تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 9:47
کد خبر : 21312

راهنمای کاربردی و معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال + لیست  بهترین والت

راهنمای کاربردی و معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال + لیست  بهترین والت

یکی از مهمترین مسئله هایی که امروزه در صدر اخبار قرار دارد و توجه عده ی زیادی از افراد را به خود جلب کرده است بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست. برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما نیاز به کیف پول ارز دیجیتال دارید تا بتوانید با خیالی آسوده و با ضریب امنیتی بالا ارزهایی را

یکی از مهمترین مسئله هایی که امروزه در صدر اخبار قرار دارد و توجه عده ی زیادی از افراد را به خود جلب کرده است بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست. برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما نیاز به کیف پول ارز دیجیتال دارید تا بتوانید با خیالی آسوده و با ضریب امنیتی بالا ارزهایی را که خریداری کرده اید نگهداری کنید. همانطور که میدانید دنیای ارزهای دیجیتال دنیایی ناشناخته است که اگر بدون آموزش به آن وارد شوید این امکان وجود دارد که کل سرمایه تان از دست رفته و به عبارت رایج لیکویید شوید.

 

 

در صورتی که به دنبال یک آکادمی حرفه ای برای آموزش یا کسب اطلاعت در زمینه ی ارز دیجیتال در مشهد می گردید پیشنهاد ما آکادمی پارسیان بورس است. شما می توانید با مراجعه به سایت آکادمی پارسیان بورس از دوره های موجود هم چون دوره جامع آموزش بورس در مشهد یا دوره جامع آنلاین بورس و …. اطلاع کسب کرده و علاوه بر آن از مطلب های مفید آن بهره مند شوید.

کیف پول ارز دیجیتال چه کار می کند؟

همانطور که شما برای نگهداری وجوه نقدی و پول های کاغذی نیاز به یک محل برای نگهداری مانند حساب بانکی و یا کیف پول دارید در دنیای رمزارزها هم وجود یک کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری شده ضروری است که به آن کیف پول ارز دیجیتال گفته می شود.

عمده ی کیف پول ها یا همان والت هایی که در این زمینه مطرح می شوند دیجیتالی یا همان رمزنگاری شده هستند و شما می توانید به کمک آنها بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای دیگر را در اختیار داشته و برای فرستادن و یا گرفتن آنها اقدام کنید. به طور کلی ارزهای دیجیتال دارای یک برنامه ی نرم افزاری هستند که به نام کیف پول دیجیتالی یا والت (Wallet) شناخته می شوند و به این صورت هستند که از کلیدهایی که خصوصی و نیز عمومی هستند استفاده می کنند (البته کلیدهای رمزنگاری شده یا دیجیتالی) که این کلیدها می بایست ذخیره شوند. علاوه بر این، این کیف پول ارز دیجیتال توانایی این را دارند که با بلاک چین های مختلف در ارتباط باشند تا کاربر آنها قادر باشد رمزارزهای مختلف را گرفته یا ارسال کند و همچنین بتواند حساب کاربری خود و تراز آن را مورد بررسی قرار دهد.

هیچ کدام از ارزهای دیجیتال به خودی خود و از ابتدا داخل کیف پول ها نیستند و در بلاک چین ها حضور داشته و نگهداری می شوند. پس از خریداری این ارزها توسط کاربر این رمزارزها به کیف پول مورد نظر انتقال پیدا کرده و در آن نگهداری می شوند. اگر دوست دارید در زمینه ی ارزهای دیجیتال ترید کنید و هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید دوره های آموزش ارز دیجیتال و کریپتو کارنسی در مشهد مثل دوره آکادمی پارسیان بورس می تواند بسیار کمک کننده باشد و به شما کمک کند تا در این فضا سودهای خوبی کسب کنید.

کیف پول های مربوط به ارزهای دیجیتال به چه شکل کار می کنند؟

همانطور که میدانید در حساب بانکی شما در بانک پولی نگهداری نمی شود بلکه عملا ارزش آن مبلغی که شما سپرده گذاری کرده اید نگهداری می گردد. اما برای رمزارزها موضوع متفاوت است. آنچه که در کیف پول ارز دیجیتال برای یک رمزارز نگهداری می شود کلیدهای دیجیتالی آن هستند که به شکل هم خصوصی و هم عمومی وجود دارند. واقعیت این است که با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال قطعا آنها را نمی توان در کیف پول هایی که فیزیکی هستند نگه داشت.

