تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 10:56
کد خبر : 113346

در مشهد کجا چادر بزنیم؟

در مشهد کجا چادر بزنیم؟

یکی از شهرهای ایران که سالانه از گردشگران بسیار زیادی میزبانی می‌کند، مشهد است. مشهد به غیر از این که یک قطب زیارتی محسوب می‌شود، امکانات تفریحی فراوانی نیز داشته و مردم علاوه بر زیارت، برای تفریح و سیاحت نیز به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر آشنایی با سوغاتی های مشهد و جاهای دیدنی آن، پیشنهاد

یکی از شهرهای ایران که سالانه از گردشگران بسیار زیادی میزبانی می‌کند، مشهد است. مشهد به غیر از این که یک قطب زیارتی محسوب می‌شود، امکانات تفریحی فراوانی نیز داشته و مردم علاوه بر زیارت، برای تفریح و سیاحت نیز به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر آشنایی با سوغاتی های مشهد و جاهای دیدنی آن، پیشنهاد می‌کنیم تا با موضوعاتی مانند مکان‌های مجاز برای چادر زدن نیز آشنا باشید تا بتوانید سفری راحت‌تر را پشت سر بگذارید؛ با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی مکان‌های مجاز برای چادر زدن در مشهد بپردازیم.

پارک جنگلی غدیر

یکی از بهترین و پرامکانات‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید در مشهد چادر زده و اسکان پیدا کنید، پارک جنگلی غدیر است. این پارک به عنوان پارک جنگلی طرق، کمپ طرق و کمپ غدیر نیز شناخته شده و در مسیر بزرگراه شهید کلانتری به طرف آزادراه باغچه قرار گرفته است. پارک جنگلی غدیر حدود ۱۸۶ هکتار وسعت داشته و به‌خاطر درخت‌ها و گیاهان بسیار فراوانی که دارد، از آب‌وهوایی بی‌نظیر برخوردار است.

مکان‌های مشخصی در این پارک برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانید با مطالعه راهنماهایی که نصب شده‌اند یا سوال کردن از مسئولین و نگهبانان مجموعه، به این مکان‌ها رفته و چادر بزنید.

پارک پردیس

پارک پردیس یکی از پارک‌های مشهد است که امکان اقامت موقت زائران را نیز فراهم کرده و می‌توانید برای مدت زمان کوتاهی در این پارک چادر بزنید. مرکز اسکان پارک پردیس، در مجاورت میدان شهید فهمیده قرار گرفته و به‌خاطر سازماندهی مناسب و مامورانی که دارد، امنیت خوبی نیز داشته و می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی و با خیالی راحت، در این پارک اسکان پیدا کنید.

مرکز اسکان فجر

یکی دیگر از مراکز اسکان موقت مشهد، مرکز اسکان فجر است. این مرکز در حاشیه بزرگراه همت و حد فاصل میدان‌های امام حسین و نوغان قرار دارد. از نکات قابل توجه در مورد مرکز اسکان فجر، می‌توان به این اشاره کرد که اغلب در تعطیلات نوروز مورد استفاده قرار گرفته و پیشنهاد می‌کنیم که اگر در زمانی غیر از این تعطیلات می‌خواهید به این مرکز بروید، از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مرکز اسکان جمهوری

از دیگر مراکز اسکان مشهد که می‌توانید به‌صورت موقت در آن اقامت داشته باشید و چادر بزنید، می‌توان به مرکز اسکان جمهوری اشاره کرد. این مرکز در بلوار فرودگاه و بین چهارراه‌ پروین و جاده سنتو قرار گرفته است. با این که مراکز اسکان از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند، اما همواره پیشنهاد می‌کنیم که برای داشتن سفری ایمن‌تر، نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.

کمپ شهید خورشیدی

یکی دیگر از بهترین کمپ‌های مشهد که مسافران می‌توانند در آن اقامت داشته باشند، کمپ شهید خورشیدی است. این کمپ پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو داشته و به همین خاطر، دیگر لازم نیست تا نگران امنیت خودرو خود باشید. کمپ شهید خورشیدی در حاشیه بزرگراه کلانتری و حد فاصل میدان‌های آزادی و صداوسیما قرار گرفته است.

