تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:49
کد خبر : 104893

14 درصد از دولت کمک می گیریم؛

داورزنی: برای حضور در انتخابات به جمع بندی نرسیدم

داورزنی: برای حضور در انتخابات به جمع بندی نرسیدم

رئیس فدراسیون والیبال در آستانه اتمام دوره ریاستش گفت: هنوز برای حضور در انتخابات به جمع بندی نرسیده ام.

به گزارش تیتر داغ؛ مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر در شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران بامداد جمعه ۲۴ شهریور تهران را به مقصد هانگژو ترک می‌کند تا در یازدهمین حضور خود در این بازی‌ها، برای سومین قهرمانی متوالی به میدان بروند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه وحید مرادی نایب‌رئیس در تمرین صبح امروز ملی‌پوشان حاضر شدند.

داورزنی در ابتدای تمرین خطاب به ملی‌پوشان گفت: به شما خسته نباشید می‌گویم. سال سختی داشتید و فشار زیادی را پشت سر گذاشتید. ۷ یا ۸ تیم دارند می‌جنگند که کسب سهمیه المپیک کنند. ما جزو ۴ تیمی هستیم که جدی برای المپیک می‌جنگیم. کوبایی‌ها می‌جنگند که به ما برسند. می‌دانم همه شما انگیزه المپیکی شدن را دارید.

وی گفت: بازی‌های آسیایی در رنکینگ ما تأثیر ندارد اما به لحاظ پرستیژ و اعتبار والیبال و ورزش ایران مهم است. ان‌شاالله در برزیل هم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: کسب سهمیه المپیک غیرممکن نیست البته شانس صدردصد نداریم. فشار روی شما نیست که در این مرحله سهمیه بگیرید اما حفظ رده بندی مهم است تا شرایط خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۱۲ بازی لیگ ملت‌های سال بعد هم مهم است و شما برای المپیک پاریس بیش از همه انگیزه دارید. امیدوارم با سلامتی کامل این ۲ رویداد را پشت سر بگذارید، از عطایی هم متشکرم که با وجود فشار زیاد فضای مجازی، رسانه و افکار عمومی، کار می‌کند.

داورزنی خاطرنشان کرد: خود شما انتظارات را بالا برده‌اید و بار مسئولیت‌تان سنگین شد. خود من می‌گویم سید موسوی با انگشت شکسته و زدگی مفصل تمرین کرده چون انگیزه دارد. همه‌تان ثابت کردید جزو بهترین‌ها هستید.

محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران در مورد ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون والیبال بانوان گفت: دغدغه جدی من بازی‌های آسیایی والمپیک است. در حال بررسی وضعیت ورود به انتخابات فدراسیون والیبال هستم، اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام، اما نکته‌ای که مطرحشده این است که قوانین داخلی و اساسنامه یک بحث دیگری هستند. تعامل با وزارت ورزش داشته‌ایم و سعی کردیم این تصمیم‌گیری رامنجر به چالش نکنیم. امیدواریم با تصمیمی که مجلس خواهد گرفت و در برنامه هفتم دیده شده، ورزش کشور بتواند از ظرفیت‌هایمختلف استفاده کند.

وی وی تاکید کرد: موضوعی که در یک سال گذشته در مجلس بحث شده تحول خوبی در ورزش کشورمان باشد. فدراسیون‌ها همانطور که درکشورهای پیشرفته تعریف شده‌اند، شغل محسوب نمی‌شوند و یک موقعیت به حساب می‌آید. رؤسای فدراسیون‌های کشورهای پیشرفته ازکسانی هستند که با آمدنشان، منابع می‌آورند. این که فدراسیون را کوچک و ضعیف کنیم؛ در مسیر درستی نیست.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: اتفاق الان مجلس خوب است و باید در صحن به تصویب برسد. هنوز برای ثبت‌نام به جمع‌بندینرسیده‌ام. تا ببینیم یک‌شنبه چه می‌شود اما این رفع محدودیت اتفاق خوبی است. این که المپیک به المپیک جابه‌جایی رقم بخورد، خوباست و فرصت خوبی برای کار به ورزش ایران داده می‌شود. ولی با این وجود به تعامل فدراسیون و وزارت برمی‌گردد و به تصمیم وزارتگوش می‌دهیم.

داورزنی در مورد تفاوت فوتبال با سایر رشته‌های ورزشی عنوان کرد: چون خودم مسئول والیبالم، درباره خودم نمی‌گویم ولی با فاصلهزیاد حرف اول را در رشته‌های گروهی کشورمان می‌زنیم. همه از این که در مسابقات قهرمانی آسیا نایب‌قهرمان شدیم، ناراحتیم که اینیک ارزش برای ماست. نایب‌قهرمانی برای ما شکست شده ولی به عقب برگردیم؛ ۱۵ سال پیش چه انتظاراتی داشتیم؟ این انتظارات رافدراسیون پدید آورده، کدام رشته در پایه‌ها قهرمان جهان شده؟ در زمره تیم‌های خوب جهان هستیم و باید در ۴ تیم برتر جهان و تیم‌هایخوب المپیک باشیم. تکرار می‌کنم و این باور را دارم که ظرفیت جوانان ما، این‌هاست اما باید برای آن بجنگیم و تلاش کنیم. اراده کشورباید بر این باشد که این اتفاق رخ بدهد چون ظرفیتش را داریم.