دیجیتال 2

اما کیف پول ها یا همان والت های رمز ارزها کار این کیف پول فیزیکی را در دنیای واقعی انجام می دهند. دقت کنید آدرسی که برای کیف پول ارز دیجیتال شما مطرح می شود نظیر شماره حساب شما در بانک است. پس مشکلی به وجود نمی آید اگر آن را به سایر افراد ارائه دهید. چرا که برای جابجایی و انتقال ارزهای دیجیتال به آن نیاز است. این آدر برای هر کیف پول همانند شماره حساب بانکی برای حساب های شما یکتا بوده و منحصر بفرد است.نکته ی دیگر این که شما می توانید هر تعداد که دوست دارید آدرس والت برای کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشید و هیچ مشکلی هم به وجود نخواهد آمد. آدرس ها ترکیبی از اعداد و حرف های بزرگ و کوچک هستند و طولانی و پیچیده طراحی می شوند. با توجه به ماهیت شفاف بلاک چین ها خیلی راحت می توان به این امر پی برد که در کیف پول خاص چه مبلغی وجود دارد و حتی تراکنش های مالی آن کیف پول خاص هم قابل پیگیری هستند. ولی هیچ هویت واقعی از دارنده ی این والت نشان داده نمی شود.

کلیدهای عمومی و خصوصی برای یک والت به چه صورت هستند؟

عموم افراد فکر می کنند که کلید عمومی برای کیف پول ارز دیجیتال همان آدرس کیف پول عمومی می باشد. اما حقیقت این است که آدرسی که برای والت یک شخص ارائه می شود متشکل از یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی بی همتا است. به کمک کلید خصوصی والت خود می توانید به مبالغی که در ارتباط با ادرس والت رمزارزهای شما است خیلی راحت دسترسی پیدا کنید. این موضوع را می توان نظیر رمز عبور شما در دنیای واقعی برای حساب های بانکی تان به شمار آورد که برای انتقال پول به آن نیاز است. همانطور هم که می دانید این رمز عبور کاملا شخصی بوده و تنها شما آن را در اختیار دارید و هیچ فرد و نهاد دیگری حتی خود بانک هم آن را در اختیار ندارد. در مقابل اگر کسی از این رمز عبور باخبر شود به حساب های شما دسترسی داشته و می تواند از آنها مبالغی برداشت کند. کلید خصوصی برای کیف پول ارز دیجیتال را می توان دقیقا شبیه به همین رمز عبور برای حساب های بانکی به شمار آورد که امنیت کیف پول شما تا حد زیادی وابسته به این کلید خصوصی است که می بایست به شدت مراقب آن باشید.

کلید عمومی چه کاربردی دارد؟

کلید عمومی اما از نظر منطق و ریاضی به نوعی در ارتباط با آدرس کیف پول ارز دیجیتال شماست که آن را می توان یک نسخه ی هش دانست. اما این یعنی چه؟ به کمک هش شما می توانید یک دنباله ی ورودی که می تواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد را به صورت یک دنباله ی جدید رمز گذاری نموده و به عنوان خروجی آن را تحویل بگیرید. به کمک این عملکرد هش یک لایه ی امنیتی جدید به کیف پول شما اضافه شده و به نوعی ضمانت می کند که والتی که شما در اختیار دارید با ضریب امنیت بالایی هک نخواهد شد. اگر یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی برای یک والت را در کنار هم قرار دهید از نظر ما و شما این کلیدها هیچ ارتباطی به هم ندارند. اما نرم افزار موجود می تواند ارتباط میان آنها را تشخیص داده و می فهمد که این دو به نحوی خاص با هم در ارتباط هستند. ارتباطی که بین این دو کلید تشخیص داده می شود اثبات کننده ی این موضوع است که شما دارنده ی سکه های آن رمزارز موجود در والت هستید و به شما این امکان را می دهد تا آنها را جابجا کنید. همه ی اینها را گفتیم اما وب است بدانید شما هیچ نیازی به این فلسفه های پنهان پشت نرم افزار کیف پول ارز دیجیتال ندارید و سعی کنید تنها به عنوان یک نرم افزار یا سایت مثل جیمیل از آن بهره ببرید. اگر در زمینه ی ارزهای دیجیتال در مشهد و یا سایر مسئله های بورسی و سرمایه گذاری بازارهای مالی اعم از بورس ایران، فارکس و … به دنبال یک مرجع معتبر برای آموزش هستید سری به سایت   بزنید تا بتوانید به کمک ان پله های ترقی را طی کنید.

