تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 9:51
کد خبر : 15344

دومین روز با مرگ زیر ۴۰۰ بیمار کرونایی در ایران/ مردم کاهش آمار را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند

دومین روز با مرگ زیر ۴۰۰ بیمار کرونایی در ایران/ مردم کاهش آمار را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند

نمکی گفت: امروز دومین روز است که مرگ زیر ۴۰۰ داریم و امروز ۳۸۹ مرگ کرونایی ثبت شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: به دنبال صبوری، همدلی و همراهی که بین مردم و مسئولان در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و … شکل گرفت و کمک‌هایی که وزارت کشور و فرماندهی عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا به ما کردند، امروز شاهد کاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا کشور هستیم.

نمکی افزود: ما شاهد کاهش مرگ و میزها هستیم و امروز دومین روز است که مرگ  زیر ۴۰۰ بیمار کرونایی را تجربه می کنیم و امروز  ۳۸۹ مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده است و این دستاورد بسیار ارزشمند و مژده ای به مردم ایران است و باید دانست که که سازمان‌های علمی بین المللی برآورد کرده بودند که تعداد مرگ‌های ما در این ماه به حدود ۸۰۰ تا یک هزار نفر خواهد رسید و پیش بینی ها برای کشورهایی مانند فرانسه و آمریکا درست از آب آمد.

نمکی گفت:در مجموع مولفه مشارکت مردم و دستگاه‌ها، هلال احمر، بیمارستان‌ها، بهیاران، بهورزان، کادر بهداشت و درمان در سطح درمانگاه‌های سرپایی و … برای کاهش مرگ و میر کرونا بسیار به ما کمک کرد.

وی بیان کرد: از مردم تقاضا می کنیم این کاهش آمار  فوتی‌های کرونا را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند و اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، مانند آنچه که در اردیبهشت ماه گفتم، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.

وزیر بهداشت خطاب به مردم تاکید کرد: کرونا، ویروس پیچیده‌ای است، دچار موتاسیون شده و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه های قبل است. بنابراین زحمات همکاران ما را به باد فراموشی نسپارید، دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانیم در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.