تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 6:17
کد خبر : 28086

دانشجویان کارشناسی حداقل ۵ هفته آموزش حضوری خواهند دید

دانشجویان کارشناسی حداقل ۵ هفته آموزش حضوری خواهند دید

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امتحانات نیمسال آینده تحصیلی در تمامی مقاطع حضوری خواهد بود، گفت: حداقل‌هایی که رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها در نیمسال آتی بر آن تاکید داشتند، ازسرگیری آموزش حضوری کامل برای دانشجویان مقطع دکتری، حداقل ۱۰ هفته آموزش حضوری برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و حداقل ۵ هفته آموزش حضوری برای دانشجویان کارشناسی بود.

به گزارش تیتر داغ؛ دکتر سید محمد مقیمی در جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران پس از طرح پیشنهادات مسئولان دانشگاه‌ها در زمینه اجرای آموزش حضوری، با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای حضوری شدن آموزش دانشگاه‌ها، گفت: آموزش حضوری، علاوه بر اینکه مدنظر مدیران ارشد کشور قرار دارد، مورد تاکید مدیران دانشگاهی نیز هست و بخش بزرگی از دانشجویان هم علاقمند هستند که آموزش حضوری از سر گرفته شود.

وی افزود: اجماعی درباره ضرورت بازگشایی آموزش حضوری ایجاد شده است اما باز هم با توجه به ملاحظاتی که از منظر ستاد مدیریت کرونا می‌تواند وجود داشته باشد، درباره پروتکل‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه خواهیم داشت.

مقیمی در اعلام جمع‌بندی اولیه رؤسا و معاونان دانشگاهی حاضر در جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران، اظهار کرد: امتحانات نیمسال آینده تحصیلی در تمامی مقاطع حضوری خواهد بود.

رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان تهران افزود: بر اساس تصمیمات رؤسا و معاونان دانشگاه‌های حاضر در نشست، در نیمسال آینده تحصیلی، اجرای دروس عملی به طور کامل حضوری و آموزش دانشجویان مقطع دکتری نیز به طور کامل حضوری خواهد بود.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: همچنین نظر اکثریت این بود که دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری در مقاطع و ورودی‌های موردنظر بر اساس امکانات، زیرساخت‌ها و شرایط خود اقدام کنند.

وی افزود: حداقل‌هایی که رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها پس از تأمین اعتبارات لازم و مجوزهای قانونی ستاد ملی مقابله با کرونا در نیمسال آتی بر آن تاکید داشتند، ازسرگیری آموزش حضوری کامل برای دانشجویان مقطع دکتری، حداقل ۱۰ هفته آموزش حضوری برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و حداقل ۵ هفته آموزش حضوری برای دانشجویان کارشناسی بود.

رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد: در نشست‌های فشرده‌ای که طی روزهای آتی در سطح رؤسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم برگزار می‌شود، مدل نهایی بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در نیمسال آتی تحصیلی نهایی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر امیرعلی سیف‌الدین، رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه نیز در ارتباطی که در ضمن نشست شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان تهران برقرار شد، با تاکید بر اینکه حداکثر تلاش را برای بازگشایی آموزش حضوری به کار خواهیم بست، گفت: جانشین ریاست سازمان برنامه و بودجه دستور دادند که بتوانیم از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ مناسبی را به منظور تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها کمک کنیم.

دکتر محمدعلی شاه‌حسینی، دبیر دبیرخانه امور اجرایی دانشگاه معین استان تهران نیز با یادآوری تأثیرگذاری تصمیم‌های دانشگاه‌های استان تهران بر کل آموزش عالی کشور، ابراز امیدواری کرد که تصمیمی منطقی و بهینه برای ازسرگیری آموزش حضوری گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.