تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 6:29
کد خبر : 36305

درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

در پی درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نخست‌وزیر ارمنستان قرار است به منظور اجرای «پیمان دوستی، همکاری و کمک دوجانبه» از روسیه درخواست کمک کند.

به گزارش تیتر داغ؛ در پی حمله پهپادی و توپخانه‌ای جمهوری آذربایجان به مناطق مرزی ارمنستان، کابینه ارمنستان اعلام کرد «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر این کشور از روسیه درخواست کمک خواهد کرد.

پس از درگیری مرزی نیروهای آذربایجان و ارمنستان، شامگاه دوشنبه کابینه ارمنستان به ریاست نیکول پاشینیان نشست اضطراری تشکیل داد و دراین‌باره بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه کابینه ارمنستان آمده است که «در طول نشست، درباره برداشتن گام‌های بیشتر برای مقابله با اقدامات نیمه‌شب آذربایجان علیه قلمرو حاکمیت ارمنستان بحث و گفت‌وگو شد. در رابطه با تجاوز به قلمرو حاکمیتی جمهوری ارمنستان، تصمیم گرفته شد که به صورت رسمی از فدراسیون روسیه درخواست شود که مفاد پیمان دوستی، همکاری و کمک دوجانبه اجرایی شود و همچنین از شورای امنیت سازمان ملل و سازمان پیمان امنیت جمعی نیز درخواست کمک شود.

وزارت خارجه ارمنستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «آرارات میرزویان»، وزیر خارجه ارمنستان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را از اوضاع در مناطق مرزی ارمنستان و آذربایجان مطلع کرده است. به گفته دولت ارمنستان، پاشینیان در همین رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

شامگاه دیشب وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از درگیری‌های گسترده‌ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک خبر دادند. بنا بر گزارش‌ها توپخانه و پهپادهای جمهوری آذربایجان مناطقی در واردنیس، گوریس، سوتک و جرموک در شرق ارمنستان را هدف قرار دادند و شماری نیز کشته و زخمی شدند.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.