تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 5:03
کد خبر : 21286

دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰/ آتش سوزی در پاساژ علاءالدین/فروش موتور سیکلت‌های سرقتی در شمال کشور

دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰/ آتش سوزی در پاساژ علاءالدین/فروش موتور سیکلت‌های سرقتی در شمال کشور

در بسته خبری «آژیر» امروز از دستگیری شخص مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰ تا مخدر بودن قرص لاغری گلوریا مطلع خواهید شد.

به گزارش تیتر داغ؛  در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی، فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور ۱۴۰۰ به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند ودر مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند، افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها هستیم.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: مجرمان با ترفند‌های مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی کشور؛ درحوزه شناسایی این جرم فعالیت می‌کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی‌های فنی مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدود سازی، اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.

فروش موتور سیکلت‌های سرقتی در شمال کشور

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اوایل خردادماه امسال طی وصول خبر‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک باند چهار نفره از سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در مرکز شهر تهران و ارسال آن به شهر‌های شمالی کشور به کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

لطفی افزود: کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی هویت سرکرده باند را بنام فرامرز ۲۱ ساله مورد شناسایی قرار دادند، در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد سارقان با پرسه زنی در محدوده مرکز شهر با انتخاب موتورسیکلت‌های ایرانی که فاقد تجهیزات ایمنی بودند را در یک آن سرقت و پس از انتقال به مخفیگاه موتورسیکلت‌ها را اوراق یا به شهر‌های شمالی می‌فروختند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با جمع بندی اطلاعات بدست آمده دستور بازداشت سارقان از سوی بازپرس شعبه شش دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شد که طی یک عملیات ضریتی تمامی اعضای باند سرقت در محدوده مرکز شهر دستگیر و به پایگاه منتقل شدند.

لطفی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از سرکرده و اعضای باند ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت اظهار داشتند، ما با تشکیل باند از اوایل سال جاری اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های ایرانی و طرح اصلی می‌کردیم سپس آن‌ها را با نیسان به شهر‌های شمالی کشور منتقل می‌کردیم و به مبلغ سه میلیون تومان می‌فروختیم و یا بعضا موتورسیکلت‌ها را اوراق می‌کردیم؛ سرکرده باند در ادامه تحقیقات پلیسی به بیش از ۳۰ فقره سرقت موتورسیکلت به اتفاق همدستانش معترف شد.

لطفی در پایان گفت: با تلاش‌های بی وقفه کارآگاهان پایگاه هشتم، تعداد ۲۰ دستگاه موتورسکلت از شهر‌های شمالی کشف و توقیف گردید که در این راستا تعداد ۱۳ نفر مالباخته نیز مورد شناسایی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی کماکان ادامه دارد.

سرقت از منازل پایتخت توسط مادر و پسر/ سارق منزل: مادرم برایم قلاب گرفت و از درخت بالا رفتم

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و چهارم اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۵۹ بی سیم تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به این یگان ارجاع شد، محتویات پرونده و اظهارات شاکی حکایت از آن داشت که برای مسافرت منزل خود را در محدوده خیابان هفده شهریور ترک و چند روز بعد پس از مراجعه متوجه می‌شود پنجره رو به کوچه باز بوده و پس از حضور در منزل با بهم ریختگی اسباب و اثاثیه منزل و سرقت اموال خود شامل، ۱۵۰ گرم طلا، وجه نقد، لپ تاپ و دو دستگاه گوشی همراه به ارزش تقریبی یکصد میلیون تومان مواجه می‌شود.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار داشت: به دنبال اظهارات شاکی، اکیپی از کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل برای بررسی موضوع به محل وقوع جرم اعزام که با تحقیقات میدانی مشخص شد محل سرقت و خیابان‌های منتهی به آن فاقد دوربین مداربسته است و این امر فرصت مناسبی را برای سارق یا سارقان فراهم کرده و از طریق بالا رفتن از درخت روبروی منزل شاکی اقدام به باز کردن پنجره اتاق پذیرایی کرده و سپس با ورود به اتاق خواب از داخل کمد دیواری اموال وی را به سرقت برده اند لذا با توجه به ظواهر موجود فرد یا افرادی که وارد منزل شاکی شده اند قطع به یقین جوان و دارای آمادگی مناسب بدنی بوده اند که توانسته اند با استفاده از درخت به محل سرقت وارد شوند.

