تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 9:51
کد خبر : 103756

دیپلماسی عزتمندانه دولت/ تجارت با همسایگان افزایش یافته است

دیپلماسی عزتمندانه دولت/ تجارت با همسایگان افزایش یافته است

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: دولت سیزدهم در این دو سال نشان داده که از همه ظرفیت‌های دیپلماسی به خوبی استفاده می‌کند و با این رویکرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛  حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی  درباره عملکرد دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم در این دو سال نشان داده که از همه ظرفیت‌های دیپلماسی به خوبی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت ارتباطات بسیار گسترده و خوبی با کشورهای همسایه و پیرامونی ایران برقرار کرده است، ادامه داد: همسایگان ظرفیت‌های زیادی به ویژه به لحاظ اقتصادی دارند که تقویت ارتباط با کشورهای همسایه در دولت رئیسی به خوبی دنبال شده و قراردادهای مهم اقتصادی و تجاری با آنان منعقد شده است و شاهد ارتقای سطح تجارت ایران با همسایگان هستیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته دولت سیزدهم علاوه بر ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه، تعامل با کشورهای دوردست را هم به خوبی دنبال می‌کند و همین رویکرد خوب دولت در حوزه دیپلماسی باعث شد که اخیراً بخشی از پول‌های بلوکه شده خود را بازگردانیم.

جعفری بروجنی اظهار داشت: دستاوردهای دولت به ویژه در حوزه دیپلماسی نشان می‌دهد که همه امور عالم دست ۵ کشور غربی نیست، این در حالی است که در دولت قبل بیشتر تعاملات با نگاه به ۵ کشور غربی دنبال می‌شد.

وی بیان کرد: آزادسازی اموال بلوکه شده ایران دستاورد مهمی است که نباید از کنار آن به سادگی بگذریم و بخش عمده آنچه از این محل به کشور بازمی‌گردد، باید در زیرساخت‌ها هزینه شود. به هر صورت آزادسازی این اموال گشایش خوبی است و نشان داد تنها راه رفع مشکلات و حل مسائل کشور، کرنش در مقابل ۵ کشور غربی نیست و ما با دیپلماسی عزتمندانه می‌توانیم مشکلات کشور را رفع کنیم و کاری کنیم که غرب در مقابل اراده ما کرنش کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.