انواع مختلف کیف پول های موجود برای ارزهای دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال دارای انواع مختلف و متنوعی است که هر کاربر می تواند بسته به نیازی که دارد و نیز ویژگی هایی که در ذهن خود در نظر دارد یک یا چندتای آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد. کیف پول ارز دیجیتال مختلف هر یک دارای مشخصه های منحصر بفرد خود هستند و امکانات و قابلیت های مختلفی را برای کاربرشان فراهم می آورند. یکی از مهمترین مشخصه های یک کیف پول را می توان امنیت آن به شمار آورد. چرا که هرچقدر سطح امنیتی کیف پول ارز دیجیتال شما پایین باشد آنگاه امکان هک شدن و از دست رفتن سرمایه تان بالا می رود. پس می بینید که انتخاب کیف پول تا چه اندازه می تواند برای حفظ سرمایه تان مهم باشد. کیف پول ها می توانند انواع مختلفی به شرح زیر داشته باشند:

  1. کیف پول های ارز دیجیتال بر روی سیستم عامل های دسکتاپ که می توان از آنها بر روی کامپیوترها و یا لپ تاپ ها مورد استفاده قرار داد. این نوع از کیف پول ارز دیجیتال هم ایمن هستند و هم در عین حال کار کردن با آنها راحت است.
  2. کیف پول های قابل استفاده بر روی گوشی های هوشمند که تقریبا مشابه انواع ذکر شده در بالاست با این تفاوت که برای سیستم عامل های گوشی ها طراحی شده اند و مانند یک اپلیکیشن می بایست دانلود شوند. نحوه ی عملکرد آنها هم به کمک یک کد کیو آر (QR Code) و اسکن کردن آن می باشد.

سایر کیف پول های ارز دیجیتال

  1. کیف پول های تحت وب که کار کردن با آنها راحت بوده اما در عین حال کمترین ضریب امنیت را ارائه می دهند. چرا که فرد یا گروهی که این نوع از والت ها را طراحی نموده است کاملا بر آن مسلط است. برای مثالی از این نوع کیف پول می توان به امکان هولد کردن رمز ارزها در صرافی های آنلاین اشاره کرد. در صورتی که سرور این صرافی هک شود کوین های شما هم در معرض خطر از دست رفتن قرار می گیرند.
  2. کیف پول ارز دیجیتال کاغذی که عموما آنها را به عنوان یکی از کم ارزش ترین والت ها به حساب می آورند. در این نوع از والت ها شما کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول خود را روی کاغذ چاپ می کنید تا سطح بالایی از امنیت را در اختیار داشته باشید چرا که کلیدها در این شیوه با هیچ سروری در بستر اینترنت مرتبط نیستند و قابلیت هک به شدت پایین می آید و برای دسترسی به کیف پول مورد نظر تنها راه حل در اختیار داشتن تکه کاغذ چاپ شده برای کلیدها است. برای انتقال مبالغ در این روش خیلی راحت به کمک اسکن کردن کلیدها و یا وارد کردن آنها در یکی از انواع کیف پول های بالا می توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.
  3. کیف پول سخت افزاری که بالاترین سطح امنیت را در میان گزینه های بالا دارد. این کیف پول ارز دیجیتال به شکل یک دستگاه فیزیکی است که می توان کلیدهای خصوصی و عمومی را در ان سیو کرد. وقتی بخواهید مبالغی را جابجا کنید آن را به اینترنت متصل می کنید و می بایست پین یا همان رمز شخصی تان را برای این دستگاه ارائه داده و سپس قادر به استفاده از آنها هستید.

آشنایی با برخی کیف پول های ارز دیجیتال

حال که در مورد کیف پول ارز دیجیتال اطلاعات کاملی به دست آوردیم لازم است تا با برخی از بهترین های آنها هم آشنا شویم که به شرح زیر هستند:

  1. کیف پول تحت دسکتاپ اکسدوس Exodus
  2. کیف پول موبایلی برد والت Bread Wallet
  3. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger Nano S
  4. والت جکس Jaxx
  5. والت مای‌سلیوم MySelium
  6. والت سخت افزاری ترزور Trezor
  7. کیف پول معتبر وینومی coinomi
  8. والت فری والت Freewallet که هم بر روی اندروید و هم در بستر آی او اس قابل استفاده است
  9. تراست والت Trustwallet که از انواع متعددی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند
  10. کوین بیس Coinbase Wallet

هر یک از این والت ها را می توانید بسته به نیازی که دارید و از آن مهمتر بسته به ارز دیجیتالی که تصمیم به نگهداری آن دارید انتخاب کنید. چرا که هر والت از انواع خاصی از رمز ارزها پشتیبانی میکند.

مطالبی که در این متن بررسی کردیم

برای نگهداری رمز ارزها می بایست از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کرد. در این مطلب به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم و برخی از بهترین انواع این کیف پول ها را معرفی کردیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.