تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 12:22
کد خبر : 104462

دشمن از وجود اختلاف در کشورهای منطقه سود می‌برد

دشمن از وجود اختلاف در کشورهای منطقه سود می‌برد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: بیگانگان بدانند که کشورهای منطقه مشکلاتشان را خودشان حل می‌کنند و سرنوشت خود را به دست آنان نمی‌سپارند.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدحسن آصفری با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن اتحاد در منطقه، اظهار داشت: این روزها شاهد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهایی چون سوریه و عراق هستیم، چرا که آنان از ایجاد تنش و اختلاف در منطقه سود می‌برند.

وی ادامه داد: خاورمیانه یا منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های زیادی دارد و مملو از منابع خدادادی و انرژی است و به همین دلیل همواره چشم طمع بیگانگان به این منطقه است و آنان به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند تا از ظرفیت‌های خاورمیانه به نفع خودشان استفاده کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد ناآرامی در منطقه یکی از سناریوهایی است که همواره از سوی بیگانگان و دشمنان جهان اسلام چون آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، چرا که آنان با ایجاد تنش در منطقه می‌خواهند حضور و تسلط خود بر منطقه را افزایش دهند، منابع نفتی و دیگر ظرفیت‌های خاورمیانه را به یغما و غارت ببرند و برای کشورهای منطقه تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: امروز شاهد ارتباط بسیار خوبی بین کشورهای منطقه هستیم که باعث شده است رژیم صهیونیستی و آمریکا به اهداف خود در منطقه دست پیدا نکنند و دستشان از منطقه تا حد زیادی کوتاه شود.

آصفری ادامه داد: ممکن است برخی از کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق مشکلات داخلی داشته باشند، اما بیگانگان باید بدانند که کشورهای منطقه مشکلاتشان را خودشان حل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند صهیونیست‌ها، آمریکا و دیگر قدرت‌های مداخله‌گر دنیا از اختلافات داخلی که در برخی از کشورهای منطقه وجود دارد، به نفع خود استفاده کنند. مردم منطقه هر چقدر هم که از دولت‌های خود ناراضی باشند، به آمریکا و رژیم صهیونیستی بدگمان هستند و سرنوشت خود را به دست آنان نمی‌سپارند و به آنان اجازه دخالت نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی اتحاد و انسجام کشورهای منطقه و مسلمانان را گسترش می‌دهد، گفت: مسلمانان جهان در روز اربعین به جهانیان این پیام مهم را می‌دهند که ملل مسلمان اجازه نمی‌دهند دوباره وقایع تاریخ ۶۰ هجری قمری تکرار شود و مستکبران بر ملت‌های مسلمان سلطه پیدا کنند. مسلمانان راه امام حسین (ع)، آزادی و ایستادگی در مقابل مستکبران جهان را ادامه می‌دهند و اجازه نمی‌دهند آنان بر کشورهای منطقه مسلط شوند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.