تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 4:23
کد خبر : 26537

دولت هنوز لایحه الحاق به توافقنامه پاریس را امضا نکرده است

دولت هنوز لایحه الحاق به توافقنامه پاریس را امضا نکرده است

رفیعی گفت: لایحه الحاق ایران به توافقنامه پاریس در دست مجلس است و دولت آن را هنوز امضا نکرده است.

به گزارش تیتر داغ:سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه لایحه الحاق به توافقنامه پاریس هنوز در دست قوه مقننه قرار دارد، گفت: دولت هنوز این توافقنامه را امضا نکرده و تصویب آن در پارلمان یکی از مراحل پیوستن جمهوری اسلامی ایران به توافقنامه است.

لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به توافقنامه تغییر اقلیم پاریس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که با ایرادهایی از سوی شورای نگهبان هم مواجه شد. 

رفیعی با اشاره به اینکه ایران سال‌هاست عضو پیمان کیوتو برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است اظهار کرد که بر اساس دستورالعمل‌های این پیمان، کشورهای عضو اقداماتی را انجام می‌دهند. اما متأسفانه کشور ما نتوانست از تسهیلاتش بهره‌مند شود و از سوی پارلمان مطالباتمان را اعلام کرده‌ایم. جمهوری اسلامی یک بار در اجرای پیمان کیوتو نشان داد به دستورالعمل‌ها پای‌بند است اما همیشه در مسائلی که ماهیت محیط زیستی دارد و خوب هم عمل کرده‌ایم، رفتار سیاسی با کشور داشته‌اند و تحریم‌ها و بسته بودن ‌ال سی‌ها را بهانه کرده‌اند.

به گفته این نماینده مجلس در صورت اجرایی شدن توافقنامه پاریس، ضمن انتقال دانش باید شرایط بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از  تکنولوژی و تسهیلات مالی آن فراهم شود.

سال ۲۰۱۵ بیست‌ویکمین اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد تحت عنوان COP21 در شهر پاریس نشستی را برگزار کردند که در آنجا مقرر شد، توافقنامه جدیدی موسوم به معاهده تغییر اقلیم پاریس برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از سوی تمامی کشور‌ها اعم از در حال توسعه و توسعه‌یافته تعهداتی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.