تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 5:16
کد خبر : 32694

داعش همچنان از آمریکا کمک دریافت می‎‌کند

داعش همچنان از آمریکا کمک دریافت می‎‌کند

یک کارشناس امنیتی عراقی تاکید کرد که بقایای گروه تروریستی داعش همچنان در راستای اهداف آمریکا در عراق، از واشنگتن کمک دریافت می‌کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ «ریاض الوحیلی» کارشناس امنیتی عراقی تاکید کرد: بقایای گروه تروریستی داعش همچنان از سوی آمریکا و برخی کشورهای همسایه مورد حمایت و پشتیبانی خارجی قرار دارند و تلاش می‌کنند با سو استفاده از شکاف‌های امنیتی مجدداً به عراق آسیب وارد کنند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در برخی مناطق غرب عراق که صعب العبور است مانند کوه‌های حمرین تمرکز پیدا کرده و سعی می‌کند از مناطقی که فقدان نیروهای امنیتی در آنها بیشتر احساس می‌شود برای انجام عملیات‌های تروریستی خود استفاده کند. براین اساس باید نیروهای امنیتی عراق کنترل بیشتری بر این گونه مناطق اعمال کرده و با برطرف کردن شکاف‌های امنیتی اجازه بازگشت مجدد داعش را به صحنه تحولات عراق ندهند.

وی افزود: آلینا رومانوفسکی که به عنوان سفیر آمریکا در عراق مشغول به کار شده در زمینه تروریسم تخصص دارد، یکی از وظایف اصلی وی این است که موجبات بقای نظامیان آمریکایی را در داخل عراق فراهم کند و با ایجاد ناامنی در عراق از اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش با تسلیحات و تجهیزات لجستیک از سوی ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شود و ترکیه نیز با مداوای زخمی های این گروه تروریستی و ارائه تجهیزات نظامی، به آنها کمک می‌کند.

پیش از این، محمد قتیبه البیاتی نماینده پارلمان عراق نیز با هشدار درباره شرایط امنیتی در غرب این کشور، گفته بود: شکاف‌های امنیتی در استان دیالی به حد بسیار خطرناکی رسیده است و با هر حمله از سوی گروه تروریستی داعش شاهد شهید و زخمی شدن مردم عراق هستیم، این مساله باید کنترل و مهار شود.

منبع: وبگاه المعلومه

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.