تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 5:17
کد خبر : 94260

راهبرد چندجانبه‌گرایی در دولت/ تعاملات تجاری افزایش یافته است

راهبرد چندجانبه‌گرایی در دولت/ تعاملات تجاری افزایش یافته است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ عباس گلرو درباره توجه دولت به سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای همسو، اظهار داشت: تاکنون توسعه روابط همسایگی در دولت سیزدهم به خوبی دنبال شده است. خوشبختانه سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: هدف گذاری دولت سیزدهم و وزیر امور خارجه در توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست تاکنون به خوبی محقق شده و جواب داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازگشایی سفارت امارات و کویت در ایران، تصریح کرد: سطح روابط با همسایگان و کشورهای دوست در دولت رئیسی افزایش یافته است. توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایجاد گشایش در روابط بین ایران و عربستان از جمله اقدامات مهمی است که از سوی دولت پیگیری شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست کاهش تنش با کشورهایی مانند آذربایجان به خوبی دنبال شده است که اگر در این زمینه اقدام نمی‌شد، قطعاً میزان تنش افزایش می‌یافت.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه بریکس در این دولت به خوبی مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: سیاست ما در حوزه ارتباط با همسایگان و شرق جواب داده است که امیدواریم سطح روابط تجاری مان با این کشورها از سطح فعلی بیشتر شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.