تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 10:41
کد خبر : 104570

تنها دختر شطرنجباز در هانگژو:

دوست داشتم با هم تیمی‌هایم می‌رفتم/ بودن مربی خارجی بهتر از نبودن

دوست داشتم با هم تیمی‌هایم می‌رفتم/ بودن مربی خارجی بهتر از نبودن

تنها نماینده شطرنج بانوان ایران در بازی‌های آسیایی با بیان اینکه دوست داشتم هم تیمی‌هایم هم به این بازی‌ها اعزام می‌شدند، تاکید کرد که برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کند.

مبینا علی نسب با تاکید بر اینکه به صورت انفرادی و به عنوان تنها نماینده بخش بانوان در مسابقات شطرنج بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، گفت: برای حضور در بخش رپید این رقابت‌ها آماده می‌شوم. در همین راستا اردویی در محل فدراسیون در جریان بود که طی آن زیر نظر «سرگی تیویاکف» و در کنار اعضای تیم ملی مردان، هم بازی تمرینی داشتیم و هم کلاس آموزشی.

وی با یادآوری اینکه در مسابقات داخل سالن ۲۰۱۷ آسیا همراه با سارا خادم الشریعه به مدال طلای تیمی دست یافت، خاطرنشان کرد: شطرنج بعد از هشت یا دوازده سال وارد بازی‌های آسیایی شده است و من برای نخستین بار در این بازی‌ها شرکت می‌کنم. تمام تلاشم این است که به بهترین آمادگی برسم و بهترین نتیجه را در هانگژو به دست بیاورم.

ملی پوش شطرنج بانوان با یادآوری اینکه بازی‌های آسیایی در هر سه بخش رپید، استاندارد و برق آسا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: من فقط در بخش رپید شرکت دارم. از هر کشور هم فقط دو نفر می‌توانند در این بخش مسابقات شرکت داشته باشند. اینکه در بخش رپید تنها هستم برایم مهم نیست چراکه رقابت‌های این بخش به صورت انفرادی برگزار می‌شود اما دوست داشتم هم تیمی‌هایم هم اعزامم می‌شدند تا بتوانیم در بخش استاندارد مسابقات هم حاضر شویم.

علی نسب در مورد حضور «سرگی تیویاکف» در کنار تیم ملی شطرنج و تأثیرگذاری آن تصریح کرد: «سرگی تیویاکف» زمانی سوپراستاد بزرگ بوده و در سطوح بالا مربیگری کرده است. قطعاً حضورش تأثیرات خوبی در تیم داشته است. درست است که این مربی فقط یک هفته کنار ملی پوشان بود اما قطعاً حضورش بی تأثیر نبوده است.

رضایت تنها دختر شطرنجباز اعزامی از حضور مربی خارجی کنار تیم ملی

عضو تیم ملی شطرنج بانوان در مورد استمرار همکاری با مربیان خارجی برای تیم‌های ملی این رشته گفت: قطعاً بودن‌شان بهتر از نبودن‌شان است، اگر یک مربی باشد که همیشه کنار تیم حضور داشته باشد، تمرینات ملی پوشان را زیر نظر داشته باشد و بتوانیم اشکالات و سوال‌های خود را بپرسیم، خیلی خوب است. این حضور یک آرامش در تیم و برای ملی پوشان ایجاد می‌کند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: البته برای تیم بانوان خارجی بودن مربی خیلی مهم نیست. برای تیم مردان که بازیکنانش قوی‌تر و در سطح بالاتری هستند، شاید بهتر باشدکه مربی خارجی داشته باشند. برای تیم بانوان هم مربی داخلی هم پاسخگو است فقط همینکه هر زمان لازم شد، کنارمان باشد.

ملی پوش شطرنج بانوان در مورد نتیجه گیری در بازی‌های آسیایی گفت: راستش را بخواهید کسب نتیجه سخت است به خصوص که بهترین‌های شطرنج جهان در آسیا هستند. من تمام تلاشم را می‌کنم اما واقعاً سخت است.

مبینا علی نسب که سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ ترکیه حضور داشت در مورد برنامه خود برای بعد از بازی‌های آسیایی گفت: فعلاً برنامه مشخصی ندارد. بعد از بازی‌های آسیایی در مورد برنامه باشگاهی و ملی تصمیماتم را می‌گیرم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.