تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 3:01
کد خبر : 26035

ذوق زدگی بایدن از تصویب بودجه ۱ هزار میلیارد دلاری/بایدن: ابزار‌های لازم برای مقابله با افزایش بهای نفت را در اختیار داریم

ذوق زدگی بایدن از تصویب بودجه ۱ هزار میلیارد دلاری/بایدن: ابزار‌های لازم برای مقابله با افزایش بهای نفت را در اختیار داریم

رییس جمهور آمریکا با ابراز خوشحالی از تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری اعلام کرد این بودجه می‌تواند میلیون‌ها شغل ایجاد کند.

به گزارش تیتر داغ:جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود در کاخ سفید با ذوق زدگی گفت: بالاخره ما هم به هفته زیرساخت رسیدیم. خوشحالم که ما هم می‌توانیم هفته زیرساخت داشته باشیم.

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا نیز یک بار در سال ۲۰۱۸ هفته زیرساخت اعلام کرد، اما پس از تلاش‌های فراوان نتوانست طرح بودجه‌ای خود را به تصویب برساند. تصویب بودجه ۱ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا پس از هفته‌ها کشمکش و اختلاف میان نمایندگان دو حزب اصلی جمهوری خواه و دموکرات در حالی به تصویب رسید که بودجه کلان‌تر ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری هنوز در انتظار تصویب مجلس نمایندگان است و به دلیل مخالفت جدی برخی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها جلسه بررسی آن‌ به هفته‌های آینده موکول شده است.

جو بایدن به مردم آمریکا وعده داد با این بودجه قرار است برخی خدمات اجتماعی از جمله جاده سازی، ساخت راه آهن و حمل و نقل عمومی و افزایش پهنای باند اینترنت ارتقا یابد.

رییس جمهور آمریکا در این باره تاکید کرد: ما ثابت کردیم که می‌توانیم یک کار بزرگ را به سرانجام برسانیم. آمریکا ابزار‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند مقابل افزایش قیمت نفت آن‌ها را به کار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر توضیح بیشتر در مورد این ابزار‌ها گفت: ابزار‌هایی در زرادخانه‌های آمریکا هست که ما می‌توانیم در زمان مناسب آن‌ها را به کار گیریم.

این سخنان بایدن واکنش تند سایر کشور‌ها را به همراه داشت و متحدان آمریکا هر گونه همکاری با واشنگتن در این زمینه را رد کردند. آمریکا این روز‌ها در کنار مشکلات داخلی و کاهش محبوبیت جو بایدن و انتقاد‌های فراوان به عملکرد یک سال گذشته حزب دموکرات، در عرصه جهانی نیز به شدت نگران افزایش قیمت نفت خام است.

در هفته‌های گذشته دولت بایدن تلاش کرده با فشار بر تولیدکنندگان بزرگ نفتی مانند اعضای اوپک، آن‌ها را وادار به افزایش تولید و عرضه در بازار نماید، ولی سازمان اوپک پلاس پس از آخرین نشست خود در روز‌های اخیر اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تولید نفت ندارد. با این حال، بایدن گفت علی رغم مخالفت اعضای اوپک پلاس برای افزایش عرضه، آمریکا ابزارهای لازم برای مقابله با افزایش بهای نفت را در اختیار دارد.

قیمت نفت خام این روز‌های به بیشتر از ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده و همین امر موجب افزایش بی سابقه قیمت سوخت در کشور‌های مصرف کننده از جمله آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.