تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 21:21
کد خبر : 108564

راهنمای تحصیل در کانادا

راهنمای تحصیل در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در جهان است. تحصیل در کانادا یک فرصت‌ عالی برای پیگیری اهداف تحصیلی، کشف فرهنگ‌های جدید و لذت بردن از کیفیت بالای زندگی را ارائه می‌دهد. به عنوان یک دانشجو در کانادا، هم بر تحقیق و نوآوری و هم بر تجربه عملی تمرکز خواهید کرد. برخی از دانشگاه‌های برتر در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در جهان است. تحصیل در کانادا یک فرصت‌ عالی برای پیگیری اهداف تحصیلی، کشف فرهنگ‌های جدید و لذت بردن از کیفیت بالای زندگی را ارائه می‌دهد. به عنوان یک دانشجو در کانادا، هم بر تحقیق و نوآوری و هم بر تجربه عملی تمرکز خواهید کرد. برخی از دانشگاه‌های برتر در کانادا عبارتند از دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا. شما با تحصیل در این کشور، یک جامعه چندفرهنگی خواهید دید که در آن صدها هزار دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل می‌آیندهمچنین تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا بسیار مقرون‌به‌صرفه است و یک فرصت فوق‌العاده محسوب می‌شود. اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور را دارید حتماً باید از شرایط تحصیل در کانادا مطلع شوید؛ به همین دلیل بهتر است از مؤسسات مهاجرتی معتبر جهت مشاوره تحصیل در کانادا کمک بگیرید.

شرایط تحصیل در کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید باید شرایط لازم برای تحصیل در این کشور را داشته باشید. فرایند نسبتاً راحت پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باعث شده که هرساله افرادی زیادی جهت تحصیل در کشور کانادا اقدام کنند. از شرایط تحصیل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پذیرش در دانشگاه‌های کانادا

یکی از شرایط اصلی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، پذیرش در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز علمی معتبر است. از شرایط اولیه اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور داشتن حداقل ۱۸ سال سن، ارائه مدارک تحصیلی و توصیه‌نامه در صورت وجود است.

داشتن مدرک زبان

یکی دیگر از شرایط تحصیل در کانادا داشتن مدرک زبان معتبر است. البته بدون داشتن مدرک زبان هم امکان تحصیل در این کشور وجود دارد؛ اما باید قبل از ورود به دانشگاه، حداقل دو ترم در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید. باتوجه‌به هزینه بالای این دوره‌ها پیشنهاد می‌کنیم قبل از مهاجرت به کانادا جهت اخذ مدرک زبان اقدام کنید.

اثبات توانایی مالی

اثبات توانایی مالی یکی دیگر از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا است. متقاضیان باید توانایی مالی خود را جهت پرداخت هزینه تحصیل در کانادا و هزینه زندگی در این کشور ثابت کنند. برای اخذ اقامت این کشور باید توانایی تأمین هزینه سالانه حدود ده‌هزار دلار را داشته باشید. اگر با خانواده قصد دریافت ویزا را دارید برای اولین نفر ۴ هزار دلار و از نفر دوم به بعد به ۳ هزار دلار نیاز خواهید داشت.

  • مدارک موردنیاز برای تحصیل در کانادا

  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مقاطع پیشین

  • اسکن صفحه اول پاسپورت

  • مدرک زبان

  • رزومه تحصیلی

  • انگیزه‌نامه تحصیلی

  • گواهی‌های مرتبط با رشته

  • توصیه‌نامه

  • گواهی اشتغال به کار (در صورت نیاز)

  • چکیده انگلیسی پایان‌نامه ارشد و پایان‌نامه ارشد (برای مقطع دکتری)

هزینه تحصیل در کانادا

اگر برای ادامه تحصیل کشور کانادا انتخاب کرده‌اید مطمئناً علاوه بر داشتن شرایط تحصیل در کانادا و مدارک موردنیاز باید هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در این کشور شامل هزینه‌هایی است که حین درخواست تحصیلی باید بپردازید و همچنین هزینه‌هایی که در طول تحصیل باید پرداخت شوند. برخی از هزینه‌های تحصیلی این کشور شامل موارد زیر است:

