تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 8:20
کد خبر : 31605

دستگاه های اعمال زیبایی نباید به افراد غیر پزشک فروخته شود

دستگاه های اعمال زیبایی نباید به افراد غیر پزشک فروخته شود

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات پوست نسبت به فروش دستگاه‌های مربوط به اعمال زیبایی به افراد غیر متخصص و غیر پزشک هشدار داد.

به گزارش تیتر داغ؛ مهدی قیصری درباره دستگاه‌های مربوط به اعمال زیبای اظهار داشت: متأسفانه به دلیل بازاری که در زمینه اعمال زیبایی ایجاد شده برخی افراد غیر پزشکی و غیر متخصص و نیروهای پشت پرده و مافیا در این راستا ورود کرده اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اعمال زیبایی نیاز به توجه به مسائل فرهنگی دارد چراکه اعمال زیبایی مانند پوشیدن لباس نیست، افزود: اعمال زیبایی اقدام کاملاً پزشکی محسوب می‌شود بنابراین جوانب در مورد این اعمال باید سنجیده شود.

قیصری با اشاره به اینکه عمل زیبایی که توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص انجام می‌گیرد می‌تواند فاجعه پزشکی به همراه داشته باشد و خطر مرگ برای بیمار ایجاد کند، گفت: دستگاه‌های مربوط به زیبایی هر چند که ممکن است مؤثر واقع شوند ولی همه جانبه نمی‌توان نسبت به آن اطمینان حاصل کرد چرا که این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های تولید می‌شود که هدف آنها بهره برداری مالی است.

وی بیان داشت: این دستگاه‌ها به جای اینکه کاملاً به افراد متخصص در زمینه اعمال زیبایی به فروش برسد به افراد غیر متخصص نیز ارائه می‌شود و برای اینکه این شرکت‌ها جنبه اخلاقی این موضوع را درست کنند کارگاه‌های یک تا دو روزه در مورد نحوه استفاده از این دستگاه‌ها برگزار می‌کنند در حالی که این مسئله می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تخصص در نحوه استفاده از این دستگاه در پیشگیری از عوارض اعمال زیبایی بسیار مؤثر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.