تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 7:24
کد خبر : 17682

دولت آمریکا اشتباهات آن دولت دیوانه را جبران کند/ ما کشور را بدون نفت اداره کردیم

دولت آمریکا اشتباهات آن دولت دیوانه را جبران کند/ ما کشور را بدون نفت اداره کردیم

رئیس جمهور گفت: امیدواریم دولت فعلی آمریکا اشتباهات قبل را جبران کند و تسلیم قانون شود.

به گزارش تیتر داغ؛ حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ویدئوکنفرانسی از چهار طرح صنعتی و معدنی با تاکید بر واگذاری امور تولیدی به مردم گفت: هر روز اصرار دارم بخش های متعلق به دولت به مردم واگذار شود چون مردم بهتر می توانند تولید را اداره کنند.

او ادامه داد: ما باید پشتیبان بخش خصوصی کشور باشیم و به برنامه ریزی برای امور اجرایی کشور بپردازیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه امروز پنجاه و یکمین جلسه افتتاح ما در سال ۹۹ است،افزود:  از آغاز سال که با شرایط بسیار سخت کرونا همراه با جنگ بسیار سخت اقتصادی مواجه بودیم، نمی دانستیم که آیا می‌توانیم  افتتاح  طرح ها  را داشته باشیم یا نه اما خوشبختانه توانستیم  افتتاح ها را داشته باشیم و در مناسبت‌های دیگر هم به این افتتاح ها افزوده شد.

او ادامه داد: امروز با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می شود و طبق آمار و ارقامی که در همین سال داشتیم، تحولاتی در بخش صنایع مشاهده می کنیم و فقط امروز ۷ و نیم میلیون تن تولید گندله آهن را افتتاح کرده‌ایم و این نشانه زنده و فعال بودن کشور و جهش تولید در کشور است.

روحانی گفت:  امسال شاهد حرکت در تولید و حتی رونق و جهش تولید بوده‌ایم و زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف را کامل می کنیم.ضمن اینکه تقریباً بین محصولات تعادل وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: در طول این دولت توانستیم در بخشی از این زنجیره ها بیش از ۷۰% و بخشی هم بیش از ۸۰ درصد رشد و توسعه داشته باشیم؛ آن هم در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا که این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است که در هیچ شرایطی تسلیم نمی شوند.

روحانی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در هیچ شرایطی از پا نایستاده است. البته که مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند البته ما چیز‌های دیگری دلمان می‌خواست. ما در دولت دوازدهم وقتی کار را شروع کردیم تداوم راه دولت یازدهم در ذهنمان بود.

دولت آمریکا در برابر قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود

روحانی بیان کرد:  ما فکر نمی‌کردیم دیوانه‌ای در آمریکا سر کار بیاید که جنگی بی‌نظیر را علیه ایران آغاز کند و  امیدواریم دولت فعلی آمریکا اشتباهات دولت قبل را جبران کند و تسلیم قانون شود.

رئیس جمهور تاکید کرد:  ما امیدواریم این اشتباهات هر چه سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود.

روحانی افزود: تسلیم در برابر قانون عیب نیست خیلی خجالت نکشند، تسلیم در برابر زور بد است  و آدم همیشه در برابر قانون باید تسلیم باشد.

او اضافه کرد: اینکه در تبلیغات گفته می‌شود ایران اقداماتی اخیراً انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد  نادرست است؛ ما که نمی خواهیم  به آمریکا بگوئیم که در برابر فشار ما غیر قانونی عمل کنید.

روحانی  بیان کرد: اجرای مقررات، قوانین، تعهدات و پیمان‌های بین‌المللی جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌ها است بنابراین امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتر در جهان مراودات و تعاملات خود را خصوصاً در بخش تجاری انجام دهیم.

روحانی با اشاره به ۴ طرحی که امروز افتتاح شده است، گفت: مردم ما در زمینه صنایع معدنی کاملاً فعال هستند و ۲ طرح ما مربوط به بخش فولاد و گندله سازی و یک بخش هم مربوط به پایانه‌های صادراتی می‌شدند. پایانه‌هایی که بتوانند پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم را به‌خوبی صادر کنند.

او ادامه داد: این طرح می‌تواند یک مرکز بزرگ صادراتی بسیار مهم در منطقه بسیار اساسی و استراتژیک پارسیان برای کشور ما باشد.

ورود به اتحادیه اوراسیا را دائمی می‌کنیم

روحانی یکی از توفیقات در دولت دوازدهم  را ورود به اتحادیه اروپا آسیا توصیف کرد و گفت: اتحادیه اوراسیا در صادرات به ما خیلی کمک کرده است،   البته به طور موقت وارد این اتحادیه شدیم و آن را ادامه می‌دهیم.

او با مهم خواندن ورود در این گونه اتحادیه ها، افزود: همان که اقتصاد مقاومتی می‌گوید درون‌ زا باشد و برونگرا؛ یکی از راه‌های درون زا بودن این است که وارد این اتحادیه شویم و بتوانیم در جمع کشور‌های منطقه و خارج از منطقه حضور فعال داشته باشیم. با تعرفه و با شرایط مناسب بتوانیم صادرات و واردات  و مناطق آزاد تجاری داشته باشیم و همه این‌ها به ما کمک می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به کارشکنی دشمنان در صادرات نفتی گفت: دشمن همه فشار را آورد که فروش نفت ما را متوقف کند. ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را بدون نفت بستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.