تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 1:54
کد خبر : 19649

دستگاه فشارسنج سخنگو بومی سازی شد

دستگاه فشارسنج سخنگو بومی سازی شد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه سخنگوی فشارسنج به همت جوانان ایرانی طراحی و تولید شد.

به گزارش تیتر داغ؛ سیما فریدونی، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به دستگاه فشارسنج سخنگو ، اظهار کرد: دستگاه فشارسنج دیجیتال بازویی سخنگو، جهت سنجش فشار خون افراد بالای ۱۲ سال استفاده می‌شود. علاوه بر فشار بالا (سیستول) و فشار پایین (دیاستول) این دستگاه، تعداد ضربان قلب را نیز نمایش می‌دهد.

او افزود: مدل سخنگو و غیر سخنگو دستگاه هر دو در داخل کشور طراحی و تولید شده اند. مدل سخنگو به زبان فارسی بوده و کاملا بومی سازی شده است.

فریدونی ادمه داد: دستگاه فشارسنج دیجیتال بازویی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت این دستگاه‌ طراحی و تولید شده است. دقت و سرعت بالا از ویژگی‌های این محصول بوده و جهت مصارف خانگی و داروخانه‌ها طراحی شده است.

این فعال فناور تصریح کرد: دستگاه فشارسنج دیجیتال بازویی، مورد استقبال بسیاری از هموطنان، پزشکان و همکاران توزیع‌کننده تجهیزات پزشکی در سراسر کشور قرار گرفته است. این دستگاه از لحاظ دقت و تکنولوژی در سطح بهترین رقبای اروپایی و ژاپنی خود قرار دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: در بسیاری از کشور‌ها فشارسنج دیجیتال طراحی و در حال تولید شده است اما ما مفتخریم که اولین و تنها تولیدکننده مستقل این محصول در ایران هستیم زیرا تمام طراحی محصول به صورت کاملا مستقل توسط مهندسان ایرانی و در داخل این شرکت انجام می شود.

او بیان کرد: کاربرد این دستگاه، سنجش فشارخون افراد بزرگسال است که به صورت صوتی نیز فشار خون افراد را اعلام می‌کند. دستگاه فشارسنج دیجیتال بازویی کاملا به روز بوده و قابلیت رقابت در بازار‌های جهانی و بین المللی را دارد. این دستگاه پس از سنجش فشار خون، بالاترین و کمترین تعداد ضربان قلب فرد را علاوه بر نمایش در صفحه دستگاه، به صورت صوتی نیز اعلام می‌کند.

فریدونی با بیان اینکه از فشارخون بالا به عنوان قاتل خاموش نام‌برده می‌شود، گفت: وجود این محصول در خانه باعث می‌شود افراد با فشارخون بالا بتوانند روزانه و هر زمان که لازم باشد، فشارخون خود را اندازه بگیرند و مانع به وجود آمدن اتفاقات ناخواسته شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تولید این محصول در داخل کشور باعث نیاز کمتر آن به واردات شده است و از این لحاظ مانع خروج ارز از کشور شده ایم.

او بیان کرد: امیدواریم با تولید بیشتر و صادرات این محصول بتوانیم در این راه اقدامات بهتر و مؤثرتری انجام دهیم. تولید این محصول کاملا در داخل کشور انجام می شود اما همچنان نیازمند واردات برخی مواد اولیه از کشورهای دیگر هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.