تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 10:43
کد خبر : 105842

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا:

دو روی سکه الدحیل مقابل پرسپولیس/ کلی ستاره و مصدومان تعیین کننده

دو روی سکه الدحیل مقابل پرسپولیس/ کلی ستاره و مصدومان تعیین کننده

سرخپوشان پایتخت پس از شکست خانگی در برابر النصر عربستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، روز دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران در دومین دیدار باید به مصاف الدحیل خواهند رفت.

به گزارش تیتر داغ؛ تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه امروز مقابل الدحیل قطر دومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه عبدالله بن علی دوحه برگزار می‌کند.

میزبان قطری درحالی به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌رود که در نخستین بازی ACL۲۰۲۳ مقابل استقلال تاجیکستان تن به تساوی بدون گل داد. این تیم حاشیه خلیج فارس به سبک و سیاق دیگر تیم‌های عربی توانسته است بازیکنان خارجی تراز اولی را به خدمت بگیرد تا از مدعیان قهرمانی در لیگ قطر شده و برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رقیب سرسختی برای پرسپولیس و النصر خواهد بود.

دو روی سکه الدحیل

الدحیل در فصل جاری جام ستارگان قطر در رده پنجم قرار دارد. این تیم نشان داده است خط حمله زهرداری دارد و موفق شده است در ۵ هفته ۹ گل به ثمر برساند. اما خبر خوب برای سرخپوشان پرسپولیس خط دفاع شکننده تیم قطری است. این تیم در این فصل ۹ گل دریافت کرده است.

این تیم از ۵ بازی خود ۳ پیروزی و یک تساوی کسب کرده و در یک مسابقه شکست خورده است. الدحیل در هفته نخست با نتیجه دو بر یک الاهلی را شکست داد. سپس با نتیجه ۴ بر یک از سد المعیزر گذشت. در هفته سوم در خانه العربی با نتیجه پرگل ۳ بر ۳ متوقف شد و در هفته چهار در مقابل الغرافه نخستین شکست فصل را متحمل شد. آخرین بازی این تیم در لیگ هم با پیروزی ۲ بر یک برابر المرخیه به پایان رسید.

بازیکنان خارجی الدحیل چه کسانی هستند؟

«فیلیپ کوتینیو» بازیکن نام آشنای فوتبال جهان مطرح ترین بازیکن الدحیل است که به صورت قرضی از لیورپول به الدحیل آمده است. او سابقه بازی در تیم‌های اینترمیلان، بایرن مونیخ و بارسلونا را در کارنامه دارد و موفق شده است با بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا را در سال ۲۰۲۰ فتح کند. حضور این بازیکن در خط حمله الدحیل چالش بسیار بزرگی برای مدافعان پرسپولیس خواهد بود. این بازیکن ۳۱ ساله در هفته نخست برابر تیم تاجیکستانی به دلیل مصدومیت به میدان نرفت و امیدوار است در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها خوش بدرخشد.

«مایکل اولونگا» دیگر خارجی تیم الدحیل است. او اصالتی کنیایی دارد و در پست مهاجم بازی می‌کند. او در سال ۲۰۲۱ با قراردادی سه ساله به الدحیل پیوست و در فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا موفق شد ۹ گل از ۱۱ گل الدحیل را به ثمر برساند. هر چند این ۹ گل کمکی به صعود الدحیل از مرحله گروهی مسابقات نشد اما توانست آقای گل فصل آسیا شود. او نیز مانند کوتینیو در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا مصدوم بود و نتوانست به میدان برود. البته صحبت‌های قبل از بازی هرنان کرسپو، سرمربی الدحیل، نشان می‌دهد اولونگا همچنان از مصدومیت رنج می‌برد و حضورش در بازی امروز پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام است.

«کیم مون هوان» دیگر خارجی الدحیل است که در پست دفاع راست بازی می‌کند. این بازیکن ۲۸ ساله اهل کره جنوبی، فصل گذشته در تیم «هیوندای موتورز» کره جنوبی حضور داشت و موفق شد با این تیم قهرمان اف ای کاپ شود.

