تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 11:02
کد خبر : 113140

سرهنگ کشیر؛

در معابر لغزنده با سرعت مقرره حرکت کنید

در معابر لغزنده با سرعت مقرره حرکت کنید

برای جلوگیری از تصادفات رانندگی در روزهای بارانی از سالم بودن سیستم‌های خودرو و عاج‌دار بودن لاستیک مطمئن شوید.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هنگام بارندگی، حداکثر سرعت‌های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می‌یابد و راننده باید با سرعت کمتری رانندگی کند.

وی افزود: پس از بارش باران به خصوص در اوایل بارندگی وقتی که تازه زمین تر شده، اصطکاک کاهش می‌یابد. به علت مخلوط شدن آلودگی‌های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان‌ها و جاده‌ها قرار دارند زمین لغزنده شده و باید سرعت وسیله نقلیه کنترل شود.

سرهنگ کشیر گفت: حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ی طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل و نگه داشتن ماشین برای جلوگیری از برخورد را داشته باشید. وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مناطقی که دارای جمع شدگی آب دارد رد نشوید، چون از عمق آب و یا وجود چاله یا گودالی عمیق در آن قسمت مطلع نیستید.

وی از ر انندگان خواست: منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کرده و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن‌ها مطمئن شوند و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنند. همچنین روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی و استفاده از مه شکن در برخی موارد به شما در رانندگی کمک می‌کند.

وی یادآوری کرد: لغزنده بودن سطح معابر بارانی به راحتی باعث سر خوردن خودرو می‌شود. به هنگام مواجه با این مشکل باید خونسردی خود را حفظ کنید. پای خود را از روی پدال گاز بردارید، حتی الامکان ترمز نزنید، به آرامی فرمان را به سمت مکانی که می‌خواهید خودرو را متوقف کنید، بچرخانید، برای جلوگیری از سُر خوردن خودرو همیشه پیش از رسیدن به پیچ‌ها از سرعت بکاهید و ترمز بزنید.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.