وی وی گفت: ورزش فقط فوتبال نیست، برای همه رشته‌ها احترام قائلیم ولی به لحاظ گستردگی، حرف اول را در کشور می‌زنیم. ۶۰۰ میلیونبیننده در لیگ ملت‌ها عدد کمی نیست. ما را نمی‌توانند سانسور کنند؛ اگر نگاه دولت و مجلس به اندازه خودش به والیبال نگاه کنند، جزو۴ تیم برتر جهان می‌شویم. به اندازه یک فدراسیون عادی به ما کمک می‌شود، نه در حد والیبال.

ربیس فدراسیون والیبال گفت: مردم از والیبال توقع برد دارند و مهم نیست جلوی ما چه تیمی بازی می‌کند. نیاز به حمایت‌های جدی داریم. الان ۸۶ درصد منابع مالی را خودمان تعیین می‌کنیم و ۱۴ درصد را دولت می‌دهد. عین همین را به دولت به عنوان مالیات برمی‌گردانیم. درکشور نیاز به حمایت‌های جدی داریم. چند روز پیش مسابقه قهرمانی کشور ساحلی را داشتیم که گفتیم پخش مستقیم کنیم اما نیاز بهپرداختی مالی داشت. الان چانه می‌زنیم انتخابی المپیک را صداوسیما پخش کند! البته رسانه ملی کمک کرده ولی انتظار داریم در اینموضوع و زیرساخت دغدغه نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: تنها زیرساخت سالنی ما همین ۱۲ هزار نفری است که ۶ هزار صندلی ظرفیت دارد. به دنبال میزبانی در مسابقاتقهرمانی جهان هستیم و این ادعا واقعی است. باید زیرساخت را به روز کنیم و نباید اجاره‌ای برای سالن پرداخت کنیم. به کمک دولت درنیازهای بدیهی خود نداریم ولی در زیرساخت به کمک نیاز داریم.

وی در واکنش به پیش‌بینی کمیته ملی المپیک که مدال نقره را برای تیم ملی والیبال در نظر گرفته است، عنوان کرد: دوستان بر اساسنتیجه ارومیه، نقره بازی‌های آسیایی را پیش‌بینی کرده‌اند اما ما برای طلا و هت‌تریک قهرمانی به چین می‌رویم. تیم دوم ژاپن بیاید مهمنیست ولی شرایط خوبی الان داریم. بیش‌ترین فشار به بازیکنان آمده و همین‌ها بهترین‌ها را رقم زده‌اند. فکر می‌کنم با قهرمانی بازی‌ها وصعود به المپیک، بچه‌ها به مردم نشان می‌دهد والیبال ما همان است.

وی در مورد بلیط بیزینس کلاس از هانگژو به برزیل گفت: نتوانستیم برای همه بچه‌ها بلیت هانگژو به برزیل بیزنس کلاس بگیریم. شاید ۱۰برابر چیزی که دولت داده، منابع تأمین کرده‌ایم. مجموعه افکار عمومی را رسانه می‌سازد و نگاه دولت و مجلس به والیبال اگر جدی و بادرک مشترک باشد، راحت‌تر کارمان را انجام می‌دهیم. برای برنامه‌های اجرایی نیاز به کمک دولت نداریم؛ زیرساخت‌ها برای توسعهوالیبال نیاز به حمایت دارند تا این وضعیت که دولت‌مردان را هم ناراحت کرده، بهبود پیدا کند. آیا نگاه دولت ژاپن به والیبال مثل ماست؟نیاز به این اتفاق خوب در ایران داریم چون شایسته‌اس هستیم و باید این را به دنیا نشان بدهیم.

درباره عملکرد ضعیف بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سیاست کلی ما تقویت و حمایت از بانواناست. سال قبل درصد قابل توجهی منابع پرداختی به بانوان داشتیم. تعدادی از بازیکنان را امسال به علت مصدومیت در اختیار نداشتیمولی باید از یک نسل آماده‌تر برای آینده بهره بگیریم. شرایط تقابل بین تیم‌های خوب دنیا و تیم ملی زنان ما یکسان نیست و اگر برابرشود، ما تفاوت زیادی نداریم. با این وجود دختران ما با تمام توان می‌جنگند و پیش می‌روند. در آینده روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاریمی‌کنیم. برای جذب مربی خارجی هم برنامه داریم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.