  • هزینه آزمون آیلتس، تافل و غیره

  • خرید کد اعتباری درخواست پذیرش

  • شهریه دانشگاه

  • هزینه آزمون‌های ورودی

  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی

  • هزینه‌های مراحل مختلف دریافت ویزا

  • بلیت‌های هواپیما

  • بیمه

  • هزینه‌های زندگی شامل: مسکن، خوراک، حمل‌ونقل، اینترنت و غیره

راهنمای تحصیل در کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا که توسط مؤسسات علمی کانادا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود، یکی روشهای کاهش هزینه تحصیل در این کشور است. درصورتی‌که دارای شرایط لازم برای دریافت بورسیه، سطح علمی بالا و همچنین کمی خوش‌شانسی باشید می‌توانید با استفاده از این تسهیلات هزینه تحصیل خود را کاهش دهید.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا به سطح کالج و دانشگاه بستگی دارد. در ادامه به محدودیت سنی در مقاطع تحصیلی در کانادا اشاره می‌کنیم. شرایط سنی برای ادامه تحصیل در دوره لیسانس باید بین ۱۹ تا ۲۵ سال باشد. البته ممکن است به‌خاطر دلایل مختلف مانند رفتن به سربازی، تأمین بودجه لازم برای تحصیل یا شرکت در امتحان زبان نتوانید بلافاصله بعد از دریافت مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنید که به این وقفه، گپ تحصیلی می‌گویند.

جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید دارای شرایط سنی بین ۲۵ تا ۲۷ سال باشید. به‌عنوان‌مثال اگر در سن ۳۰ سالکی قصد تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس را داشته باشید باید توانایی اثبات گپ تحصیلی حداقل ۳ تا ۵ساله خود را داشته باشید و بتوانید دلایل موجهی را به سفارت کانادا ارائه دهید. و متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور کانادا در دوره دکترا را دارند باید دارای شرایط سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال باشند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های تراز اول کانادا تحصیل کنید حتماً باید مدرک زبان معتبر داشته باشید. به همین دلیل بهتر است قبل از اخذ ویزای تحصیلی نسبت به دریافت مدرک زبان معتبر با نمره مناسب اقدام کنید. البته فراموش نکنید که بدون داشتن مدرک زبان، پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بسیار سخت انجام می‌شود؛ اما در حالت کلی امکان این کار وجود دارد.

تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا مختص مقاطع ابتدایی تا پایان دبیرستان است و فقط به افرادی که دارای اقامت دائم هستند و جزو شهروندان این کشور محسوب می‌شود تعلق می‌گیرد.

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال

افراد زیر ۱۸ سال حتما باید با یکی از والدین خود جهت ادامه تحصیل سفر کنند یا می‌توانند شخصی را به عنوان قیم که دارای سن بالای ۱۸ سال است در کشور کانادا معرفی کنند. هم چنین امکان تحصیل در مدارس شبانه روزی و هم چنین سکونت در homestay نیز وجود دارد.

پذیرش تحصیلی در کانادا

مراحل کلی پذیرش در دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر است:

  • اول باید مشخص کنید که در کدام دانشگاه، کالج یا مدرسه و در چه رشته‌ای قصد ادامه تحصیل دارید.

  • سپس وارد وب‌سایت کالج یا دانشگاه موردنظرتان شوید و درباره فرایند اپلای و دریافت پذیرش تحصیلی، شرایط پذیرش، هزینه، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و غیره اطلاعات کسب کنید.

  • ثبت‌نام در پورتال دانشگاه

  • پرداخت هزینه اپلای و آپلود مدارک موردنیاز

  • دریافت ایمیل پذیرش یا عدم‌پذیرش از طرف دانشگاه

پس از دریافت ایمیل پذیرش می‌توانید درخواست تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا را ارسال کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا به دودسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم می‌شود. ویزای دانشجویی برای متقاضیان بالای ۱۸ است که قصد ادامه تحصیل در یکی از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند. ویزای دانش‌آموزی هم برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که می‌خواهند در مدارس کانادا تحصیل کنند مناسب است.

راهنمای تحصیل در کانادا

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم را درباره تحصیل در کانادا را به طور مفید و مفصل برای شما شرح دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی ونوس ایرجی تماس حاصل کنید تا از شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید. کارشناسان ما در هر شرایطی پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.