تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 18:01
کد خبر : 95449

در حال حاضر در حال صدور آی دی کارت ورزشکاران هستیم/ همه کارها مدیریت شده و در حال اجراست

در حال حاضر در حال صدور آی دی کارت ورزشکاران هستیم/ همه کارها مدیریت شده و در حال اجراست

تیتر داغ: چهار ۴ دوره میزبانی مسابقات زنان کشورهای اسلامی را در ادوار گذشته داشته‌ایم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ویژگی شاخصی که رویداد نوروز دارد، این است که ویژه زنان است و فرصتی برای کشورهای غیرمسلمان هم پدید آمده تا در این رویداد باشند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تیتر داغ، نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان)، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، با حضور دکتر مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و سخنگوی نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان) و جمعی از اصحاب رسانه، در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید.

دکتر مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و سخنگوی نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان)، در ابتدای این نشست خبری گفت: سال گذشته مقرر شد که معاونت بانوان درباره اجرایی شدن یک رویداد بین‌المللی با میزبانی ایران را برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: با توجه به زمان تا نوروز، قرار به این شد که برنامه به ۱۴۰۱ موکول شود. این موضوع ۵ ماه پیش با تشکیل ستاد رویداد بازی‌های نوروز کارش را آغاز کرده و چیزی که باعث اسم نوروز شده، این بوده که ما در نوروز بخش مهمی از رویدادی که در طبیعت با طراوت و تازگی رخ می‌دهد، با چیزهایی که باعث بالندگی و نشاط زن می‌شود را دنبال کردیم.

سخنگوی نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان)، افزود: از کشورهای حوزه نوروز دعوت کردیم و علاوه بر آن به بسیاری از کشورها که با ما همکاری‌های مشترکی داشته‌اند یا در رویداد زنان تاثیرگذار بوده‌اند، دعوت‌نامه دادیم. حضور در این رویداد با اعلام آمادگی ۲۲ کشور اتفاق افتاده و به برگزاری این رویداد در خور نام ایران امیدواریم.

دکتر کاظمی پور، پیرامون برنامه وزارت ورزش برای نقش ایران در این رویداد بیان داشت: این رویداد ثبت جهانی یونسکو شده و ثبت آن نوروزگاه است. از ظرفیت‌های وزارت میراث استفاده کرده‌ایم و می‌خواهیم این فرهنگ متعالی را به دنیا منتقل کنیم. می‌خواهیم در حوزه فرهنگی علاوه بر مسائل فنی و ورزشی، سیاست‌های نوروز را دنبال کنیم.

وی درباره رشته‌های این رویداد گفت: ۴ دوره میزبانی مسابقات زنان کشورهای اسلامی را در ادوار گذشته داشته‌ایم. ویژگی شاخصی که رویداد نوروز دارد، این است که ویژه زنان است و فرصتی برای کشورهای غیرمسلمان هم پدید آمده تا در این رویداد باشند. بحث رویدادهای بزرگ در سال آتی که پیش روست را هم داریم که جزو برنامه‌هایی بوده که نوروزگاه را به عنوان یک رویداد محک رسمی و دیدار تدارکاتی برگزار کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: فوتسال بانوان هم از ابتدا حضورم در وزارت فعالیت‌شان اهمیت زیادی داشت؛ چون جریان‌ساز اجتماعی است. فدراسیون فوتبال جزو اولین فدراسیون‌های دعوت‌شده بودند؛ ولی با سرعت کمی مورد پیگیری قرار گرفت اما با تعیین‌تکلیف وضعیت مدیریت بانوان، ۲ تیم خوب روسیه و تایلند در این رقابت‌ها با فوتسال ایران رقابت می‌کنند. در ۹ رشته فعالیت داریم؛ فوتسال، کبدی، جودو، سوارکاری، دوومیدانی، وزنه، چوگان، کاراته، شمشیربازی را در این رویداد خواهیم داشت.

دکتر کاظمی پور، پیرامون دلیل تغییر محل بازی‌ها و شرایط صدور ویزا عنوان داشت: یکی از مناطقی که کاندید برگزاری مسابقات بود، کیش بوده ولی چیزی که امکان‌سنجی‌اش در ستاد بررسی شد، این بود که با توجه به شرایط فصلی امکان برگزاری در جزیره را نداشتیم. شرایط تهران و مسائل ترانسفرینگ در ستاد درنظر گرفته و تصمیم‌گیری شد. برای صدور ویزا و روادید کشورهایی که مهمان ما هستند، از عزم وزارت امور خارجه در این مرحله برای تسهیل شرایط با کم‌ترین صرفه زمانی و هزینه‌ای متشکرم. الان در حال صدور آی‌دی‌ کارت‌ها هستیم و همه امور مدیریت شده و در حال اجراست.

