تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 - 6:45
کد خبر : 94366

رتبه‌بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اعمال شود/ مجلس پیگیری می‌کند

رتبه‌بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اعمال شود/ مجلس پیگیری می‌کند

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: زمان رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین باید از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد و حتما مجلس شورای اسلامی بر اجرای صحیح این قانون نظارت می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و دقیق قانون رتبه‌بندی فرهنگیان، اظهار داشت: چندین سال بود که ضرورت رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح می‌شد، اما سرانجام مجلس یازدهم این موضوع را تبدیل به قانون کرد.

وی بیان کرد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش عملکرد خوبی در اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان ندارد و با اجرای ناقص این قانون، بخشی از فرهنگیان را دچار مشکل کرده است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کل کشور نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مشمولان طرح مهرآفرین هستند که هر کدام از آنان بیش از ۱۰ سال سابقه آموزشی دارند و جزو مدیران و معلمان موفق آموزش و پرورش هستند. با وجود این، وزارت آموزش و پرورش چندی پیش معلمان طرح مهرآفرین را از شمول قانون رتبه‌بندی خارج و اعلام کرد آنان کد شناسه ندارند.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: مجلس در مصوبه‌ای دولت را ملزم کرد که مشمولان طرح مهرآفرین مسیر استخدام رسمی را طی کنند و مشمول رتبه‌بندی شوند. متأسفانه آموزش و پرورش این مصوبه را مورد توجه قرار نداد و پیرو نظر سازمان اداری و استخدامی کشور عمل و اعلام کرد این افراد از مهر ماه سال ۱۴۰۱ شامل رتبه بندی می‌شوند در حالی که قرار بود این افراد از شهریور ۱۴۰۰ مشمول رتبه‌بندی شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در واقع، وزارت آموزش و پرورش با برداشت ناصحیح از بند (۹) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، زمان اجرای رتبه بندی برای مشمولان طرح مهرآفرین را اول مهر ۱۴۰۱ محاسبه کرد.

وی اظهار داشت: معلمان طرح مهرآفرین با توجه به رأی هیئت تطبیق مصوبات، مشمول قانون رتبه‌بندی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ هستند و بر این اساس باید وزارت آموزش و پرورش زمان اجرای رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین را از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لحاظ کند. مجلس حتماً بر حسن اجرای این قانون نظارت می‌کند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در هیئت وزیران از حقوق فرهنگیان دفاع کند. قانون رتبه‌بندی معلمان کاملاً شفاف است و قطعاً مجلس پیگیر است تا این قانون به درستی اجرا شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.