تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 13:14
کد خبر : 98909

راهنما خرید دوچرخه کودک

راهنما خرید دوچرخه کودک

دوچرخه از وسایل بسیار سرگرم کننده و مورد علاقه کودکان است چون کودک و جسم و ذهن کودک را درگیر خود می کند و کودک بخاطر اینکه احساس می کند خودش کاری را انجام داده و توانسته است هدایت وسیله ایی را در دست داشته باشد خشنود و رضایت خاطر خواهد داشت در کنار این

دوچرخه از وسایل بسیار سرگرم کننده و مورد علاقه کودکان است چون کودک و جسم و ذهن کودک را درگیر خود می کند و کودک بخاطر اینکه احساس می کند خودش کاری را انجام داده و توانسته است هدایت وسیله ایی را در دست داشته باشد خشنود و رضایت خاطر خواهد داشت در کنار این سرگرمی و بازی استفاده از دوچرخه و پدال زدن باعث درگیری ماهیچه های کودک خواهد و رشد جسمی کودک را نرمال تر خواهد کرد و سرعت خواهد داد.

با توجه به مواردی که گفتیم و اثرات فراوانی که دوچرخه برای سلامتی روحی و جسمی می تواند داشته باشد باید در خرید دوچرخه برای کودکمان مسائل مختلفی را مورد توجه قرار داد تا باعث بخطر افتادن روند رشد کودک نشود. ما در این مقاله سعی می کنیم عوامل مختلفی که می تواند در خرید دوچرخه بچه گانه موثر باشد را مطرح کنیم.

مسئله اول که در خرید دوچرخه چه خرید اینترنتی دوچرخه و چه خرید حضوری باید در نظر داشت رشد کودک است دوره کودکی دوره رشد افراد است و این مورد نباید باعث شود که ما فقط بخاطر صرفه جویی در هزینه دوچرخه ایی بزرکتر سایز مورد نیاز خریداری کنیم تا مدت بیشتری برای کودک باقی بماند زیرا دوچرخه بزرگ تر می تواند در رشد کودکمان اثر منفی داشته باشد. استفاده از دوچرخه کوچک تر هم می تواند بر زانو ها، لگن و رشد نرمان استخوان و غضروف های پایین تنه تاثیر منفی داشته باشد.

انتخاب دوچرخه با سایز نامناسب برای کودک باعث می شود کودک بیشتر دچار حوادث و آسیب های احتمای ناشی از زمین خودن و یا زدن به اجسام و افراد دور و بر شود و ضمن احتمال آسیب رساندن به خود امکان آسیب به اشیای دور و بر را خواهد داشت. در کنار این موارد انتخاب سایز درست دوچرخه برای کودک باعث می شود کودک راحت تر و بهتر دوچرخه سواری کند و راحت تربتواند فرمان را در دست بگیرد از ترمز استفاده کند و توقف کند و از دوچرخه سواری خود تجربه ایی جذاب و با خشنودی داشته باشد.

راهنما خرید دوچرخه کودک

تست های هنگام خرید دوچرخه کودک

در هنگام خرید دوچرخه کودک در سه زمینه باید مناسب بودن سایز دوچرخه برای کودک آزمایش را انجام داد

اولین تست باید کودک سوار بر دوچرخه شود و بتواند بدون هیچ گونه مشکلی در حالت نشسته کامل بر روی زین رکاب بزند در حالی که زانه ها بیش از حد خم نشوند و در پایین ترین حالت قرار گیری پدال در نزدیکی به زمین وسط کف پا کودک باید روی پدال قرار گیرد نه انگستان پا

هنگامی که کودک در حالت ایستاده پاهایش در دو طرف دوچرخه قرار گیرد باید کف هر دو پا بر روی رمین قرار کیرد و میله وسط دوچرخه در بالا ترین قسمت بین دو پا قرار گیرد.

و آزمایش سوم آزمایش کلرانس است یعنی انداز قد پاهای کودک هنگام ایستادن باید به بلندی بالاترین قسمت وسط دوچرخه باشد.

انواع دوچرخه کودک

  • دوچرخه شهری کودک: دوچرخه شهری از بیشترین انواع دوچرخه کودکان است یعنی اکثر دوچرخه های کودک که در بازار وجود دارد از نوع شهری است یعنی دارای تنه معمولی و امکانات عادی است که نیاز به قدرت و محکمی زیادی ندارد و نیازی به سرعت گرفتن زیاد ندارد
  • دوچرخه کوهستانی: بعضی از مدل های دوچرخه کودک ممکن است از نوع کوهستانی باشد اما دوچرخه کوهستانی بخاطر محکم بودن تنه دوچرخه کوهستانی برای کودکان کم سن و سال سنگین است و بهتر است برای این بچه ها خریداری نشود اما برای کودکان که سن آنها بالا تر است ممکن است مناسب باشد و همچنین برای نوجوانان هم از مدل های مختلف کوهستانی بیشتر استفاده می شود.
  • دوچرخه هیبریدی: از دوچرخه هیبریدی هم برای کودکانی که دارای سن بیشتری هستند استفاده می شود زیرا قدرت آنرا پیدا کرده اند که بتوانند دوچرخه خود را در صورت نیاز جابجا کنند.

بنا بر این باید سعی کنیم برای کودکان تا حد الامکان دوچرخه ایی را خریداری کنیم که دارای وزن کمتری باشد برای این منظور باید سعی کرد دوچرخه با تنه ایی که از آلیاژ آلومینیوم تولید شده برای کودکانمان خریداری کنیم.

سه چرخه : برای بسیاری از کودکان سه چرخه می تواند یک وسیله بازی و تفریح بسیار ایمن و مناسبی باشد و دیگر خیال بزرگترها از افتادن و صدمه دیدن کوکان هم راحت است.

دوچرخه تعادلی: که برای کودکان بسیار کم سن و سال استفاده می شود.

راهنما خرید دوچرخه کودک

سایز مناسب دوچرخه با توجه به سن و قد کودک

سن ۱ تا ۳ سالگی اندازه قد کودک  ۸۵ تا ۱۰۰ سانتی متر  دوچرخه با سایز ۱۲

۳ تا ۵ سالگی  اندازه قد کودک ۹۰ تا ۱۱۲ سانتی متر   دوچرخه با سایز ۱۴

۵ تا ۸ سالگی  اندازه قد کودک  ۹۵ تا ۱۱۰ سانتی متر  دوچرخه سایز ۱۶

۶ تا ۱۰ سالگی اندازه قد ۱۱۳ تا ۱۴۴ سانتی متر دوچرخه با سایز ۲۰

۸ تا ۱۲ سالگی اندازه قد کودک ۱۴۵ تا ۱۶۹  سانتی متر دوچرخه با سایز ۲۴

از مزیت های خرید اینترنتی در هنگام خرید با تمام مشخصات دوچرخه آشنا می شوید براحتی می توانید دوچرخه خود را از میان صدها مدل دوچرخه که در هیچ فروشگاه حضوری به این مقدار دوچرخه نمی توان پیدا کرد انتخاب کنید، خرید آسان در خانه یا محل کار و دریافت درب منزل را می توان ذکر کرد از جمله فروشگاه های اینترنتی که می توانید بدون هیچگونه مشکلی دوچرخه خود را از میان حدود ۱۵۰ مدل دوچرخه انتخاب و خریداری کنید فروشگاه اینترنتی فروشکالا است که در زمینه فروش دوچرخه با دیجی کالا در حال همکاری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.