تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 13:05
کد خبر : 107429

دلایل افت فشار پکیج

دلایل افت فشار پکیج

مقدمه ما در این مقاله به بررسی دلایل افت فشار در پکیج و راه‌های رفع آن پرداخته‌ایم. بنابراین، اگر با مشکل افت فشار در پکیج خود مواجه شده‌اید، توصیه می‌شود ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و مقاله زیر را مطالعه کنید. بار فشار پکیج چیست؟ بار فشار در پکیج‌های گازی یا دیگر سیستم‌های گرمایشی به میزان

مقدمه

ما در این مقاله به بررسی دلایل افت فشار در پکیج و راه‌های رفع آن پرداخته‌ایم. بنابراین، اگر با مشکل افت فشار در پکیج خود مواجه شده‌اید، توصیه می‌شود ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و مقاله زیر را مطالعه کنید.

بار فشار پکیج چیست؟

بار فشار در پکیج‌های گازی یا دیگر سیستم‌های گرمایشی به میزان فشار گاز یا مایع (معمولاً آب) در داخل سیستم اشاره دارد. این فشار معمولاً به واحد بار (bar) یا پاسکال (Pa) اندازه ‌گیری می‌شود.

در پکیج‌های گازی، بار فشار معمولاً به واحد بار اندازه ‌گیری می‌شود و نمایانگر فشار آب در داخل سیستم گرمایشی است. این فشار باید در محدوده‌ای ۱ تا ۱ ونیم باشد تا به عملکرد صحیح سیستم پکیج اطمینان داده شود. افزایش یا کاهش نامناسب بار فشار پکیج می‌تواند مشکلاتی از جمله عدم گرمایش مطلوب یا خرابی در سیستم ایجاد کند. بنابراین، نظارت منظم بر بار فشار ومقدار مناسب آن از اهمیت ویژه برخوردار است تا سیستم گرمایشی به خوبی عمل کند.

سرویس و تعمیر پکیج در کرج

شرکت سادین، با دفتر اصلی در کرج، یکی از پیشروهای خدمات تعمیر و نگهداری پکیج‌های گازی در منطقه است. این شرکت با تیم متخصص و مجربی که دارد، به عنوان یک منبع قابل اعتماد برایسرویس و تعمیر پکیج در کرج شناخته می‌شود. از تعویض قطعات و تعمیرات روزمره تا رفع عیوب و اشکالات پیچیده، شرکت سادین به مشتریان خود خدمات متنوع و با کیفیت ارائه می‌دهد. با بهره‌گیری از تجهیزات حرفه‌ای و روش‌های مدرن، این شرکت از حداکثر بهره‌وری و ایمنی در تعمیرات پکیج‌ها اطمینان حاصل می‌کند.

وجود نشتی در پکیج

دلیل اصلی افت فشار پکیج وجود نشتی در خود پکیج، اتصالات ، رادیاتور و حوله خشک کن می باشد که در زیر به صورت کامل به توضیح آنها خواهیم پرداخت

وجود نشتی در زیر پکیج دلیل افت فشار

ابتدا به برسی خود پکیج جهت یافتن وجود نشتی و دلایل آن می پردازیم که از وجود سلامت یا خرابی خود پکیج آگاهی کسب کنیم

دلایل نشتی آب در پکیج

خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج

عدم آب بندی صحیح اتصالات پکیج

نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه

آبریزی پکیج از ناحیه پمپ پکیج

پوسیدگی لوله و اتصالات درون دستگاه

زنگ زدگی، ترک خوردگی و یا سوراخ شدن مبدل پکیج

پوسیدگی قطعات داخلی پکیج

وجود نشتی از رادیاتور ها و یا حوله خشک کن داخل حمام

اگر تمام مراحل بالا را جهت یافتن نشتی در پکیج چک کردیم و موردی یافت نکردیم به سراغ رادیاتور ها و حوله خشک کن می رویم و با دقت به بررسی آنها می پردازیم و درصورت یافتن نشتی به رفع آن مبادرت می کنیم.

خراب شدن منبع انبساط، دلیل افت فشار پکیج

معیوب بودن منبع انبساط یک عاملی است که هم باعث افت فشار و هم افزایش فشار کیج می شود.اگر با روشن کردن منبع انبساط فشار افزایش یافت و با خاموش کردن منبع انبساط فشار کاهش یافت پس مبع انبساط معیوب است.

دو دلیل عمده خرابی منبع انبساط وجود دارد

۱-نداشتن باد کافی منبع انبساط

۲-پارگی دیافراگم منبع انبساط

تست منبع انبساط:

سوزن مبع انبساط را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه فشار می دهیم اگر آب خارج شد دیافراگم سوراخ است و باید منبع انبساط باید تعویض شود.در غیر این صورت باید باد منبع انبساط باید تنظیم شود.

تنظیم کردن باد منبع انبساط:

ابتدا آب سیستم مدار گرمایشی را خالی کنید (آب وردی قطع،شیر پرکن باز،آب گرم بهداشتی در سینک یا حمام باز) سپس به وسیله یک تلمه به میزان یک بار منبع انبساط را باد کنید.

حالا شیرآب گرم بهداشتی را ببندید و آب ورودی پکیج را باز کنید و پکیج را روی ۱ تا ۱ ونیم بار فشار تنظیم کنید.

خراب شدن یا باز ماندن شیر پرکن پکیج

اگر جراین آب وردی پکیج بسار پایین باشد و شیر پرکن خراب یا باز باشد باعث خالی شدن آب گرمایش پکیج از شرپرکن به سمت آب بهداشتی شده کاهش فشار پکیج را به همراه دارد.

تست شیر پرکن پکیج

برای تست شیر پرکن پکیج باید به صورت گفته شده در بالا آب مدارگرمایشی خالی شود و شرپرکن را کامل می بندیم اگر آب ورودی پکیج را باز کنیم نباید فشار پکیج بالا رود در غیر این صورت شیرپرکن خراب است و باید تعویض گردد.

سوراخ شدن مبدل حرارتی، علت افت فشار پکیج

در صورتی که مبدل پکیج سوراخ شود و باعث نشت آب به بیرون شود باعث افت فشار می شود که برای یافتن ایراد هم باید در حالت روشن دقیق بررسی شود برای یافتن نشتی و هم در حالت خاموش.

وجود هوا در سیستم پکیج

اگر رادیاتور ها به درستی هواگیری نشوند این امر نیز باعث افت فشار در پکیج می شود.

نتجه گیری:

برای بررسی علت افت فشار، اولین چیزی که مورد بررسی قرار می‌دهیم، وجود نشتی است؛ چه در قطعات خود پکیج و چه در رادیاتورها و حوله خشک‌ کن.اگر مشکل حل نشد شیر پرکن را مورد بررسی قرار می دهیم و در صورتی که مشکل هم چنان پا برجا بود به سراغ منبع انبساط می رویم که اگر پکیج روشن باشد فشار بالا و اگر خاموش باشد فشار پایین خواهد امد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.