تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 6:19
کد خبر : 16034

در کاخ سفید چه می‌گذرد؟

در کاخ سفید چه می‌گذرد؟

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به حال و هوای رئیس‌جمهور آمریکا در واپسین روز‌های حکمرانی خود در مقر ریاست‌جمهوری پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی نوشت: مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دنبال خانه جدیدی در حومه واشنگتن است و در نظر دارد روزی که کنگره آرای الکترال کالج را می‌شمارد، یک سفر خارجی خداحافظی انجام دهد. مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، درباره به راه انداختن یک شرکت مشاوره‌ای صحبت کرده است. لری کادلو، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید، نیز به دوستانش گفته است در نظر دارد به تلویزیون بازگردد و اجرا‌های آینده خود را ترتیب داده است.

اما ترامپ کماکان مبارزه جو باقی مانده است و از اذعان علنی شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر خودداری می‌کند. او در نشست اخیر خود با متحدانش درباره استفاده از ارتش برای برگزاری مجدد انتخابات و انتصاب سیدنی پاول به عنوان مشاور ویژه برای تحقیقات درباره تقلب در انتخابات سخن گفته است.

اما همه نشانه‌ها در اطراف کاخ سفید حاکی از آن است که ۴ سال توفانی به پایان خود نزدیک می‌شود. دستیاران بی‌سروصدا شغل آینده خود را ترتیب می‌دهند و دبیران کابینه مصاحبه‌های آخر را انجام می‌دهند. این آمادگی‌های پشت پرده این واقعیت را نشان می‌دهد که گرچه ترامپ کماکان با دشمن خیالی خود می‌جنگد، دوره وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا رو به پایان است.

کاخ سفید سوت و کور است

درخواست‌ها برای صرف آخرین نهار‌ها و عکس گرفتن‌ها در کاخ سفید با مقامات ارشد هر روز دیده می‌شود. اعضای کنگره با درخواست عفو و به امید دریافت امتیازات لحظه آخری از رئیس جمهوری که مایل به ا ستفاده آزادانه از قدرت است، به سمت کاخ سفید سرازیر شده‌اند. دبیران کابینه آخرین مصاحبه‌های خبری خود را انجام می‌دهند و به کارکنان هدیه می‌دهند. هیچ برنامه جدی برای دور دوم وجود ندارد و کاخ سفید سوت و کور است.

خبری از برخی از مقامات ارشد مبارزات انتخاباتی ترامپ مانند بیل استپین، مدیر کمپین انتخاباتی وی، نیست. به نوشته نیویورک پست، جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ (داماد و دختر رئیس‌جمهور آمریکا) یک ملک ۲۰ میلیون دلاری در جزیره‌ای در نزدیکی میامی خریداری کرده‌اند. ایوانکا هر روز تصاویری از دوران ریاست جمهوری پدرش را منتشر می‌کند.

رئیس‌جمهور هنوز بر حکومت‌داری متمرکز است

آن چه در ظاهر به نظر می‌رسد این است که رئیس‌جمهور هنوز بر حکومت‌داری متمرکز است. جود دیر، سخنگوی کاخ سفید، گفت رئیس جمهور و کاخ سفید همچنان بر تامین محرک‌های اقتصادی لازم برای مردم آمریکا، بودجه دولت و تامین نیاز‌های ایالت‌ها برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و توزیع واکسن متمرکز هستند. اما نزدیکان رئیس جمهور حرف‌های دیگری می‌زنند.

به گفته ۴ نفر از افراد نزدیک به ترامپ، او بیشتر وقت خود را در محل سکونتش و مکالمه تلفنی با متحدانش می‌گذراند و به دروغ توئیت می‌کند که در انتخابات پیروز شده است. یکی از مشاورانش که اخیرا با وی صحبت کرده است، گفت رئیس جمهور تلاش می‌کند تا پس از ۲۰ ژانویه در کاخ سفید بماند و بسیار خشمگین است.

روز جمعه، ترامپ با شماری از متحدانش از جمله جولیانی، میدوز، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق، و پت سیپولونه، وکیل کاخ سفید، دیدار کرد. ترامپ در این دیدار خواستار اعزام ارتش برای برگزاری مجدد انتخابات شد.

به گفته یک منبع آگاه، میدوز و سیپولونه این پیشنهاد را رد کردند. آن‌ها همچنین پیشنهاد ترامپ را برای انتخاب سیدنی پاول به عنوان مشاور ویژه برای تحقیقات درباره تقلب در انتخابات نپذیرفتند. هنوز مشخص نیست که آیا چنین انتخابی انجام خواهد شد یا خیر.

ترامپ تمام مدت خشمگین است

به گفته مقامات، ترامپ برای دریافت اخبار خوب به طور مداوم با متحدانش در تماس است. وی به طور دائم از مشاورانش سوال می‌کند که چه راه‌هایی برایش باقی مانده است.

بیشتر شب‌ها وی در میهمانی‌های کاخ سفید صحبت نمی‌کند. اخیرا در یک میهمانی، بعد از ساعت ۸ شب به میهمانان اطلاع داده شد که رئیس جمهور در میهمانی حاضر نخواهد شد.

یکی از مشاوران ترامپ گفت رئیس جمهور تمام مدت خشمگین و معتقد است که آرای وی دزدیده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.