تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 16:23
کد خبر : 113908

رییس‌جمهور در همایش ملی روایت پیشرفت:

دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ما است

دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ما است

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه بیان پیشرفت‌ها برای مردم امیدآفرین است، گفت: دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی صبح امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) در همایش ملی روایت پیشرفت، اظهار کرد: باید پیشرفت‌های کشور دیده و بیان شود و به نسل جدید گفته شود تا امید در دل‌ها زنده شود و یأسی که دشمنان به دنبال آن هستند، شکست بخورد. دشمن می‌خواهد نقاط قوت و پیشرفت ما را به نحو دیگری جلوه دهد و نقاط ضعف را بزرگ نمایی کند.

رییس جمهور بیان کرد: امروز خیلی از رؤسای جمهور که وضعیت کشور و پارک‌های علم و فناوری ما را می‌بینند، تعجب می‌کنند که با این همه محدودیت چگونه ایران به این جایگاه رسیده است. پیشرفت‌های کشور به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر انقلاب و به برکت اراده پولادین جوانان عزیز ایرانی است. بیان پیشرفت‌ها برای مردم امیدآفرین است، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است. امام (ره) می‌خواستند تحول ایجاد کنند و وضع موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل کنند. آنچه امام خمینی (ره) برای انجام تحول در قانون اساسی انجام دادند، به این منتج شد که مردم به اصل جمهوری اسلامی رأی دادند. امامِ تحول و مردم تحول خواه تلاش کردند که این نظام تشکیل شود.

رییس جمهور تصریح کرد: در دهه دوم دشمنان توطئه کردند تا انقلاب اسلامی ما تثبیت نشود و یک قلم آن جریان نفاق و منافقین و به شهادت رساندن مردم و یک قلم دیگر آن هم جنگ تحمیلی بود، اما نقشه‌های آنان نقش بر آب شد. دهه سوم، دهه توسعه و پیام انقلاب برای منطقه و ملت‌های مسلمان در جای جای جهان بود و ملت‌های مختلف جهان از انقلاب ما آموختند که می‌توان استقلال خواهی، آزادی خواهی و حق طلبی را خواستار شد و بیداری اسلامی در منطقه را شاهد بودیم که یک تحول عظیم بود و مردم مسلمان منطقه اراده کردند که مسلمان زندگی کنند که این بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی بود.

رییسی ادامه داد: اگر روایت درست از جنگ تحمیلی ما وجود نداشته باشد و این موضوع درست تحلیل و تبیین نشود، مسائل مختلفی به وجود می‌آورد. وقتی در زمان جنگ تحمیلی آتش‌بس شد، برخی‌ها شروع به ارایه تحلیل‌ها و گزارش‌های نادرست و روایت‌های غیرصادقانه کردند. دفاع مقدس یک حرکت عظیم بود که هر چه برای آن فیلم، مستند و سریال بسازیم و کتاب بنویسیم، باز هم ظرفیت دارد. در دفاع مقدس، ملتی در مقابل کفر جهانی ایستاد؛ صدام نماد جریان استکباری بود که با انقلاب اسلامی به مقابله برخاست؛ همه دنیا با پول، سلاح و اطلاعاتی که به صدام می‌دادند در برابر ما ایستاده بودند.

وی متذکر شد: آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان همه دنیا شده است. حقانیت این نگاه و موضع بر همه جهانیان روشن شده است. نسل جدید ما بدانند کجا بودیم، کجا هستیم و با هدف مهمی که امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب‌اسلامی ترسیم کردند به کجا خواهیم رفت.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز باید روایت‌گری درستی از پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته و داریم صورت بگیرد؛ این روایت‌ها سبب می‌شود دشمنان ناامید شوند و دوستان امیدوار؛ اگر روایت نکنیم، روایت‌مان خواهند کرد؛ اگر روایت صادقانه از پیشرفت‌های کشور نشود، دیگران به نحوی روایت می‌کنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد. بیانیه حکیمانه گام دوم را دقیق بخوانید، بیانیه گام دوم گزارش کاملی از پیشرفت‌های کشور و ارایه واقعیت‌هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ارایه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور است.

وی اظهار کرد: ملت ایران متوقف نمی‌شود که دشمنان با ندادن ابزار و اعمال تحریم‌ها در پی توقف ما هستند. دشمن می‌خواست که ما نفت صادر نکنیم و رونق از تجارت این کشور برود، اما امروز ما کار خودمان را می‌کنیم، به طوری که تجارت ما در منطقه رکورد زده است. همزمان در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها هستیم. در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.