تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 7:18
کد خبر : 34601

درخواست نماینده مجلس از بانک مرکزی برای حل مشکلات واردکنندگان

درخواست نماینده مجلس از بانک مرکزی برای حل مشکلات واردکنندگان

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی از رییس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا مشکلات واردکنندگان بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

به گزارش تیتر داغ؛ صدیف بدری با اشاره به مطالبات ارزی ۲۰ شرکت واردکننده نهاده دامی که بیش از دو ماه از زمان عرضه کالا توسط آنها در سامانه بازارگاه و تحویل به دامدار و مرغدار گذشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از صالح آبادی درخواست کرد تا مشکلات واردکنندگان نهاده های دامی بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

پیش از این و در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به صدیف بدری عنوان کرده بود:

۱- از حدود دو سال قبل واردکنندگان بخش خصوصی معمولاً دو ماه بعد از تحویل نهاده وارداتی به سامانه بازارگاه مشمول دریافت ارز ترجیحی قرار گرفته اند و اساساً امکان اینکه قبل از تحویل نهاده ارز ترجیحی دریافت شده باشد ممکن نیست.

۲-۲۰ شرکت بخش خصوصی با هدف پیشگیری از کمبود و التهاب در بازار نهاده در آخرین روزهای عمر ارز ترجیحی به دستور وزارت جهاد کشاورزی حدود ۴۷۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ مشمول ارز ترجیحی در سامانه بازارگاه عرضه و تحویل تولیدکنندگان داده اند و با وجود گذشت بیش از دو ماه و پیگیری‌های متعدد هنوز مطالبات ارزی این شرکت‌ها پرداخت نشده که این امر خسارت‌های جبران ناپذیری به تأمین کنندگان مواد اولیه تولیدات پروتئینی کشور به عنوان حلقه اول زنجیره تولید وارد کرده است.

انتظار می‌رود کلیه مسئولین محترم به ویژه نمایندگان محترم مردم نسبت به پیگیری حقوق قانونی همه فعالین اقتصادی از جمله تلاشگران خط مقدم مقابله با تحریم‌های بین المللی را اولویت خدمات خود به مردم قرار داده و از اظهارات غیرمستند در این خصوص خودداری شود.

منبع: وابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (اوندا)

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.