تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 7:47
کد خبر : 33995

دستگاه بسته بندی مواد خوراکی

دستگاه بسته بندی مواد خوراکی

یکی از مهمترین بخش‌های تولید و عرضه مواد غذایی بسته بندی است. هر محصول خوراکی و غذایی به روش خاصی بسته بندی می‌شود و از دستگاه بسته بندی مخصوص آن خوراکی استفاده می‌شود. بسته بندی علاوه بر اینکه ایمنی محصولات را در برابر عوامل مخرب و بیماری‌زا تامین می‌کند، در امر بازاریابی و زیباسازی ظاهر

یکی از مهمترین بخش‌های تولید و عرضه مواد غذایی بسته بندی است. هر محصول خوراکی و غذایی به روش خاصی بسته بندی می‌شود و از دستگاه بسته بندی مخصوص آن خوراکی استفاده می‌شود. بسته بندی علاوه بر اینکه ایمنی محصولات را در برابر عوامل مخرب و بیماری‌زا تامین می‌کند، در امر بازاریابی و زیباسازی ظاهر محصول نیز حرف اول می‌زند. استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی مناسب به دلیل یکنواخت شدن بسته‌‌بندی، افزایش سرعت بسته‌بندی و کاهش هزینه‌های بسته‌بندی در تعداد بالا، برای تولیدکنندگان محصولات مختلف اجتناب ناپذیر است. در مورد محصولات غذایی نیاز به داشتن دستگاه بسته بندی مناسب بیشتر از صنایع دیگر احساس می‌شود. در ادامه در مورد دستگاه بسته بندی غذای نیمه آماده، دستگاه بسته بندی بیسکوئیت و دستگاه بسته بندی گوشت توضیح داده می‌شود.

دستگاه بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی در حفظ بهداشت محصولات و همچنین زیباسازی این محصولات دارد. برای بسته‌‌بندی مواد غذایی از انواع مختلف دستگاه‌ها استفاده می‌شود که از این میان دستگاه استرچ بسته بندی کاربرد بیشتری در این صنعت دارد. در مراکز تولید و عرصه مواد غذایی آماده و همچنین واحدهای تولیدی غذای نیمه آماده از این نوع دستگاه بسته بندی استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه بسته بندی غذای نیمه آماده از نوع استرچ، علاوه بر کاهش هزینه‌های واحد تولیدی، مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • راحت تر شدن حمل و نقل مواد غذایی
  • جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات
  • کنترل میزان رطوبت موجود در بسته حاوی مواد غذایی
  • شفاف شدن بسته‌بندی و افزایش زیبایی ظاهری محصولات

 بهترین دستگاه بسته بندی غذای نیمه آماده

از انواع دستگاه‌ها به جهت بسته بندی محصولات غذایی نیمه آماده می‌توان استفاده کرد که از این میان انواع دستگاه‌های شرینک پک و دستگاه سیل وکیوم مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای این کار هستند. در ادامه دستگاه شرینک غذای نیمه آماده: دستگاه شرینک پک در انواع دستی، نیمه اتومات و تمام اتوماتیک تولید و عرضه می‌شود. اساس کار این دستگاه‌ها به این شکل است که بسته حاوی غذای نیمه آماده در کابین یا ریل دستگاه قرار گرفته و فیلم استرچ به دور محصول کشیده می‌‌شود. پس از آن با استفاده از حرارت و وکیوم هوای درون بسته، فیلم به شکل کامل به اطراف بسته می‌چسبد. به این ترتیب یک بسته‌‌بندی شفاف، محم و بهداشتی انجام می‌شود.

برای خرید دستگاه بسته بندی غذای نیمه آماده نادی پک کلیک کنید.

دستگاه بسته بندی غذای نیمه آماده سیل وکیوم: دستگاه سیل وکیوم نیز از نظر اتوماتیک بودن انواع مختلفی دارد. استفاده از این دستگاه‌ها برای بسته بندی غذای نیمه آماده و همچنین محصولات خوراکی دیگر مانند انواع بیسکوئیت و یا گوشت و محصولات پروتئینی بسیار آسان است. بسته در محل مخصوص قرار گرفته و دستگاه بسته بندی را انجام می‌دهد و کالای آماده را تحویل می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، از این دستگاه‌ها برای بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی نیز استفاده می‌شود. در ادامه در مورد بسته بندی گوشت بیشتر توضیح داده می‌شود.

