تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 6:51
کد خبر : 15648

دورهمی‌های خانوادگی تله جدید کرونا/ شب یلدا را به سال بعد موکول کنید

دورهمی‌های خانوادگی تله جدید کرونا/ شب یلدا را به سال بعد موکول کنید

حریرچی گفت: دورهمی‌های خانوادگی تله جدید کروناست، بهتر است شب یلدا را به سال بعد موکول کنید.

به گزارش تیتر داغ؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در برنامه چاپ اول درباره شرایط کرونا بعد اعمال محدودیت‌ها اظهار کرد: همکاری مردم در دو هفته اول محدودیت ها بسیار درخشان بود. بسیج، وزارت کشور و دیگر ارگان‌ها نظارتی نیز، کمک‌های فراوانی کردند و نظارت خوبی داشتند. طبق آمار تعداد بستری ها در بیمارستان به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: اوضاع تهران کماکان شکننده است و تراکم در مترو و حمل و نقل عمومی قابل حل نیست.

حریرچی گفت: اواین نگرانی ما برگزاری مراسم شب یلدا است که دورهمی ها بیشتر می‌شود؛  بهتر است مردم همانند سیزده بدر و دهه اول محرم، همکاری کامل داشته باشند و شب یلدا را به سال بعد موکول کنند.

او با بیان اینکه استفاده از ماسک هنگام مهمانی و تجمعات خانوادگی واجب است، گفت: بیش از ۵۰ درصد ابتلای ما به ویروس کرونا ناشی  از تجمع‌های خانوادگی است. اگر کسی به خانه شما آمد حتما ماسک بزند و خودتان نیز ماسک بزنید، خانه فرقی با اداره شما ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: دورهمی‌های خانوادگی تله جدید کروناست، حتی غذاخوردن دورهم نیز خطرناک است.

تهویه هوا یکی از ملزومات جلوگیری از انتقال ویروس

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: تهویه هوا یکی از ملزومات جلوگیری از انتقال ویروس است. حتما یکی از پنجره‌های خانه را باز بگذارید؛ برای جلوگیری از اتلاف گرما، هر یک ساعت به مدت ۵ دقیقه، پنجره را باز کنید تا هوا تهویه شود، این عملکرد باید در ادارات نیز حتما رعایت شود.

او درباره افزایش جانباختگان در روز گذشته گفت: اگر به جدول‌های آماری نگاه کنید، نوسان ۱۵ یا ۲۰ درصدی را مشاهده می‌کنید که طبیعی است، یعنی افزایش آمار مرگ و میر در روز گذشته غیر عادی نیست البته باید به روز‌های آینده نیز توجه کرد.

حریرچی  تصریح کرد: مسائل اقتصادی پیش آمده به دلیل اجرای محدودیت‌های کرونایی نیست، مسائلی مانند تحریم‌ها نیز نقش بسزایی در بروز این مشکلات دارند.

معاون کل وزیر درباره داروی کرونا گفت: تاکنون هیچ داروی شیمیایی، گیاهی، سنتی و غیرسنتی برای درمان کرونا کشف نشده است. همچنین هنوز ثابت نشده که داروی امام کاظم در درمان کرونا موثر است یا خیر. ممکن است بعضی دارو‌ها در درمان  بیماری کمک کننده باشند، اما هیچ دارویی نمی‌تواند ویروس را از بین ببرد.

او بیان کرد: طب سنتی می‌تواند در درمان بیماری‌های سرپایی و پیشگیری موثر باشد بنابراین به عنوان طب کمک کننده از آن استفاده می‌شود.

حریرچی درباره ماسک پارچه‌ای توضیح داد: ماسک پارچه‌ای می‌تواند مانند ماسک سه لایه عمل کند و برای عموم مناسب است، اما پزشکان و کادر درمان که بر بالین بیمار حضور پیدا می‌کنند، حتما باید از ماسک سه لایه و حتی ماسک فیلتر دار استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.