نکاتی مهم در رابطه با اقامت در مراکز اسکان و برپا کردن چادر

برای این که بتوانید اسکانی خوب و بدون دردسر را داشته باشید، همواره باید یک‌سری نکات را در نظر داشته و آن‌ها را رعایت کنید. مهم‌ترین نکات در رابطه با اقامت در مراکز اسکان و برپا کردن چادر عبارت‌اند از:

آماده کردن وسایل مورد نیاز

با این که در تمامی مراکز اسکان مجموعه‌های خدماتی نیز احداث شده‌اند، با این حال پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرگونه اقدام، تمامی وسایل مورد نیاز از جمله پتو، بالشت، پیک نیک، وسایل بهداشتی، چند بطری آب و… را به‌همراه داشته باشید.

پاسداری از طبیعت

اغلب مراکز اسکان، در مکان‌هایی طبیعی قرار داشته و هر شهروند وظیفه دارد که از طبیعت پاسداری کرده و آسیبی به آن نرساند؛ به همین دلیل، حتما کیسه زباله نیز همراه‌تان داشته باشید و به هیچ عنوان پسماندهای خود را در طبیعت رها نکنید.

در مشهد کجا چادر بزنیم؟

نگهداری از وسایل شخصی

تفاوتی ندارد که سوغات مشهد را خریداری کرده‌اید و به همراه دارید، یا این که فقط وسایل ضروری خود را همراه‌تان آورده‌اید؛ در هر صورت، پیشنهاد می‌کنیم که به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا دزدیده نشوند. همچنین به هیچ عنوان چیزهای گران‌قیمتی مانند طلا، لپ‌تاپ، پول نقد زیاد و… را به همراه نداشته باشید.

همراه داشتن مدارک شناسایی

تفاوتی ندارد که به‌صورت خانوادگی سفر می‌کنید یا همراه با دوستان خود هستید؛ در هر صورت، حتما مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه خود را نیز همراهتان داشته باشید. گاهی اوقات شدیدا به این مدارک نیاز پیدا خواهید کرد.

عدم استفاده از غذاهای کنسروی

بالاترین نرخ مسمومیت در بین غذاها، متعلق به غذاهای کنسروی بوده و با توجه به این که در مراکز اسکان موقت امکانات چندان زیادی وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم تا از مصرف غذاهای کنسروی خودداری کرده و سعی کنید که خودتان وعده‌های غذایی را آماده کنید.

آگاهی از شرایط آب‌وهوایی

بهتر است تا قبل از شروع سفر، آب‌وهوای تمامی روزهایی که قصد دارید چادر بزنید را بررسی کرده و اگر ابری یا بارانی بود، گزینه دیگری را برای اسکان پیدا کنید.

همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه

سعی کنید تا وسایلی مانند گاز استریل، باند، پماد سوختگی، بتادین و داروهایی مانند استامینوفن و شربت ضد سرفه را نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز، لزومی برای مراجعه به داروخانه وجود نداشته باشد.

در مشهد کجا چادر بزنیم؟

تجربه سفری راحت با فلای تودی

چادر زدن در مراکز اسکان، با این که هزینه بسیار کم‌تری را نسبت به رزرو هتل در پی دارد، اما سختی زیادی نیز داشته و برای اغلب افراد کلافه‌کننده است؛ فرض کنید که علاوه بر وسایل شخصی خود، سوغات مشهد را نیز تهیه کرده و به همراه دارید. حمل کردن دائمی این میزان بار، قطعا خستگی فراوانی را در پی داشته و از لذت سفر خواهد کاست. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید تا سفری مطمئن و امن را پیش رو داشته باشید، از خدمات وبسایت فلای تودی استفاده کرده و علاوه بر رزرو هتل، بلیط قطار خودتان را نیز از طریق همین وبسایت تهیه نمایید تا از تخفیفات مختلف آن بهره‌مند شوید.

فلای تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی ایران بوده و گستره خدماتی که ارائه می‌دهد، به‌نحوی است که تمامی نیازهای گردشگران را پوشش داده و برای برنامه‌ریزی یک سفر عالی، به هیچ چیز غیر از وبسایت این مجموعه نیاز نخواهید داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.