تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 17:57
کد خبر : 107308

دکتر برادران، در آیین افتتاح بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی، بیان کرد:

در نمایشگاه لوازم خانگی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و ارائه خدمات دعوت کرده‌ایم

در نمایشگاه لوازم خانگی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و ارائه خدمات دعوت کرده‌ایم
تیتر داغ: بیست ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی «هامکس ۱۴۰۲»، از ۳ تا ۶ آبان‌ ماه 1402، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: وزارت صمت به صورت مستمر پیگیر مسئله رضایت مشتری در حوزه صنعت لوازم خانگی است که در راستای آن برخی از تولیدکنندگان زمان خدمات پس از فروش خود را به صورت داوطلبانه افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، آیین افتتاح بیست ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی «هامکس ۱۴۰۲»، صبح امروز چهارشنبه ۳ آبان ‌ماه ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، دکترعزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دکتر سید احمدرضا علائی طباطبائی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محسن شکرالهی مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت، مهندس عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و جمعی از مسئولان، کارآفرینان، فعالان صنعت لوازم خانگی و اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دکتر محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت

دکتر محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در آیین افتتاح بیست ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی «هامکس ۱۴۰۲»، در جمع خبرنگاران گفت: آمار تولید لوازم خانگی به صورت سالانه در حال رشد است. در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز تولیدات لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ما در تمام حوزه‌ها به دنبال عمق تولید هستیم، بیان کرد: امروز عمق تولیدات لوازم خانگی در کشور به حدود ۱۶ درصد رسیده است. در حال حاضر برخی از تولیدات کالاهای لوازم خانگی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با تاکید بر اینکه صنعت لوازم خانگی در کشور به سمت پایداری در حال حرکت است، گفت: وزارت صمت به صورت مستمر پیگیر مسئله رضایت مشتری در این حوزه است که در راستای آن برخی از تولیدکنندگان زمان خدمات پس از فروش خود را به صورت داوطلبانه افزایش داده‌اند.

دکتر برادران، با بیان اینکه قرار است صادرات کالا افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت‌ لوازم خانگی از دیگر صنایع متمایز است، هیچ انحصاری در حوزه لوازم‌خانگی نداریم.

وی افزود: در ابتدای دولت با توجه به سخنان رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی این مسیر را پیش گرفتیم. به طور کلی، صنعت خودرو هم باید مانند صنعت لوازم خانگی پیش برود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در پایان سخنان خود، با تاکید بر اینکه در نمایشگاه لوازم خانگی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و ارائه خدمات دعوت کرده‌ایم، گفت: به نوعی تبادل دانش در این مسیر در حال انجام است. صنعت لوازم‌ خانگی یک صنعت پیشران در کشور است و قیمت‌های لوازم‌ خانگی رقابتی شده است.

بنا به این گزارش، این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت و توسط انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی که از این تعداد ۱۷ شرکت خارجی و ۱۲ نمایندگی هستند در گروه کالایی لوازم خانگی انرژی ‌بر (لوازم برقی و گازی و قطعه‌ سازان) برگزار می‌ شود.

این رویداد با سه محور اصلی؛ امیدآفرینی و کاهش مهاجرت جوانان، نقش زنان در توسعه صنعت لوازم خانگی و نقش صنعت لوازم خانگی در کاهش اثرات تحریم و اقتصاد مقاومتی به همت انجمن ملی صنایع لوازم خانگی برگزار می ‌شود.

در این دوره از نمایشگاه صنعت لوازم خانگی ایران، برنامه ها‌ و رویدادهای بسیار متنوعی که برخی از آن‌ها برای اولین بار در صنعت لوازم خانگی برگزار خواهد شد، طراحی شده است که می‌توان به تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی، نخستین رویداد Ted talk صنعت لوازم خانگی با حضور ۱۰ سخنران، نخستین رویداد Tech tour صنعت لوازم خانگی، میز خدمت و میز اشتغال اشاره کرد.

شایان ذکر است، دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت در قالب برپایی «میز خدمت» در هامکس ۱۴۰۲، اقدام به دعوت برخی از مسئولان در راستای پاسخگویی و ارائه راهکار به مشکلات و دغدغه برخی از تولیدکنندگان و صنعتگران خواهد کرد.

گفتنی است، بیست ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی «هامکس ۱۴۰۲»، از روز چهارشنبه ۳ آبان تا شنبه ۶ آبان‌ ماه ۱۴۰۲، زمان بازدید ۸ صبح الی ۱۶ عصر، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

خبرنگار: فاطمه داداشی

تصاویر آیین افتتاح نمایشگاه

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.