تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 5:21
کد خبر : 35451

درخشش جوانان آینده کشتی را تضمین کرد/ فدراسیون باید مراقب باشد

درخشش جوانان آینده کشتی را تضمین کرد/ فدراسیون باید مراقب باشد

رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ بلغارستان با نتایج بسیار درخشانی برای کاروان کشتی ایران همراه بود و تا حدی خیال متولیان این رشته المپیکی را برای آینده طلایی این پشتوانه‌ها آسوده کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ مرداد در شهر صوفیه کشور بلغارستان که کاروان کشتی ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی به عنوان قهرمانی دست یافت. بطوریکه از ۲۰ آزاد و فرنگی کار کشورمان که به این رقابت‌ها اعزام شدند، ۱۶ ملی‌پوش به مدال رسیدند که سهم این مدال آوران، ۷ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۶ مدال برنز بود.

به گفته کارشناسان و اهالی کشتی، آمار مدالی آزاد و فرنگی کاران جوان کشورمان در رقابتهای جهانی به خوبی نشان می‌دهد این نفرات در کسب مدال طلا بسیار موفق تر عمل بودند و ۱۰ کشتی گیر کشورمان توانستند به دیدار پایانی راه یابند. ارزش این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جهانی همراه بودند.

این در حالیست که چندی پیش تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد جوانان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در کشور بحرین برگزار شد، ضمن کسب عنوان قهرمانی در مجموع ۱۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند.

درخشش جوانان آینده کشتی را تضمین کرد/ فدراسیون باید مراقب باشد

در همین راستا محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: اقتدار جوانان ما در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ بلغارستان نشان داد ما در آینده می‌توانیم هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی در رقابتهای جهانی و المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی به نگاه ویژه متولیان فدراسیون کشتی به این پشتوانه‌های ارزشمند هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون مهمترین مساله برای فدراسیون کشتی و کادر فنی، حفظ و حمایت این بچه‌هاست و بی‌تردید ارتقای سطح توانمندی این بچه‌ها برای حضوری موفق در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک که هدف اصلی فدراسیون است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.