تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 5:53
کد خبر : 24820

دروغگویی اپل، آمازون و مایکروسافت در مورد مقابله با گرمایش زمین

دروغگویی اپل، آمازون و مایکروسافت در مورد مقابله با گرمایش زمین

اپل، آمازون، مایکروسافت و دیزنی از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که به شدت با طرحی برای مقابله با گرمایش زمین در کنگره آمریکا مخالف هستند.

به گزارش تیتر داغ:  اگر چه تمامی این شرکت‌ها مدعی انجام اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده و وعده داده‌اند برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنند، اما در عمل از گروه‌های لابی و سازمان‌های مخالف طرح مقابله با گرمایش زمین پشتیبانی می‌کنند.

اتاق بازرگانی آمریکا، میزگرد کسب و کار و ائتلاف میزان سه گروه لابی و تجاری هستند که با لایحه بودجه ۳ تریلیون دلاری دموکرات‌ها که شامل اقداماتی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است، مخالف هستند. اتاق بازرگانی، بزرگترین گروه لابی در ایالات متحده، تصریح کرده تمام تلاش خود را به عمل می‌آورد تا از تصویب این لایحه که باعث افزایش مالیات و از بین رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود، جلوگیری کند. هیئت مدیره این گروه شامل مدیرانی از خطوط هوایی یونایتد و مایکروسافت است.

در گروه میزگرد کسب و کار هم مدیران شرکت‌های اپل، گوگل، آمازون و آلفابت حضور دارند. این گروه نیز نسبت به طرح یادشده به شدت اظهار نگرانی کرده است. در ائتلاف میزان نیز دیزنی و وریزون حضور دارند.

اقدامات گروه‌های لابی مذکور که در تلاش برای کنار گذاشتن این لایحه هستند، با تلاش شرکت‌های فناوری عضو آنها برای مقابله با گرمایش زمین در تضاد است. اپل، گوگل و مایکروسافت همه از توافق پاریس حمایت کردند و اپل و مایکروسافت قول دادند تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز دی اکسید کربن در جو زمین را به صفر برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.