«روبن سمدو» هم‌تیمی سابق مهدی طارمی در پورتو است که در این فصل به قطر آمده است. او اهل پرتغال است و ۲۸ سال سن دارد، در خط میانی بازی می‌کند و با تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و پورتو توانسته است قهرمان پرتغال شود.

«ابراهیم بابما» هم از بازیکنان خارجی الدحیل است که فصل گذشته از تیم ویتوریا گیمارش پرتغال به الدحیل آمد. او اصالتاً اهل ساحل‌عاج است اما ملیت ایتالیایی دارد و فصل گذشته «روبرتو مانچینی» او را به اردوی تیم ملی ایتالیا دعوت کرده بود.

«اسحاق لیهاجی» بازیکن فرانسوی است که در پست مهاجم برای الدحیل به میدان می‌رود. او فوتبالش را در آکادمی باشگاه مارسی فرا گرفته است و سابقه بازی در تیم فوتبال لئون فرانسه را دارد. او سپس به ساندرلند انگلستان رفت و در مرداد ۱۴۰۲ راهی الدحیل شد. او سابقه بازی در تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های فرانسه را در کارنامه خود دارد.

«ابراهیم دیالو» دیگر فرانسوی حاضر در تیم الدحیل است که ملیتی فرانسوی دارد و در پست هافبک بازی می‌کند. او ۲۴ ساله است و سابقه بازی در تیم‌های «استاد برستوا ۲۹» فرانسه و ساوتهمپتون انگلستان را در کارنامه دارد. این بازیکن فرانسوی در تیم‌های ملی امید و جوانان فرانسه بازی کرده است و در نقل و انتقالات تابستانی به الدحیل پیوست.

هشتمین خارجی تیم الدحیل هم «سحیب گانان» است. او ۱۹ سال سن دارد و اهل لیبی است.

دو روی سکه الدحیل مقابل پرسپولیس/ کلی ستاره و مصدومان تعیین کننده

مطابق قوانین مسابقات جام قهرمانان آسیا، هر تیم می‌تواند در این مسابقات از حداکثر ۶ بازیکن خارجی در لیست خود استفاده کند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم «هرنان کرسپو» کدام بازیکنان را در دیدار مقابل پرسپولیس استفاده خواهد کرد.

دوتابعیتی های معروف

نکته دیگری که در مورد بازیکنان الدحیل باید به آن توجه کرد حضور بازیکنانی با ملیت دوگانه است که برای تیم ملی قطر بازی کرده‌اند محدودیت‌های بکارگیری بازیکنان خارجی در آسیا در خصوص آنها اعمال نمی‌شود. «لوئیز جونیور»، المعز علی و کریم بوضیاف از مطرح‌ترین دوتابعیتی های الدحیل هستند.

«هرنان کرسپو» و روح بازی تهاجمی

سرمربی تیم الدحیل قطر «هرنان کرسپو» ی آرژانتینی است که بسیاری او را یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال آرژانتین می‌دانند. حضور مهاجمان سرشناس در این تیم تحت هدایت کرسپو از تیم الدحیل یک خط حمله بسیار خطرناک ساخته است که می‌تواند از هر خط دفاعی عبور کند.

سریال مصدومیت‌ها

خبر خوب برای پرسپولیس شاید حضور تعداد زیاد بازیکنان مصدوم در ترکیب تیم الدحیل است. فیلیپه کوتیینو به تازگی از بند مصدومیت رها شده است. کرسپو در کنفرانس خبری پیش از دیدار با المرخیه اعلام کرده بود کریم بوضیاف هم مصدوم است. هرچند بوضیاف حدود ۳۰ دقیقه در این دیدار به میدان رفت. ضمن اینکه روبن سمدو مدافع پرتغالی، لوئیز جونیور کئرا و ایبراهیمو دیالو نیز نامشان در لیست تیم در دیدار با المرخیه به چشم نمی‌خورد و ممکن است دیدار مقابل پرسپولیس را هم از دست بدهند.

حال باید دید الدحیل با ادعای سرمربی خود برای کسب قهرمانی ACL۲۰۲۳ در دیدار امروز مقابل پرسپولیس چه نمایشی را برجای خواهد گذاشت.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.