما در حال حاضر سازمان‌های بیمه گری هستند که از آذر ۱۴۰۲، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده اند.

وی افزود: مشکل ما سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که مطالبات سهم ارز دارو و نیز سهم ارز شیرخشک را پرداخت نکرده اند؛ و الان داروخانه‌ها در معرض ورشکستگی هستند.

احمدی با عنوان این مطلب که ۱۶ هزار داروخانه در سطح کشور داریم که بیش از ۳۰ همت از سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان هدفمندی یارانه‌ها طلب دارند، گفت: داروخانه‌ها در حال حاضر بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی دارند و این یعنی اینکه آنها منابع مالی کافی برای خرید دارو و حتی تأمین هزینه‌ها را ندارند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: مشکل ما دخالت سایر ارگان‌ها در حوزه سلامت است که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

احمدی ادامه داد: مشکل دیگر داروخانه‌ها، توزیع نامناسب دارو است که ۱۵۰۰ داروخانه دولتی ۵۵ درصد بازار دارویی را در مقابل ۱۴۵۰۰ داروخانه بخش خصوصی در انحصار خود دارند.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.