تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 18:44
کد خبر : 36726

راهنمای دریافت ویزای هلند

راهنمای دریافت ویزای هلند

برای سفر به کشورهای خارجی نیاز به دریافت ویزا است و هر متقاضی با هر هدفی که بخواهد به کشوری وارد شود باید دارای شرایط ویژه ای باشد که بتواند ویزای آن کشور را اخذ نماید. انواع و اقسام ویزا با توجه به هدف سفر وجود دارد که می توان به ویزای تحصیلی، ویزای تجاری،

برای سفر به کشورهای خارجی نیاز به دریافت ویزا است و هر متقاضی با هر هدفی که بخواهد به کشوری وارد شود باید دارای شرایط ویژه ای باشد که بتواند ویزای آن کشور را اخذ نماید. انواع و اقسام ویزا با توجه به هدف سفر وجود دارد که می توان به ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای کار، ویزای ازدواج و… اشاره کرد. تقریبا مراحل اخذ ویزای کشورهای مختلف یکسان بوده و در برخی موارد مثل شرایط یا مدارک لازم با هم تفاوت اندکی دارند. در این مقاله به طور جامع راهنمای دریافت ویزای هلند ارائه می دهیم.

شرایط اخذ ویزای هلند

کشور هلند دارای شرایط سخت پناهندگی بوده و به همین دلیل اعطای ویزا توسط سفارت این کشور با سختی همراه است. از طریق شرکت VFSGlobal می توان وقت سفارت هلند دریافت کرد و سپس برای ادامه روند درخواست ویزا باید به سفارت این کشور مراجعه کرد. ویزای هلند در سه نوع تحصیلی، کاری و توریستی صادر می شود و هزینه ویزای این کشور ۴۰۰ یورو است که مبلغ ۲۰۰ یورو آن باید بعد از اخذ ویزا پرداخت شود. متقاضی برای ارائه درخواست ویزای هلند باید چند شرط مهم زیر را دارا باشد؛

۱.ارائه پرینت گردش حساب : در این گردش حساب تعداد تراکنش ها مدنظر است و مبالغ ورودی و خروجی اهمیتی ندارد همچنین این گواهی باید مربوط به ۳ ماه اخیر باشد.

۲.گواهی تمکن مالی: برای اخذ ویزای هلند مبلغ مورد نظر برای تمکن مالی ۲۰۰ میلیون تومان است.

۳.داشتن دعوتنامه معتبر (در صورت نیاز): چنانچه متقاضی ویزای شینگن قبلی معتبری داشته باشد به ارائه دعوتنامه نیست. این دعوتنامه باید از طرف یکی از اعضای خانواده، یا دوستان یا شرکت کارفرما باشد؛ همچنین شخص دعوت کننده باید در کشور هلند زندگی کند و دعوتنامه به تایید دفاتر شهرداری رسیده باشد.

۴.ارائه دو ویزای شینگن سفرهای قبلی: متقاضی برای اخذ ویزای هلند باید حداقل دو ویزای شینگن در تاریخچه سفر خود داشته باشد و از تاریخ آخرین ویزای او نباید بیش از یک سال گذشته باشد.

۵.داشتن یک ویزای شینگن و یک ویزای معتبر کشور دیگر: ویزای بعضی از کشورها با توجه به شرایط سختی که اخذ ویزای آن ها دارند معتبرتر هستند مثل کشور چین، سنگاپور و انگلیس.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای هلند

برای اخذ ویزای هلند باید تمام مدارک به زبان انگلیسی توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شوند و روی آن ها مهر دارالترجمه زده شود. توجه کنید که در این مورد نیازی به تایید مدارک توسط دادگستری و وزارت امور خارجه نیست.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای هلند
  • دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵ از متقاضی
  • گردش حساب ۳ ماهه اخیر به همراه تمکن مالی
  • گذرنامه فعلی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی متقاضی
  • ارائه دعوت نامه معتبر (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک شغلی به همراه بیمه تامین اجتماعی
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • پرینت رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه واچر هتل
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی

مراحل صدور ویزای هلند

فرآیند دریافت ویزای هلند شامل ۵ مرحله است؛ در صورتی که برای اولین مرتبه اقدام به اخذ ویزای یک کشور خارجی می کنید و اطلاع دقیقی از روند اخذ ویزا ندارید بهتر است از مشاوران موسسات حقوقی مهاجرتی یا کارشناسان آژانس های شرکت های مسافرتی، راهنمایی بگیرید.