وی عنوان کرد: یافته‌های کارآگاهان از صحنه جرم و همچنین بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق را برملا کرد و مشخص شد اسم سارق «فریبرز» است و دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت از منزل است که توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به اتهام سرقت منزل به شیوه پنجره روی دستگیر شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد «فریبرز» بعد از سرقت در شرق کشور سکونت دارد، پس از هماهنگی قضائی و با تلاش کارآگاهان، متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

کنجوریان گفت: در ادامه از متهم تحقیقات جامع صورت گرفت که در ابتدا منکر جرم صورت گرفته بود، اما با توجه به شواهد و قرائن به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، سرقت را با همدستی مادرم به اسم «فاطمه» انجام دادم، مادرم برایم قلاب گرفت و از درخت بالا رفتم و پس از سرقت از هم جدا شدیم و اکنون اطلاعی از او ندارم، اما مشخص شد فاطمه نیز به اتهام سرقت منزل تحت تعقیب است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: با دستگیری نفر اصلی، پرونده سرقت پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد وتلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری دیگر متهم پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری قاچاقچی مورفین در اتوبان فتح

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت: به دنبال دریافت اخبار موثق از طریق گزارش مردمی مبنی بر قاچاق و ترانزیت مواد مخدر مرفین در پوشش بار تجاری، بررسی موضوع در دستور کار ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و تحقیقات گسترده در این مورد آغاز و مشخص شد یکی از قاچاقچیان سابقه دار مواد مخدر مقادیر قابل توجهی مرفین را از استان‌های جنوب شرقی کشور تهیه و با استفاده ازیک دستگاه کامیونت ضمن مخفی و جاساز کردن آن، از یکی از شهر‌های جنوبی کشور به مقصد تهران در حرکت است.

وی افزود: با تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی قضائی، گروهی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از چندین ساعت پایش و گشت زنی هدفمند در نواحی مختلف شهر تهران در نهایت، موفق شدند خودروی مذکور را در اتوبان فتح شناسایی و با دستگیری راننده، در بازرسی از خودرو، ۲۵۸ کیلوگرم مرفین کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پایان به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد: ماموران این پلیس در کلیه مسیر‌های مواصلاتی، بیراهه و تمامی میادین و مراکز سطح شهر به صورت شبانه روزی حضور دارند و این محور‌ها را به طور مداوم و مستمر تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‌دهند و هر محموله‌ای از این مسیر‌ها وارد تهران شود تحت نظر قرار گرفته، کشف کرده و متهمان آن نیز دستگیر می‌شوند.

دستگیری بزن بهادرهای محله آذری در شهر قدس

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر تخریب یک دستگاه خودرو در حوالی خیایان آذری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با حضور در محل اقدام به تحقیقات فنی و پایش دوربین‌های مداربسته اطرف محل کرده که مشخص شد دوتن از اراذل و اوباش منطقه ضمن عربده کشی و ایجاد رعب وحشت اقدام به تخریب خودروی یکی از شهروندان کرده و از محل متواری شدند.

راستی بیان کرد: با انجام تلاش‌های شبانه روزی مخفیگاه هردو متهم در حوالی شهر قدس شناسایی که با انجام هماهنگی‌های قضایی در صبح روز سی و یکم خرداد ماه در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان پس از دستگیری ضمن اعتراف به جرم خود دلیل این کار را داشتن مشکلات شخصی با یکی از افراد آن محل اعلام داشتند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، خاطر خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت و ارامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند به طور جدی برخورد می‌کند و از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

