تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 13:03
کد خبر : 104755

راهنمای انتخاب انواع پرده پلیسه و پرده شیشه بالکن

راهنمای انتخاب انواع پرده پلیسه و پرده شیشه بالکن

بالکن یکی از بهترین جاهای منزل است که کاربرد زیادی دارد. ورود نور به منزل، عوض شدن آب و هوا و ورود هوای تازه به منزل، زیبایی بیشتر، پرورش گل و گیاهان و بسیاری از فواید دیگر از مزایای داشتن بالکن در خانه است. بالکن‌ها می‌توانند با داشتن همه‌ی این خوبی‌ها گاهی آزار دهنده نیز

بالکن یکی از بهترین جاهای منزل است که کاربرد زیادی دارد. ورود نور به منزل، عوض شدن آب و هوا و ورود هوای تازه به منزل، زیبایی بیشتر، پرورش گل و گیاهان و بسیاری از فواید دیگر از مزایای داشتن بالکن در خانه است. بالکن‌ها می‌توانند با داشتن همه‌ی این خوبی‌ها گاهی آزار دهنده نیز باشند. برای مثال زمانی که بعد از بارش برف و باران کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن دارند، زمانی که باعث ورود سروصدا یا هوای آلوده به درون منزل می‌شوند و هم چنین انرژی را درون منزل هدر می‌دهند. راهکار این است که بتوانیم به بهترین نحو بالکن را شخصی سازی کرده و از آن استفاده کنیم. پرده پلیسه و شیشه بالکن هر دو از جمله روش‌هایی هستند که در خصوصی سازی بیشتر به کمک ما می‌آیند.

استفاده از شیشه بالکن و پرده برای آن مدت زیادی نیست که رایج شده‌اند. در گذشته مردم بیشتر از طلق پلکسی و امثال آن برای پوشاندن بالکن خود استفاده می‌کردند. این مواد از جهت سهولت تمیز کردن، دوام و استحکام در برابر نور خورشید و هم چنین حفاظت از منزل کمتر مفید بودند. با رواج یافتن استفاده از شیشه بسیاری از مشکلات از قبیل زیبایی، تنظیم نور و گرما و… برطرف شد. اکثر افراد بالکن خود را توسط شیشه‌های تقویت یافته و قوی محصور می‌کنند و سپس با استفاده از پرده پلیسه به خوبی برای خود حریم خصوصی می‌سازند. انتخاب این محصولات بستگی به موارد خاصی دارد که در ادامه این مطلب قصد داریم شما را در خصوص آن‌ها راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب پرده شیشه بالکن

برای شیشه‌ی بالکن و پوشاندن آن با پرده، معمولاً از پرده پلیسه استفاده می‌کنند. پرده پلیسه به خوبی روی شیشه فیکس می‌شود و شما می‌توانید در مواقع دلخواه آن را باز و بسته کنید. با توجه به این که جنس پرده‌های پلیسه‌ای شیشه بالکن از پلی استر است و روی آن از پوشش اکریلیک و یا پلی اورتان استفاده شده است، می‌توانید در صورت کثیف شدن آن‌ها را باز کنید و بشویید. این نکته در انتخاب پرده بسیار مهم است.

نکته بعدی این است که پرده نباید مزاحم باز و بسته شدن شیشه باشد. دقت کنید که آیا شیشه بالکن خود را از نوع ریلی؛ تاشو و یا ثابت نصب کرده‌اید؟ هر یک از این انواع را که انتخاب کرده‌اید دقت کنید که پرده‌ای که انتخاب می‌کنید جلوی باز و بسته شدن شیشه را نگیرد تا بتوانید در مواقعی که خواستید، با باز کردن شیشه‌ها به صورت پنجره از هوای آزاد بهره ببرید.

طرح و رنگ پرده‌ای که انتخاب می‌کنید نکته‌ی دیگر است. بسیاری از افراد دوست دارند برای بالکن خود دکوراسیون خاصی بچینند. برخی آن را به شکل محلی برای مطالعه و یا کار در می‌آورند. برخی دیگر نیز به پرورش گل و گیاهان خود می‌پردازند. شما باید طرح و رنگ پرده پلیسه را به نحوی انتخاب کنید که با این دکوراسیون کلی سازگاری داشته باشد. برای مثال اگر به دنبال ایجاد یک جای بازی برای کودکان در بالکن هستید، حتی می‌توانید از طرح‌های کودکانه استفاده کنید! تنظیم میزان نوری که دوست دارید وارد بالکن شود نیز با انتخاب رنگ پرده پلیسه و پرده شیشه بالکن ممکن است. هر چه رنگ روشن‌تری انتخاب کنید نور بیشتری وارد بالکن خواهد شد.

خرید پرده شیشه بالکن و پرده پلیسه

بهترین پرده برای شیشه بالکن، پرده پلیسه است. این پرده را می‌توانید به همراه شیشه‌هایی که برای بالکن شما مناسب هستند از آریان جام سفارش دهید. آریان جام بهترین انواع پرده را برای شما عزیزان به همراه شیشه بالکن و نصب آن به شما عزیزان ارائه می‌دهد. تنها لازم است نمونه‌های متفاوت در سایت را مشاهده کنید و یا برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره تماس‌های اعلامی در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در روزها و ساعات کاری پاسخگوی تماس شما عزیزان خواهند بود.

جمع بندی خرید پرده شیشه بالکن و پرده پلیسه

بالکن در منزل دارای فواید زیادی است؛ اما ممکن است مشکلاتی نیز ایجاد کند. استفاده از شیشه بالکن و پرده پلیسه برای حل این مشکلات مفید است. پرده پلیسه به خوبی روی شیشه بالکن فیکس می‌شود و می‌توانید آن را باز و بسته کنید. در انتخاب پرده پلیسه باید به جنس آن و قابلیت تمیز کردن آن توجه کرد. همچنین باید مطمئن شد که پرده مانع باز و بسته شدن شیشه نشود. همچنین رنگ و طرح پرده باید با دکوراسیون بالکن سازگار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.