۱.انتخاب نوع ویزا: با توجه به اینکه قصد متقاضی از سفر به هلند چیست می تواند نوع ویزای خود را انتخاب کند.

۲.تهیه مدارک مورد نیاز: بعد از انتخاب نوع ویزا و با توجه به آن باید مدارک و اسنادی را آماده کرد. این مدارم باید به طو رکامل جمع آوری شود و برای ترجمه به دارالترجمه تحویل گردد.

۳.اخذ وقت سفارت هلند: وقت سفارت به دو صورت عادی و فوری قابل دریافت است؛ که هم به صورت آنلاین و هم از طریق شرکت های خدماتی مسافرتی می توان اقدام به دریافت وقت سفارت نمود. با اخذ وقت سفارت تاریخ و ساعت مراجعه حضوری به سفارت مشخص می شود.

۴.مراجعه به سفارت هلند: باید از قبل متقاضی، خود را برای روی حضور در سفارت و انگشت نگاری و انجام مصاحبه آماده کند و در روز مقرر همراه با مدارک به سفارت مراجعه نماید.

۵.اخذ ویزای شینگن هلند: بعد از ارائه مدارک و درخواست ویزا باید منتظر پاسخ از سوی سفارت بود؛ در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست ویزا مثبت باشد می توان ادامه روند اخذ ویزا هلند را انجام داد.

مدت زمان جوابدهی ویزای هلند معمولا بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری است که برای آگاهی از جواب ویزا باید به دفتر VFSGlobal مراجعه نمود.

انواع ویزای هلند

همان طور که بیان شد با توجه به هدف متقاضی از سفر به هلند می توان انواع ویزا را دریافت کرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم؛

۱. ویزای توریستی هلند: برای اخذ این نوع ویزا باید متقاضی دارای تمکن مالی، گردش حساب بالا و تاریخچه سفر معتبری باشد. با داشتن ویزای توریستی مسافران می توانند در هر ۶ ماه به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند. ارائه دعوتنامه معتبر به تسریع روند اخذ ویزای توریستی کمک زیادی خواهد کرد.

۲. ویزای کار هلند: این نوع ویزا نیاز به ارائه دعوتنامه از سوی کارفرما، موسسه یا شرکت فعال در هلند را دارد؛ همچنین متقاضی باید برای اقامت حداقل دو سال زندگی در هلند دارای منابع مالی باشد.

۳. ویزای تحصیلی هلند: دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل به کشور هلند سفر می کنند نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند. این افراد باید از سوی دانشگاه، مدرسه یا موسسه آموزشی دعوتنامه داشته باشند و پس از فارغ التحصیلی کشور هلند را ترک نمایند.

آدرس سفارت هلند در ایران

سفارت هلند در ایران خدمات کنسولی و ویزای خود را به دفتر VFSGlobal واگذار نموده است؛ این دفتر در تهران، میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم قرار دارد. روزهای مراجعه به دفتر VFSGlobal، روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۷ است.  آدرس سفارت هلند در تهران، فرمانیه، دیباجی شمالی، خیابان سنبل، نبش ارغوان غربی، پلاک ۷  واقع شده است که برای انجام برخی امور مربوط به ویزا باید به آنجا مراجعه کرد.

جمع بندی

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که با داشتن ویزای آن می توان به سایر کشورهای عضو شینگن نیز سفر کرد. قوانین مربوط به اخذ ویزای این کشور سرسختانه است و باید متقاضی دارای شرایط خاصی باشد. هزینه ویزای هلند ۴۰۰ یورو برآورد می شود که شامل هزینه‌های تعیین وقت سفارت، تکمیل کردن فرم ویزای ، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و برنامه سفری می‌شود. برای اینکه متقاضی با مشکل ریجکت ویزا مواجه نشود باید تاریخچه سفر معتبری ارائه دهد، سوء پیشینه حقوقی و کیفری نداشته باشد و تمام مدارک را بدون جعل ارائه نماید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.