دستگاه بسته بندی مواد خوراکی

بسته بندی گوشت

گوشت و محصولات تولید شده از گوشت، به دلیل ماهیتی که دارند، باید با دقت بیشتر بسته بندی شوند. چرا که هم در مدت زمان کوتاهی فاسد می‌شوند و هم به شکل مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند. بنابراین استفاده از فیلم‌هایی که توانایی محافظت از گوشت در برابر عوامل بیرونی مانند رطوبت و گرد و خاک را داشته باشد و سلامت گوشت را تامین کند بسیار مهم است. فیلم استرچ بهترین انتخاب برای این کار است. برای بسته بندی گوشت با استفاده از فیلم استرچ، از دستگاه بسته بندی گوشت استفاده می‌شود.

بسته بندی گوشت با استفاده از این دستگاه‌ها مزایای زیر را دارد:

  • ظاهر شفاف؛ که مشتری می‌تواند محتویات درون بسته را از آن مشاهده نماید.
  • انعطاف پذیری بالا برای بسته‌بندی قسمت‌هایی از محصولات گوشتی که لبه‌های تیز دارند.
  • ساده و سریع بودن بسته‌بندی با دستگاه بسته بندی گوشت
  • عم نفوذ عوامل بیرونی مانند بخار، آب و گازهای خطرناک مانند نیتروژن به درون بسته

انواع دستگاه‌های مناسب برای بسته بندی گوشت وجود دارد که برای مشاهده این دستگاه‌ها و ویژگی‌های هرکدام می‌توانید دستگاه‌های بسته بندی گوشت نادی پک را مشاهده نمایید.

بسته بندی مواد خوراکی و بیسکوئیت

بیسکوئیت از حمله مواد خوراکی پر مصرف است که بسته‌بندی مناسب آن اهمیت زیادی دارد. انواع روش‌های مختلف برای بسته بندی بیسکوئیت وجود دارد و کارخانه‌های عرضه‌کننده بیسکوئیت و مواد خوراکی دیگر، هر کدام از روش مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه بسته بندی بیسکوئیت مناسب، از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان این محصول است؛ در ادامه به بررسی این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

روش‌های بسته بندی بیسکوئیت

شکننده بودن بیسکوئیت مهمترین مشکلی است که بسته بندی آن را دشوار می‌کند. همچنین بسته بندی بیسکوئیت باید به شکلی انجام شود که از فاسد شدن و خشک شدن بیش از حد آن نیز جلوگیری کند.

در حالت کلی یک دستگاه بسته بندی بیسکوئیت باید قابلیت این را داشته باشد که بسته بندی را با ویژگی‌های زیر انجام دهد:

  • مقاومت مناسب در برابر فشار و ضربه
  • بسته بندی زیبا
  • جلوگیری از مرطوب شدن بیسکوئیت
  • قابلیت حمل آسان
  • جلوگیری از ورود گازهای مخرب به درون بسته
  • افزایش مدت زمان فساد

انواع دستگاه‌ه بسته بندی بیسکویت

  • دستگاه بسته بندی بیسکوئیت پیلوپک
  • دستگاه شرینک پک کابینی
  • دستگاه بسته بندی کیک لایه‌ای
  • دستگاه سلفون کش جعبه‌های بزرگ و کوچک

از میان این دستگاه‌ها استفاده از دستگاه شرینک آسان‌تر است و صرفه اقتصادی بیشتری هم دارد.

 دستگاه بسته بندی بیسکوئیت شرینک  پک کابینی

دستگاه شرینک پک در دو مدل تونلی و کابینی وجود دارد. معمولا از شرینک پک تونلی برای بسته بندی بسته‌های های بزرگ استفاده می‌شود ولی کارایی اصلی دستگاه شرینک پک کابینی برای محصولاتی است که ابعاد کوچک‌تری دارند. در این دستگاه کار بسته بندی با استفاده از فیلم PVC انجام می‌گیرد. جهت حفاظت در این روش بر روی محصول سلفون کشیده می‌شود. علاوه بر بسته بندی بیسکوئیت، در صنایع مختلف دیگری نیز از این دستگاه برای بسته بندی استفاده می‌شود. برای مثال در کارگاه‌های کوچک، تولید کنندگان تخم مرغ، چاپخانه‌های کتاب، قنادی‌ها، رستوران و غذاخوری‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود.

انتخاب دستگاه بسته بندی مواد غذایی

همانطور که گفته شد دستگاه‌های متعددی برای بسته بندی مواد غذایی مانند غذای آماده و نیمه آماده، مواد خوراکی مختلف، گوشت، مرغ و انواع محصولات پروتئینی و… وجود دارد. هر یک از این دستگاه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه بسته بندی باید ویژگی‌های هریک از این دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. بسته به نوع محصول، سرعت و حجم تولید روزانه و ویژگی‌های دیگری که از دستگاه بسته بندی انتظار خواهید داشت باید نوع دستگاه را انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد انتخاب دستگاه مناسب، می‌توانید از کارشناسان این حوزه و تولیدکنندگان دستگاه‌های بسته بندی کمک بگیرید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.