تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 13:29
کد خبر : 21217

رئیسی رئیس‌جمهور شد

رئیسی رئیس‌جمهور شد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با کسب اکثریت آراء به پیروزی رسید.

به گزارش تیتر داغ؛ با اعلام وزیر کشور، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای به پیروزی رسید.

انتخابات ۱۴۰۰ از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه رسما با دستور وزیر کشور آغاز شد. طبق قانون، فرآیند رای‌گیری قرار بود تا ساعت ۱۷ ادامه یابد، اما به دلیل استقبال مردم از انتخابات فرآیند رای‌گیری چند بار تمدید شد و در نهایت در ساعت ۲ بامداد پایان یافت.

پیش از اعلام نتایج اولیه انتخابات، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پیام های جداگانه‌ای پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات را به وی تبریک گفتند.

همچنین، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نیز پیش از ظهر امروز با حضور در حوزه ریاست قوه قضائیه، پیروزی رئیسی را به وی تبریک گفت.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، آقایان سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودند که پیش از آغاز رای‌گیری، آقایان سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده از حضور در رقابت‌ها انصراف دادند و رقابت برای کسب کرسی ریاست جمهوری در میان آقایان سید ابراهیم رئیسی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عبدالناصر همتی و محسن رضایی انجام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.