تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 5:51
کد خبر : 26397

دیدار امیر قطر با رئیس جمهور برزیل

دیدار امیر قطر با رئیس جمهور برزیل

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در خصوص شماری ازمسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش تیتر داغ:«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و  «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفت‌ و‌گو کردند.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن به‌ویژه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های اقتصادی، دفاعی، انرژی و ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جریان این دیدار، امیر قطر از رئیس جمهور برزیل مدال ملی برزیل را دریافت کرد که بالاترین نشان در برزیل است و به سران کشور‌ها اعطا می‌شود.

در این جلسه که تعدادی از وزرای دو کشور نیز حضور داشتند، توافقنامه همکاری‌های نظامی نیز به امضا رسید. بر اساس بیانیه دادگاه سلطنتی قطر، خالد العطیه، وزیر دفاع و «والتر سوزا براگا نتو» همتای برزیلی وی، این توافقنامه را در حضور افسران عالی رتبه دو طرف به امضا رساندند. هر دو طرف همچنین تعدادی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه را بررسی کردند.

گفتنی است که تجارت دوجانبه بین قطر و برزیل در سال گذشته ۷۷۴ میلیون دلار بوده است. این دومین سفر بولسونارو ، رئیس جمهور برزیل به این کشور غرب آسیاست. اولین سفر رئیس جمهور برزیل به دوحه در سال ۲۰۱۹ رخ داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.