توقیف سمند حامل تبلت های قاچاق

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: به دنبال اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، یک دستگاه سواری سمند که حامل تعدادی تبلت خارجی قاچاق بود و قصد تخلیه در محدوده خیابان جمهوری را داشت، شناسایی و ماموران برای مقابله با ورود کالای قاچاق به بازار، وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی در قالب سه اکیپ وارد ساختمان مذکور در خیابان جمهوری شدند که در بررسی اولیه مشخص شد ساختمان تجاری است و توانستند تعداد زیادی تبلت را که در قسمت‌های مختلف ساختمان اعم از پارکینگ، راه پله و انبار دپو شده بود، کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، کالا‌ها شامل هزار و ۴۳۵ دستگاه تبلت ساخت کشور چین به این پلیس منتقل شد و کارشناسان ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند و تلاش‌ها برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

انهدام شبکه فرار مالیاتی در جنوب کشور

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با برگزاری جلسات تعاملی متعدد با مسئولان اداره کل مالیاتی استان ها، در تحقیقاتی از وجود عملیات‌های مالی مشکوک، بدهکاران کارت‌های بازرگانی و فرار مالیاتی افرادی در سال‌های قبل در سطح استان کرمانشاه مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اسنادی و میدانی بیشتر، متوجه شدند عده‌ای با کارت بازرگانی افراد دیگری با بضاعت مالی کم در گمرکات سراسر کشور از جمله بنادر جنوبی در امر واردات فعالیت عمده داشته و از این طریق فرار مالیاتی بیش از ۵۲ میلیارد تومانی داشته اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در ادامه با قوت گرفتن احتمال سوء استفاده از کارت بازرگانی توسط شخص و یا اشخاصی دیگر، با هماهنگی قضائی و اعلام شکایت رسمی از سوی نماینده حقوقی سازمان امور مالیاتی، شناسایی و دستگیری سایر متهمان وارد مرحله جدیدی شد.

سردار مقیمی افزود: در نهایت مشخصات ۳۵ نفر از مرتبطان استفاده از کارت بازرگانی به عنوان حق العمل کار و صاحبان کالا، استخراج و مخفیگاه آن‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه منسجم و هماهنگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان تاکید کرد: فرار مالیاتی اثرات مخرب منفی بر اقتصاد کشور وارد می‌سازد و امروزه تعامل پلیس امنیت اقتصادی با اداره امور مالیاتی واقدامات صورت گرفته در این زمینه موجبات وصول مالیات را فراهم کرده است.

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز کشور در غرب پایتخت

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با تلاش توسط پلیس پیشگیری تهران با همکاری سازمان برق تهران بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز ایران در یک کارخانه متروکه در غرب تهران کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در این عملیات بالغ بر ۷ هزار ماینرکشف شد که بنا بر اعلام کارشناسان برق حدود ۴ درصد برق کشور برای فعالیت این ماینر‌ها لازم است، افزود: تعدادی از این ۷ هزار ماینر نصب شده و تعدادی دیگر در حال نصب بوده است که این مزرعه بزرگترین مزرعی بوده که پلیس در روز‌های اخیر کشف کرده است.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای این طرح در ۴۸ ساعت گذشته گفت: گشت‌های پلیس در این خصوص ادامه دارد و تا کنون حدود ۳ هزار مورد دستگاه ماینر در جا‌های دیگر پایتخت طی عملیات‌های ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح گسترده در خصوص جمع آوری مزارع استخراج رمز ارز‌ها، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از حدود ۵۰ نقطه بازدید شده است که مهم‌ترین و بزرگترین مورد هم همین مزرعه بوده است که از آن بالغ بر ۷ هزار ماینر کشف شده است؛ که تاثیر بسیاری بر کمبود برق تهران دارد.

آتش سوزی در پاساژ علاءالدین

سرهنگ مجید رنجبر رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: در مسیر شمال به جنوب حافظ بعد از جمهوری (م ۱۱) طبقه منفی ۱ پاساژعلاءالدین دچار حریق شده که عوامل آتش نشانی و راهور در محل حضور دارند.

لازم به ذکر است که کنارگذر پل حافظ محدودیت تردد اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.