وی در رابطه با مسابقات فوتسال نوروزگاه تاکید داشت: میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا اگر رخ بدهد، باعث مسرت ماست ولی تصمیم‌گیری این است که در هیات رئیسه فدراسیون رخ بدهد. ما حمایت و تشویق می‌کنیم چون معتقدیم باید به توسعه مسابقات سرعت بخشیده شود. درباره این که ۲ تیم فقط آمدند، باید بگویم تیم ما قهرمان آسیاست و با این ۲ کشور محک می‌خوریم؛ نه این که مسابقاتی باشد که نتایج آن را از قبل بدانیم.‌ تصمیم‌گیری در رابطه این مسائل فنی را به فدراسیون‌ها سپردیم. در بحث دعوت اولویت و صلاح با کمیته‌های تخصصی فدراسیون‌ها بوده است. ما تاکید کردیم تراز فنی به تیم‌های ورزشی ما در مسابقات سال آتی کمک کند.

سخنگوی نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان)، پیرامون اینکه چرا برخی رشته‌ها درنظر گرفته نشده‌اند، گفت: اولین جلسه ستاد بازی‌ها را با دعوت از ۱۷ رشته ورزشی و سیاست قهرمانی در رویدادهای رسمی سال آتی و کاندید حضور در بازی‌های آسیایی برگزار کردیم. بنا به دلایلی برخی فدراسیون‌ها شرایط حضور نداشتند و یا با رصد رقبا، تیم‌های مهمان حضور پیدا نمی‌کردند. بسیاری از لیگ‌های اروپا در این فصل در حال برگزاری هستند ولی در این که روی برخی رشته‌ها موکد تصمیم گرفتیم، یکی از رشته‌ها جودوست چون شرایط ویژه‌ای دارد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

دکتر کاظمی پور، درباره پخش تلویزیونی این مسابقات گفت: با توجه به این که از سال گذشته در تکالیف ما بوده و در ردیف برنامه‌ای آمده، پیش‌بینی‌هایی انجام شد و با جمیع شرایط شاید محدودیت‌هایی که رخ داد، بنا به تاکیدات وزیر و حمایت‌های ریاست‌جمهوری، موفق به اجرایی شدن این رویداد شدیم. تمام رشته‌ها با حضور تماشاگران است و بانوان ورزش‌دوست با حضور در میادین ورزشی، از زحمات ورزشکاران تشویق کنند. در چند رشته امید داریم با حداقل فوت وقت یا شاید به شکل زنده، پخش تلویزیونی داشته باشیم.

وی در خصوص برآورد مالی میزبانی ایران از این مسابقات، بیان داشت: هزینه‌ها براساس تراز بین‌المللی برآوردها انجام شده است. رقم اصلی را کمیته مالی باید گزارش دهد. بسته به نوع جوایز، هزینه‌ها و سطح داوری که باید مطابق با تراز بین‌المللی باشد، هزینه‌ها متفاوت است؛ اما این برنامه از سال ۱۴۰۰ در ردیف برنامه‌ای ما بود و پیش‌بینی‌ها انجام شد تا اجرایی شدن آن را در روزهای آینده شاهد باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: در این رویداد یک اجرای کاملا زنانه خواهیم داشت. افتتاحیه جمعه ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود و کشورهای روسیه، تایلند، بلاروس، فلسطین، کامرون، گرجستان، نپال، مصر، اندونزی، مالزی، تونس، لهستان، انگلستان، نروژ، ارمنستان، قزاقستان، عراق، افعانستان، پاکستان، ازبکستان و قرقیزستان برگزار می‌شود.

دکتر کاظمی پور، پیرامون عدم حضور رشته‌های شطرنج و اسکی در مسابقات گفت: یکی از دلایل فنی که برای ما لحاظ شده بود، بحث حضور کشورهایی بود که تراز فنی قابل دفاع داشته باشند اما در شطرنج و اسکی تراز فنی پایین بود و ستاد به این نتیجه رسید که آورده فنی برای کشور نخواهد داشت.

وی پیرامون تغییر میزبانی مسابقات از کیش به تهران و اینکه مشکلی برای کشورهای حاضر در مسابقات ایجاد نشود هم  تصریح کرد :یکی از مناطق کاندیدا میزبانی کیش بود. ولی امکان‌سنجی این میزبانی با شرایط فصلی مسابقات مناسب نبود و ستاد تصمیم گرفت با توجه به شرایط تهران و مسائلی که در ترانسفر وجود داشت، مسابقات به میزبانی تهران باشد.

سخنگوی نخستین دوره مسابقات بین المللی نوروز(بانوان)، در پایان سخنان خود گفت: در بحث صدور ویزا برای میهمانان لازم است از عزم وزارت امور خارجه برای تسهیل شدن این مرحله از کار تشکر کنم. در حال حاضر در حال صدور آی دی کارت ورزشکاران هستیم. همه کارها مدیریت شده و در حال اجراست.

خبرنگار: فاطمه داداشی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.